Upload fil FRA php exec(wget...)
Fra : Leif Neland

Dato : 05-03-08 13:30

Jeg vil automatisere noget...

Jeg har noget php, der via wget logger ind på en fremmed side. (webpack)

Det fungerer fint at post'e variable, og parse resultatet.

Men nu vil jeg gerne uploade en fil til websiden, eller rettere jeg vil
trække data ud af min database, og uploade data som en csv-fil til det
fremmede site.

Hvorledes kan jeg gøre det? Kan jeg tilføje csv-data til post-data til wget,
eller skal jeg bruge noget andet end
exec("wget...) ?

Leif

PS, her er wget-funktionen:

function matchurl($url,$data,$regexp) {
$cmd= "/usr/bin/wget -S --save-cookies /tmp/cookies1 --load-cookies
/tmp/cookies1 --keep-session-cookies --user-agent='Mozilla/4.0 (compatible;
MSIE 6.0; Windows NT 5.0; T312461; .NET CLR 2.0.50727)' ";
if ($data>"") $cmd .= " --post-data='".$data."'";
$cmd .=" '".$url."' -O - ";
flush();
exec ($cmd,$return_message_array, $return_number);

flush();
for ($i = 0; $i < count($return_message_array); $i++) {
$results = $results.$return_message_array[$i];
}
if (preg_match($regexp,$results,$matches))
{return $matches[1];}
else
{ echo "<pre>".$results."</pre>";
return "";}
}

Kaldes f.ex således
$data="brugernavn=hest&password=pony";
$res=matchurl($url,$data,"/window.open\(\"(.*?)\"/");

Fra : Kasper Johansen

Dato : 05-03-08 14:20

Leif Neland skrev:
> [...]
> fremmede site.
>
> Hvorledes kan jeg gøre det? Kan jeg tilføje csv-data til post-data til wget,

Hej Leif.

Jeg har skrevet en funktion til at uploade data med i PHP. Du kan bruge
den eller skrive den om.

Du kan finde den her:
http://knjphpframework.cvs.sourceforge.net/*checkout*/knjphpframework/knjphpframework/functions_http_post.php?revision=1.1

http_post_file("mitdomaene.dk", 80, "upload.php", "/var/minfil.zip");

Det er et stykke tid siden, at jeg selv har brugt den, men jeg håber, at
du kan bruge den til noget

Kasper Johansen

Fra : Leif Neland

Dato : 05-03-08 15:00

"Kasper Johansen" <kaspernj@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> http_post_file("mitdomaene.dk", 80, "upload.php", "/var/minfil.zip");
>

> Det er et stykke tid siden, at jeg selv har brugt den, men jeg håber, at

Det ser lovende ud. Så skal jeg bare finde ud af, hvordan jeg sender cookies
med også...

Leif

Fra : Stig Johansen

Dato : 05-03-08 18:26

Kasper Johansen wrote:

> Jeg har skrevet en funktion til at uploade data med i PHP. Du kan bruge
> [...]

Hov - den giver jo svaret på mit spørgsmål om 'Useragent' m.m i min anden
tråd, takker indirekte.

Men i forhold til Leif's spørgsmål, skal han nok over i multipart/form-data,
eller hvad det nu hedder.

Nu har jeg fået fjernet citat fra Leif, men det her er så til Leif:

Hvis du vil efterligne den funktion hvor man vælger en fil i browseren og
sender til serveren, skal du lave en POST med multipart/form-data.

I forbindelse med diverse HTTP 'ting' har jeg gennem mange år brugt
'proxytrace' til at aflure opbygningen af HTTP'et.
Hvis du går ind på denne side:
<http://www.pocketsoap.com/tcptrace/>
Og kigger efter proxyTrace, så er det en lille proxy .exe fil, der blot skal
startes op.
Ved at konfigurere browseren til proxy på localhost, port 8080, kan du se
hvad der sker når du uploader en fil.
Inklusive headere og det hele.

Nu kender jeg ikke PHP, men med en trace og udvidelse af Kaspers funktion,
burde det være 'ligetil'.

Stig Johansen