Et overordnet spørgsmål om 'GET' i PHP.
Fra : Stig Johansen

Dato : 05-03-08 08:26

Hej alle.

Jeg har et overordnet spørgsmål om 'GET' i PHP.
Jeg skriver sådan, fordi jeg ikke kender PHP.

Spørgsmålet går ud på hvis man vil hente nogle data fra en ekstern kilde,
eks.
http://xyz.domaine.tld/something.html

Hvad går PHP så ud med i Useragent?
Er er en system indbygget, eller skal man bygge den selv?

Det gælder både Windows og Linux.
På forhånd tak for svaret.

Stig Johansen

Fra : Kasper Johansen

Dato : 05-03-08 10:20

Stig Johansen skrev:
> [...]
> http://xyz.domaine.tld/something.html
>
> Hvad går PHP så ud med i Useragent?
> Er er en system indbygget, eller skal man bygge den selv?

Lav "side.php" hvor du skriver: "<?php print_r($_SERVER);?>".

Lav "side2.php" hvor du skriver "<?php echo
file_get_contents("http://dit_domaene.dk/side.php");?>".

Så burde du faktisk selv kunne læse det

Det skal lige siges, at jeg ikke selv har testet koden

Kasper Johansen

Fra : Stig Johansen

Dato : 05-03-08 17:26

Kasper Johansen wrote:

> Lav "side2.php" hvor du skriver "<?php echo
> file_get_contents("http://dit_domaene.dk/side.php");?>".
>
> Så burde du faktisk selv kunne læse det

Tak for svaret, også til de andre.

Jeps, det var jo lige ud ad landevejen
Og svaret er, at den ikke udfylder nogle headere overhovedet (bortset fra
Host)

Nysgerrigheden går på nogle log entries, hvor jeg har en mistanke om det er
en PHP - 'bot', der står bag, men den såtter Useragent op som IE 7.

Stig Johansen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 05-03-08 14:44

Stig Johansen <stig_johansen_it_at_=(@)hotmail.com> skrev:

> Jeg har et overordnet spørgsmål om 'GET' i PHP.
> Jeg skriver sådan, fordi jeg ikke kender PHP.

GET og POST bruges til at sende data fra én PHP-fil til en anden
(eller evt. sig selv i genhentet tilstand).

> Spørgsmålet går ud på hvis man vil hente nogle data fra en ekstern kilde,
> eks.
> http://xyz.domaine.tld/something.html

Man kan åbne en vilkårlig hjemmeside for læsning. Derved kan man
udtrække data den eventuelt måtte rumme, men da de kan stå på en
million forskellige måder, kan man ikke på forhånd sige hvordan
man får dem isoleret fra resten af siden.

> Er er en system indbygget, eller skal man bygge den selv?

   $filecontent=file('http://xyz.domaine.tld/something.html');

Nu er $filecontent et array af tekstlinjer - nemlig dem der udgør
hjemmesiden. Hvis man echoer dem én ad gangen, viser browseren
det samme som hvis man besøgte
http://xyz.domaine.tld/something.html.

--
Bertel

Fra : Christian Hansen

Dato : 05-03-08 15:46

Stig Johansen wrote:
> [...]
> http://xyz.domaine.tld/something.html
>
> Hvad går PHP så ud med i Useragent?
> Er er en system indbygget, eller skal man bygge den selv?

Du kan benytte curl, hvis du selv vil styre alt vedrørende useragent mm.
<http://dk.php.net/manual/da/ref.curl.php>

Mvh Christian

Fra : Stig Johansen

Dato : 05-03-08 18:03

Christian Hansen wrote:

> Du kan benytte curl, hvis du selv vil styre alt vedrørende useragent mm.
> <http://dk.php.net/manual/da/ref.curl.php>

Det er nu ikke for at bygge selv, det er mere noget analyse af nogle logs.
'De' identificerer sig som IE6, men jeg har en formodning om det /kan/ være
fra noget PHP-'bot'.
Det er 100% sikkert en bot, mere om det kan være via PHP.

Jft. en afprøvning af Bertel og Kasper's metode, ser det ud som det er curl,
der skal bruges - hvis det er en PHP 'bot'.

Jeg ved curl er med i stort set alle Linux distributioner, men ved du om den
er enablet i en standard LAMP installation, og WAMP (Hvis det hedder sådan
på Windows)?

Stig Johansen

Fra : Martin

Dato : 05-03-08 22:05

Stig Johansen wrote:

> [...]
> er enablet i en standard LAMP installation, og WAMP (Hvis det hedder sådan

Du kan prøve at lave et php dokument med følgende linje i

<?php
error_reporting(E_ALL);
ini_set('display_errors',1);
curl_init();
?>

Hvis du får en dejlig fejlmeddelse, så virker curl ikke, hvis det gør så
får du en hvid side uden noget som helst :)

De 2 øverste linjer er simpelthen for at være sikker på at php udskriver
fejlkoder, og den udskriver alle fejl