Hvorfor man ikke erstatte \n\n? :S
Fra : Ace

Dato : 06-03-08 15:43

Hejsa.

Total newb her... hvad betyder \n\n i et PHP-script, og hvad er
årsagen til, at jeg ikke kan slette/erstatte det?
Regnede med at jeg kunne gøre som nedenstående:

$printing[1] = str_replace("\n\n", "", $printing[1]);

Men det fucker bare hele scriptet op, så ved ikke hvad jeg lige
skal gøre :´(

Håber nogen kan hjælpe mig.

Ace

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Rander

Dato : 06-03-08 15:50

Ace skrev noget i denne stil, den 06-03-2008 15:43:
> Total newb her... hvad betyder \n\n i et PHP-script, og hvad er
> årsagen til, at jeg ikke kan slette/erstatte det?

Det betyder Newline, og indsætter et linieskift i outputtet. "Outputtet"
er i dette tilfælde kildekoden, så \n vil altså ikke indsætte linieskift
på selve websiden, hvis du forstår... \n og <br /> er ikke det samme.

> Regnede med at jeg kunne gøre som nedenstående:
> $printing[1] = str_replace("\n\n", "", $printing[1]);
> Men det fucker bare hele scriptet op, så ved ikke hvad jeg lige
> skal gøre :´(

Det burde du umiddelbart godt kunne, men når det laver ged i det hele
gætter jeg på at variablen bruges igen længere nede. Må vi se lidt mere
af scriptet?

http://bamsepetting.dk

Barnet Hansigne Frederiksen er rask, faderen ukendt, da barnet er
uægte. Husmand Peter Rasmussen er gift med moderen. Drengens police
som fulgte er ægtefødt, altså af Camilla, moderen. (Skadesanmeldelse)

Fra : Ace

Dato : 06-03-08 16:01

> Det burde du umiddelbart godt kunne, men når det laver ged i det hele
> gætter jeg på at variablen bruges igen længere nede. Må vi se lidt mere
> af scriptet?

Nå okay linieskift.. cool tak for forklaringen :)

Ja det må du selvfølgelig gerne.
SCRIPT:
<?php
$GrabURL = "http://url.dk";
$GrabStart = "";
$GrabEnd = "";
$file = fopen("$GrabURL", "r");
$rf = fread($file, 20000);
$grab = eregi("$GrabStart(.*)$GrabEnd", $rf, $printing);
$printing[1] = str_replace("\n\n", "", $printing[1]);
fclose($file);
echo $printing[1];
?>

Fra : Martin

Dato : 07-03-08 00:58

Ace wrote:

> $printing[1] = str_replace("\n\n", "", $printing[1]);

Måske der er mellemrum imellem \n og \n
for så vil den nemlig ikke tage nogle af dem.

Jeg ville nok bruge preg_replace istedet (eller ereg_replace)

$printing[1] = preg_replace("/\n([ ]{0,1})\n/", "", $printing[1]);
Noget ala dette.

\n([ ]{0,1})\n
Betyder at hvis der mellem 0 og 1 mellemrum imellem \n og \n så skal den
fjerne det.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 07-03-08 11:32

On Fri, 07 Mar 2008 00:57:43 +0100, Martin <martin@aarhof.invalid> wrote:

>Måske der er mellemrum imellem \n og \n
>for så vil den nemlig ikke tage nogle af dem.

Hvis der er tale om input fra en brugerudfyldt form, så er det også
sandsynligt, at indholdet er \r\n\r\n og ikke bare \n\n

--
- Peter Brodersen
Kendt fra Internet

Fra : Martin

Dato : 07-03-08 15:00

Peter Brodersen wrote:

> Hvis der er tale om input fra en brugerudfyldt form, så er det også
> sandsynligt, at indholdet er \r\n\r\n og ikke bare \n\n

Det selvfølgelig rigtigt

$printing[1] = preg_replace("/(\r)?\n[ ]{0,1}?(\r)?\n/", "", $printing[1]);

Så bliver regexp vidst noget i denne stil :)