TDC og Out Mail - virker ikke i udlandet..~
Fra : someone@nowhere.com

Dato : 17-02-08 15:29

Hej (håber det er den rigtige gruppe at stille spørgsmålet)

Har netop været i Spanien og koblet mig til en Wi-Fi forbindelse
(Telefonica) i et privat hjem.

Der var ingen problemer med at modtage mail (POP3), men det var ikke
muligt at sende mail via SMTP på mail.tele.dk - selv med opgivlese af
username og password. TDC's server afbrød forbindelsen.

Er der nogen her, som kan forklare mig hvad lige det er der sker her ?

På forhånd tak og vh
Flemming

Fra : Jesper Skriver

Dato : 17-02-08 15:43

On Sun, 17 Feb 2008 15:29:18 +0100, someone@nowhere.com wrote:
> [...]
> muligt at sende mail via SMTP på mail.tele.dk - selv med opgivlese af
> username og password. TDC's server afbrød forbindelsen.

proev asmtp.tele.dk som udgaaende mailserver

--
Jesper Skriver, CCIE #5456

Fra : someone@nowhere.com

Dato : 17-02-08 15:53

On 17 Feb 2008 14:42:59 GMT, Jesper Skriver <harvest@wheel.dk> wrote:

>proev asmtp.tele.dk som udgaaende mailserver

Tak for svaret - nu kan jeg jo så ikke lige afprøve - er nu i dk - dog
vil jeg lige tilføje, at i Out Mail er der flueben i "Via SMTP Relay"
- det skulle vel være det samme som at bruge "asmtp.tele.dk" ?

mvh
Flemming

Fra : fix

Dato : 17-02-08 16:42

<someone@nowhere.com> skrev i en meddelelse

> Tak for svaret - nu kan jeg jo så ikke lige afprøve - er nu i dk - dog
> vil jeg lige tilføje, at i Out Mail er der flueben i "Via SMTP Relay"
> - det skulle vel være det samme som at bruge "asmtp.tele.dk" ?

mange udbydere tillader kun udgående post fra egne servere. Imho godt, da
det er med til at begrænse spam.
Så når man har problemet ude, må man ofte skifte ip på udgående SMTPserver.

finn

Fra : someone@nowhere.com

Dato : 17-02-08 18:59

On Sun, 17 Feb 2008 16:42:25 +0100, "fix" <fix@faxe.dk> wrote:

> [...]
>det er med til at begrænse spam.
>Så når man har problemet ude, må man ofte skifte ip på udgående SMTPserver.

Hej og tak for dit svar - det er selvfølgeligt helt fint at begrænse
spam og det er jeg da også med på. Men når jeg nu logger mig ind med
brugernavn og password. Og hvor er det så lige man får fat i den nye
serveradresse ? (har prøvet hos Telefonica - kan ikke tale spansk)

mvh Flemming

Fra : Johannes Jørgensen

Dato : 17-02-08 19:54

> [...]
> brugernavn og password. Og hvor er det så lige man får fat i den nye
> serveradresse ? (har prøvet hos Telefonica - kan ikke tale spansk)

Du kunne jo spøre den hvis internet forbindelse du bruger, for du har vel
ikke ulovligt koblet dig på en privat forbindelse.

JJ

Fra : someone@nowhere.com

Dato : 17-02-08 21:43

On Sun, 17 Feb 2008 19:54:29 +0100, "Johannes Jørgensen" <jo@mil.dk>
wrote:

>Du kunne jo spøre den hvis internet forbindelse du bruger, for du har vel
>ikke ulovligt koblet dig på en privat forbindelse.
>
>JJ

Næh, ikke så vidt jeg ved - som sagt var det i et privat hjem og jeg
fik en 8-cifret kode som stod på bagsiden af routeren (af routerens
ejer!) og så kunne jeg modtage mail og i øvrigt gå på nettet, så jeg
mener da ikke at jeg har gjort noget ulovligt.
Jeg kunne blot ikke SENDE mail via mail.tele.dk.........

mvh
Flemming

Fra : Johannes Jørgensen

Dato : 18-02-08 16:28

<someone@nowhere.com> wrote in message

> [...]
> mener da ikke at jeg har gjort noget ulovligt.
> Jeg kunne blot ikke SENDE mail via mail.tele.dk.........

Så kunne du vel også få oplyst af ejeren, hvilken serveradresse de sender
email på.

JJ

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 17-02-08 18:53

On Sun, 17 Feb 2008 15:52:43 +0100, someone@nowhere.com wrote:

> Tak for svaret - nu kan jeg jo så ikke lige afprøve - er nu i dk - dog
> vil jeg lige tilføje, at i Out Mail er der flueben i "Via SMTP Relay"
> - det skulle vel være det samme som at bruge "asmtp.tele.dk" ?

Jo, du kan godt afprøve det nu. Man kan bruge asmpt.tele.dk alle
steder. Det er li'som hele idéen. Og nej, det er ikke det samme, at
sætte kryds i 'via SMTP relay'. Du skal angive den server, du skal
bruge.

-A

Fra : someone@nowhere.com

Dato : 18-02-08 16:07

On Sun, 17 Feb 2008 18:52:34 +0100, Asbjorn Hojmark
<Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote:

> [...]
>steder. Det er li'som hele idéen. Og nej, det er ikke det samme, at
>sætte kryds i 'via SMTP relay'. Du skal angive den server, du skal

Mener du ikke "asmtp.mail.dk" ? eller er det korrekte "asmtp.tele.dk"
?

mvh Flemming

Fra : ..::JMJ::..

