zywall remote security client problem
Fra : HH

Dato : 12-02-08 23:00

Hej

Jeg har en bekendt, som kan etablere en VPN tunnel, men som ikke kan se
netværksdrev, når han kobler på en Zyxel Zywall 2 Plus vha. Zywall
Remote Security Client.

Det er dog kun, når han kobler på fra sin hjemmeadresse, andre steder
fra fungerer det fint, og hvis jeg kobler på fra mig selv, virker det
også, som det skal.

I loggen på ZyWall'en, kan det ses, at tunnelen etableres, som den skal,
når han logger på hjemme fra, men han kan altså ikke tilgå sine
netværksdrev - nogen som har en ide om, hvad grunden kan være.

Han er internetopkoblet via antenneforening/kabelmodem, kan der være
noget her, som blokerer?? Når tunnelen er kørende, burde der vel være
hul igennem.

Logfilerne på hans og min klient, ser ret ens ud, i den situation hvor
hans opkobling ikke virker, men min gør.

Mvh.
Hans-Henrik

Fra : Jens

Dato : 13-02-08 14:33

"HH" <hhdmnejtaktilspam@mail.dk> skrev i meddelelsen

> I loggen på ZyWall'en, kan det ses, at tunnelen etableres, som den skal,
> når han logger på hjemme fra, men han kan altså ikke tilgå sine
> netværksdrev - nogen som har en ide om, hvad grunden kan være.

Navneopløsning måske ? Har du prøvet at pinge serverne, hvor til han
tilslutter netværksdrev ?
En VPN tunnel kan godt vises som om den er aktiv, men det er ikke muligt at
sende data igennem.
Find ud af med ping om der er forbindelse ved at pinge IP-adresser på
fjernnetværket, prøv også at pinge serverne på deres navne.

> Han er internetopkoblet via antenneforening/kabelmodem, kan der være noget
> her, som blokerer?? Når tunnelen er kørende, burde der vel være hul
> igennem.

Hans VPN tunnel oprettes på Internet forbindelsen, når tunnellen er åben, er
forbindelsen til remote netværk igennem tunnellen...
Men check med ping om tunnellen overhovedet virker.

Jens

Fra : HH

Dato : 17-02-08 17:27

Nej, du har ret - der er ingen trafik på tunellen - ping giver ikke svar
hverken på ip-adresse eller hostnavn.

Det må vel være noget firewallopsætning i den antenneforening, hvor han
har sit internet-abonnement - eller hvad?

Som sagt fungerer det udmærket, hvis han prøver andre steder fra, f.eks.
på min forbindelse.

Mvh.
Hans-Henrik