Hjælp til port forward (zyxel router + D-L~
Fra : jeje@invald_.dk

Dato : 07-02-08 20:20

Jeg har en lige skiftet fra tele2 til cybercity.
(monteret sådan her > zyxel2606r modem/router > D-Link524 router > pc)

før havde jeg modem forbundet til en router (D-Link 524) der havde jeg
forwardet port XXX i routeren til den lokale maskine. Det virkede perfekt.
Nu har jeg så fået cybercity og har fået en router (zyxel2606r) som er
forbundet med min trådløse router og der kan jeg ikke få hul igennem til
port XXX. ?

Dlink routeren har jeg ikke rørt ved, så jeg formoder at det er zyxel router
der skal stilles noget i.

I Zyxel : Der har jeg under NAT - sat den til "SUA Only" og under "Edit
Details" har jeg sat XXX som start og slut port
og prøvet at pege både til den lokalmaskine og prøvet at pege på den
lokalmaskine.

Hvad har jeg overset ?

Fra : Hans

Dato : 07-02-08 20:38

jeje@invald_.dk wrote:

> [...]
> "Edit Details" har jeg sat XXX som start og slut port
> og prøvet at pege både til den lokalmaskine og prøvet at pege på den

Du skal forwarde porten til ip-adressen som din D-link har fået på
wan-siden.

Hans

Fra : jeje@invald_.dk

Dato : 07-02-08 21:32

> Du skal forwarde porten til ip-adressen som din D-link har fået på
> wan-siden.
>
> Hans

Tak - det hjalp på nogen af portene (wan har fået 10.0.0.2). Men port 21 går
ikke sådan lige igennem
?
Kan man ikke åbne alt på zyxel router - så jeg kun behøver at sætte ting op
i min dlink router ?

Fra : Hans

Dato : 07-02-08 21:39

jeje@invald_.dk wrote:
> [...]
> 21 går ikke sådan lige igennem
> ?
> Kan man ikke åbne alt på zyxel router - så jeg kun behøver at sætte

Jo - Du forwarder blot alle porte på Zyxelrouteren, fra 0-65535 f.eks.

Hans

Fra : jeje@invald_.dk

Dato : 08-02-08 18:42

> Jo - Du forwarder blot alle porte på Zyxelrouteren, fra 0-65535 f.eks.
>
> Hans

Tak. nu har jeg åbnet port 20-65535
så port 21 er åben til min dlink router
dlink viser port 21 ned til min lokalmaskine (192.168.0.150)

Men når jeg vil i kontakt med min ftp server , får jeg en besked fra ftp
programmet at "The connection was reset"

?

Hjælp !

Fra : Ukendt

Dato : 08-02-08 20:56

> [...]
>
> Men når jeg vil i kontakt med min ftp server , får jeg en besked fra ftp
> programmet at "The connection was reset"

hmm, er det ikke muligt at få wan (tildelt af cybercity) til at gå direkte
igennem zyxel og ind i din interne router?

Evt. ved at sætte flg. under LAN->IP:
IP Address: 0.0.0.0
Subnet: 255.255.255.255

og

NAT-> de-aktivér NAT.

Jeg er ikke 100% sikker, da jeg ikke har samme model, men jeg ville
selv fortrække at cybercitys router blev sat op til at være transparant, så
al routing/natting kunne styres eet sted.

Venligst

Arne Johansen

Fra : Hans

Dato : 08-02-08 21:26

Arne Johansen wrote:

> Jeg er ikke 100% sikker, da jeg ikke har samme model, men jeg
> ville selv fortrække at cybercitys router blev sat op til at være
> transparant, så al routing/natting kunne styres eet sted.

Det kan man ikke. Det hedder Global IP hos CC og koster en bondegård.

Hans

Fra : Hans

Dato : 08-02-08 21:25

jeje@invald_.dk wrote:

> [...]
>
> Men når jeg vil i kontakt med min ftp server , får jeg en besked fra
> ftp programmet at "The connection was reset"

Der er ingen problemer med at tilgå din ftp udefra, hvilket du sikkert kan
se i loggen, men du skal slå loop-back filteret fra i CC'routeren, før du
kan tilgå din server fra lansiden:

http://tutorials.worldwidewhat.dk/zyxel_cc/

Hans

Fra : jeje@invald_.dk

Dato : 08-02-08 22:12

> [...]
> se i loggen, men du skal slå loop-back filteret fra i CC'routeren, før du

Hej ..
når jeg skriver "telnet 10.0.01 23023" popper der en prompt op i 2-3 sek.
med at den opretter forbindelse og så sker der ikke mere.
??

ihhhh det er da til at få lange b@ller af

Hjælp ! Hvorfor har cybercity lavet det så besværligt ? for at man skal leje
deres trådløs router ? hmmm...

Håber der findes en løsning....

Fra : jeje@invald_.dk

Dato : 08-02-08 22:15

> [...]
> se i loggen, men du skal slå loop-back filteret fra i CC'routeren, før du

Jeg fandt og så denne : http://www.adsltips.dk/zyxel.php

Der kan man indsætte en linie - og så skulle den huske det - også efter
genstart.

Men jeg kan ikke få hul igennem til routern ved at skrive telnet 10.0.01
23023

(jeg har xp med sp2)

Fra : Hans

Dato : 08-02-08 22:23

jeje@invald_.dk wrote:

> Men jeg kan ikke få hul igennem til routern ved at skrive telnet
> 10.0.01 23023

Du skriver 10.0.01?

Det er 10.0.0.1

Hans

Fra : jeje@invald_.dk

Dato : 08-02-08 22:29

> Du skriver 10.0.01?
>
> Det er 10.0.0.1
>
> Hans

doh . ha ha sorry det var min fejl
nu virker det.

ved du om det virker , med at indtaste den xtra linie
(http://www.adsltips.dk/zyxel.php)
for det virker da lidt underligt at jeg skal gøre dette hvergang jeg starter
pc - zyxel routeren kunne også
altid stå tænd, men det synes jeg heller ikke er i orden.
?

Fra : Hans

Dato : 08-02-08 22:39

jeje@invald_.dk wrote:

> [...]
> starter pc - zyxel routeren kunne også
> altid stå tænd, men det synes jeg heller ikke er i orden.

Hvis du følger vejledningen på linket, så bliver det ganske rigtigt
permanent.

Hans

Fra : jeje@invald_.dk

Dato : 08-02-08 23:37

> Hvis du følger vejledningen på linket, så bliver det ganske rigtigt
> permanent.
>
> Hans

Tak for supporten
nu virker det