Filer: unlink flere af gangen, samt count.
Fra : Stig Sørensen

Dato : 24-02-08 10:45

Hej gruppe.

Jeg har en mappe med billeder i. Et billeds filnavn er bestående af et
prefix: X_ efterfølgende af time(), efterfølgende af filnavnets
oprindelige navn da man uploadede det gennem et script.

Feks:

390_1203863989kys2.jpg

Prefix: 390_
Time(): 1203863989
Filnavn: kys2.jpg

Hvordan sletter jeg samtlige filer i mappen med et bestemt prefix?
Jeg kan slette (med unlink) enkelte filer, men hvordan jeg sletter
alle billeder med feks. prefix: 390_ - ved jeg ikke.
Troede der fandtes et wildcard system i PHP så jeg kunne gøre lidt a
la:
unlink(390_*)

Andet spørgsmål.
Hvordan tæller jeg alle billeder/filer i en mappe efter et bestemt
prefix?
Feks, hvordan tæller jeg antal filer der starter med: 390_ ?

Håber nogen kan hjælpe og forsat god søndag aften

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 24-02-08 18:47

Stig Sørensen wrote:
> [...]
> alle billeder med feks. prefix: 390_ - ved jeg ikke.
> Troede der fandtes et wildcard system i PHP så jeg kunne gøre lidt a

foreach(glob('390_*') as $fn) {
unlink($fn);
}

> Andet spørgsmål.
> Hvordan tæller jeg alle billeder/filer i en mappe efter et bestemt
> prefix?
> Feks, hvordan tæller jeg antal filer der starter med: 390_ ?

echo "Der er ".sizeof(glob("390_*"))." filer";

--
Johan Holst Nielsen
Freelance PHP Developer - http://phpgeek.dk

Fra : Stig Sørensen

Dato : 24-02-08 12:05

On 24 Feb., 18:47, Johan Holst Nielsen <s...@phpgeek.dk> wrote:

> foreach(glob('390_*') as $fn) {
>    unlink($fn);
>
> }

Jeg kan altid regne med dig Johan.
Jeg kendte ikke til glob før nu, tusinde tak.

> echo "Der er ".sizeof(glob("390_*"))." filer";

Endnu en gang mange gange tak ;)

Det var lige præcis dét jeg søgte efter.

Med venlig hilsen
Stig Sørensen