Dato : 18-02-08 16:43

someone@nowhere.com formulerede mandag:

> Mener du ikke "asmtp.mail.dk" ? eller er det korrekte "asmtp.tele.dk"
> ?
>
> mvh Flemming

Den korrekt mener jeg nu er "pasmtp.tele.dk" (altså ikke noget med
'mail' her). Har nu aldrig prøvet "asmtp.tele.dk"...
...::JMJ::..

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 18-02-08 17:25

On Mon, 18 Feb 2008 16:06:51 +0100, someone@nowhere.com wrote:

> Mener du ikke "asmtp.mail.dk" ? eller er det korrekte "asmtp.tele.dk"
> ?

Jeg mente pasmtp.tele.dk, men asmtp.mail.dk skulle også virke.

-A

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 28-02-08 20:59

Asbjorn Hojmark <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote in

<snip>

> Jeg mente pasmtp.tele.dk, men asmtp.mail.dk skulle også virke.

Hvad betyder det "p" i pasmtp.tele.dk til forskel på asmtp.tele.dk - hvad
er forskellen på de to server?

Bruger selv asmtp.tele.dk.

--
Bates Motel
Vacancy

Fra : Henning

Dato : 29-02-08 19:05

On 28 Feb 2008 19:58:54 GMT, Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>
><snip>

>Hvad betyder det "p" i pasmtp.tele.dk til forskel på asmtp.tele.dk - hvad

Umiddelbart ligger de på to helt forskellige segmenter, hhv
80.160.77.108 og 208.67.217.130. Mit tidligere professionelle
abonnement lå også på 80-adressen, så mon det hænger sammen?

Fra : Ole C

Dato : 17-02-08 16:45

someone@nowhere.com skrev blandt andet:

> (håber det er den rigtige gruppe at stille spørgsmålet)

En af mail-grupperne havde været mere korrekt.

> [...]
> muligt at sende mail via SMTP på mail.tele.dk - selv med opgivlese af
> username og password. TDC's server afbrød forbindelsen.

Jeg tror det ville være noget nemmere at benytte TDC's webmail, når du
er i udlandet.

--
vh
Ole C

Fra : someone@nowhere.com

Dato : 17-02-08 19:02

On Sun, 17 Feb 2008 16:45:04 +0100, "Ole C" <ocl@FJERNtdcadsl.dk>
wrote:

>En af mail-grupperne havde været mere korrekt.

>Jeg tror det ville være noget nemmere at benytte TDC's webmail, når du
>er i udlandet.
Hej Ole og tak for dit svar

Jeg bruger at fremsende filer via mail og det er ikke altid det er så
smart med webmail - skal passe ind i databaser mv.

Jeg forsøger i en mailgruppe i stedet for - jeg mente blot at dette
drejede sig mere om netværk.......

mvh
Flemming

Fra : Ole C

Dato : 17-02-08 20:09

someone@nowhere.com skrev blandt andet:

> Jeg bruger at fremsende filer via mail og det er ikke altid det er så
> smart med webmail - skal passe ind i databaser mv.

Jeg kan ikke lige overskue hvad du mener med at det "skal passe ind i
databaser mv", men jeg har sendt massevis af filer via TDC's webmail
uden problemer.

--
vh
Ole C

Fra : someone@nowhere.com

Dato : 17-02-08 21:50

On Sun, 17 Feb 2008 20:09:21 +0100, "Ole C" <ocl@FJERNtdcadsl.dk>
wrote:

>Jeg kan ikke lige overskue hvad du mener med at det "skal passe ind i
>databaser mv", men jeg har sendt massevis af filer via TDC's webmail
>uden problemer.

Hej Ole - det har noget at gøre med, at når jeg sender en mail til en
bestemt adresse vedhæftet nogle filer, bliver de afsendte datafiler
læst (porteret) af en sql-server, som så dermed er opdateret og så har
jeg dem ikke mere i mit outlook (system) men på en webmail.

mvh Flemming

Fra : ebbe

Dato : 19-02-08 20:30

> [...]
> username og password. TDC's server afbrød forbindelsen.
>
> Er der nogen her, som kan forklare mig hvad lige det er der sker her ?
Jeg tror at telefonica har spærret for smtp-porten så du kun kan bruges
deres egen.
smtp.telefonica.net.

Outlook Express: Funktioner->konti, faneblad post, egenskaber, faneblad
servere: Udgående server 'smtp.telefonica.net'. Du skal markere 'Min server
kræver godkendelse' og angive dine abonnementsoplysninger (fra telefonica)
under knappen indstillinger.
I outlook er det lidt anderledes (feltet 'server til udgående post (smtp)',
knappen indstillinger og fanebladet 'server til udgående post'), men det er
de samme ting der skal udfyldes.

--
ebbe
***hvis du bruger vista kan jeg ikke hjælpe dig.***

Fra : ebbe

Dato : 19-02-08 20:32

"ebbe" <ebbexxx@xxxamara.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> (smtp)', knappen indstillinger og fanebladet 'server til udgående post'),
> men det er de samme ting der skal udfyldes.

Telefonica på engelsk
http://www.telefonicainenglish.com/Help%20Desk/ADSL_Support.htm

Fra : Christen Fihl

Dato : 21-02-08 00:18

Rent ip mæssigt kan du prøve om der er forbindelse, eller om porten evt
er afbrudt

C:\> telnet asmtp.mail.dk smtp

Dette skal give dig en forbindelse.
QUIT for at afbryde igen