array ud af recordset
Fra : Knud Haugmark

Dato : 07-03-08 12:28

Jeg roder med php i DW og har oprette dette recordset.

mysql_select_db($database_quality_guides, $quality_guides);
$query_labels = "SELECT $lang FROM labels";
$labels = mysql_query($query_labels, $quality_guides) or die(mysql_error());
$row_labels = mysql_fetch_assoc($labels);
$totalRows_labels = mysql_num_rows($labels);

det virker fint og kan ses på
http://www.quality-guides.dk/admin/admin_index.php
nederst på siden, select language sætter $lang

Nu har jeg brug for at få dette recordset ud som en array så jeg kan pille
enkelte ord ud med et echo statement.

1 hvordan kan jeg få skrevet arrayet. Det skal så ind i en session variable,
så jeg kan bruge listen på andre sider.
der er tre kolonner en for hvert sprog. det skal bruges til at
sprogversionere nogle sider...

tak for svar

Knud

Fra : Martin

Dato : 07-03-08 16:36

Knud Haugmark wrote:
> [...]
>
> Nu har jeg brug for at få dette recordset ud som en array så jeg kan
> pille enkelte ord ud med et echo statement.

$row_labels indeholder et array.
Prøv at lave en
var_dump($row_labels);

Fra : Knud Haugmark

Dato : 08-03-08 07:50

Det lyder rigtig fornuftigt med den funktion, men jeg får følgende resultat
når jeg skriver

var_dump($row_labels);

Var dump er : bool(false)

Det er jo ikke lissom det array jeg havde håbet på...

Knud

Fra : Knud Haugmark

Dato : 08-03-08 08:20

Det ser ud til at php ikke opfatter $row_labels som et array. Har prøvet at
skrive array($row_labels) men det giver
array(1) { [0]=> bool(false) }
echo $row_labels[5];
giver slet ikke noget

Så hvad gør man så???

Fra : Lasse Jensen

Dato : 08-03-08 11:43

Knud Haugmark wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

> Nu har jeg brug for at få dette recordset ud som en array så jeg kan pille
> enkelte ord ud med et echo statement.

$row_labels er jo egentligt et array.

Kan du skrive echo $row_labels[0];, echo $row_labels[1]; og så videre og få det
ønskede ud af det?

Mvh. Lasse Jensen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Knud Haugmark

Dato : 09-03-08 10:26

Har prøvet, dette, der synes ikke at virke
Knud

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 09-03-08 11:26

Knud Haugmark wrote:
> Har prøvet, dette, der synes ikke at virke
> Knud

I så fald har du en fejl i scriptet længere oppe - f.eks. at databasen
er tom...

Prøv følgende:

mysql_select_db($database_quality_guides, $quality_guides);
$query_labels = "SELECT $lang FROM labels";
echo "QUERY: ".$query_labels;

$labels = mysql_query($query_labels, $quality_guides) or die(mysql_error());

$totalRows_labels = mysql_num_rows($labels);
echo "ROWS RETURNED: ".$totalRows_labels;

Hvad returnerer scriptet så? Prøv at ekskvere query i phpmyadmin.

--
Johan Holst Nielsen
Freelance PHP Developer - http://phpgeek.dk

Fra : Knud Haugmark

Dato : 12-03-08 07:06

Det giver dette output

QUERY: SELECT german FROM labels
ROWS RETURNED: 8

Men hvor er ARRAYET?
jeg har det udskrevet ovenfor på siden, men der bruger jeg en loop.
Måske skal man skribe en loop for at få alle rækkerne med i textvariablen
med alle rækkerne i?

Knud

Fra : Knud Haugmark

Dato : 12-03-08 07:12

Måske skal man på en eller anden måde erstatte echo statementet med noget
array()
i denne loop, der udskriver databasen (så at Kenny skrev noget i den retning
i sin post "fjerne dupletter i array".
Det han har gang i er hvad jeg skal bruge...jeg spør ham sq lige...

<?php do { ?>
<?php echo $row_labels['english']; ?>
<?php echo $row_labels['german']; ?>,</td>
<?php } while ($row_labels = mysql_fetch_assoc($labels)); ?>