Computere kan se hinanden.
Fra : John

Dato : 09-02-08 21:04

Hej venner.

Jeg har et lille problem.

VI har 3 computere i et netværk.
Computer 1 kan se sig selv, men ikke nogle af de andre.
Computer 2 kan se sig selv og computer 1, men ikke computer 3.
Computer 3 kan se alle.

Det skulle gerne være sådan at alle kan se alle.

Håber at der er en hjælpsom ide til løsning af problemet.

MVH
John

Fra : Calle.

Dato : 09-02-08 21:39

"John" <johnfake@toojal.sh> skrev i meddelelsen
> [...]
> Computer 3 kan se alle.
>
> Det skulle gerne være sådan at alle kan se alle.
>
> Håber at der er en hjælpsom ide til løsning af problemet.

Har du husket at give dem alle samme arbejdsgruppe

--
Venlig hilsen
Calle.

Fra : John

Dato : 10-02-08 08:33

"Calle." <snyd@mail.ha> skrev i en meddelelse
newsorj.52$mT7.32@news.get2net.dk...
> "John" <johnfake@toojal.sh> skrev i meddelelsen

> Har du husket at give dem alle samme arbejdsgruppe
>
> --
> Venlig hilsen
> Calle.
Hej Calle.

Det har jeg de hedder allesammen ARBEJDSGRUPPE.

MVH
John

Fra : Sune Storgaard

Dato : 09-02-08 21:44

"John" <johnfake@toojal.sh> skrev i en meddelelse
> [...]
> Computer 3 kan se alle.
>
> Det skulle gerne være sådan at alle kan se alle.

Hvis computer 1 er en C64 forklarer det en del..
Men lad og nu hypotetisk antage at de alle 3 er normale pc'ere med XP, så
prøv at køre guiden "konfigurere hjemme netværk".
start/indstillinger/kontrol panel/netværks forbindelser. I højre siden får
du "konfigurer et hjemme eller mindre kontornetværk".

Hvis du kører den på 1 pc, får du mulighed for at gemme den på en usbpen
eller lignende så du kan køre tilsvarende på de øvrige 2. Slå alle 3 parts
firewalls o lign fra indtil det virker (indebærer en vis risiko med andre
pc'ere på netværket eller en internet forbindelse, just in case..)

Se så hvad der sker .
Du kan prøve at tilgå andre pc'ere via ip adressen eller navnet. eks
\\192.168.1.101 eller \\pcistuen

Se hvad der sker og post igen med resultatet

Fra : Erik Helmer Nielsen

Dato : 09-02-08 23:32

On Sat, 9 Feb 2008 21:04:25 +0100, "John" <johnfake@toojal.sh> wrote:
> [...]
>Computer 1 kan se sig selv, men ikke nogle af de andre.
>Computer 2 kan se sig selv og computer 1, men ikke computer 3.

Hvad mener du med at 'se'
Kan de pinge hinanden på deres IP adresse?
Kan de pinge hinanden på deres Navn?

Eller er det kun i Microsoft Windows Netværk der er problemer?

Erik Helmer Nielsen

Fra : MRN

Dato : 10-02-08 13:36

> Håber at der er en hjælpsom ide til løsning af problemet.

Det er der sikkert Sidder du bag en router, eller hvordan er dit netværk
sat op?

Det ville hjælpe en del at vide det

MRN

"I don't know half of you half as well as I should like, and I like less
than half of you half as well as you deserve!"
Bilbo Baggins