.htaccess
Fra : Morten P. Andersen

Dato : 23-02-08 18:26

På min side med shtml-filer (SSI) har jeg lige nu nogle underlige
"skygge-sider"
Hvis jeg efter URL´en tilføjer en / og en helt tilfældig tekst vises
siden igen ..... som en "skygge-side"
Grunden til at jeg kalder det en skygge-side er at det er en ny side med
præcis samme indhold dog er stien til CSS og billeder brudt ..... den må
mene at siden ligger i en anden mappe!

EKS:

http://www.mit-domænet.dk/shtml
og
http://www.mit-domænet.dk/shtml/dkjgndngdksnjddkdnjnld

dette giver præcis samme side bare uden CSS og billeder (som omtalt)

Jeg har snart opgivet at finde ud af hvorfor .... nu kommer mit
spørgsmål (endelig)
Kan man via .htaccess filen lukke af for dette. Altså en funktion hvor
sider kun må ende på shtml
findes der mere på URL´en skal den gå til 404

Se evt her hvor jeg har skrevet om mit problem:
http://www.amino.dk/blogs/morten_p_andersen/archive/2008/02/22/n-229-r-google-straffer.aspx

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 23-02-08 18:36

On Sat, 23 Feb 2008 18:26:07 +0100
"Morten P. Andersen" <info@lille-web.dk> wrote:

> Hvis jeg efter URL´en tilføjer en / og en helt tilfældig tekst vises
> siden igen ..... som en "skygge-side"
Du har ikke en RedirectMatch eller anden regel, der resolver med og
uden / til sidst forskelligt?
Eventuelt kan det også være opsætning af virtual hosts, der driller.

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Morten P. Andersen

Dato : 23-02-08 18:46

Michael Rasmussen skrev:

> Du har ikke en RedirectMatch eller anden regel, der resolver med og
> uden / til sidst forskelligt?
> Eventuelt kan det også være opsætning af virtual hosts, der driller.

Jeg er ikke den store haj til dette : En RedirectMatch hvis det er i min
..htaccess fil så kan det ikke være det. For problemet er det samme hvis
jeg sletter filen.

Opsætning af virtual host .... jeg har nu oplevet samme problem hos to
udbydere. Jeg tror at Scannet er godt trætte af mig da jeg netop
hårdnakket hævde at problemet måtte ligge hos dem. Nu skiftede jeg
tilbage til One.com ..... men med samme resultat.

Helt ens filer med kun koden <p>En lille test</p>
Giver samme problem. døber jeg filen html er alt fint men hedder den
shtml så er fanden løs.

Jeg er lidt bange for at min side på en eller anden måde ødelægges af
spammer / crakere eller lign. Men jeg har ikke en dyt forstand på det.
Sad i går og kiggede på log filen fra hosten (uden at vide hvad jeg
skulle kigge efter!) Men jeg fandt at :

libwww-perl/5.808

var en streng der gik igen mange gang. Google fortalte mig "at det vist
ikke var så godt" .... mere forstod jeg ikke.
:)
Morten

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 23-02-08 18:50

On Sat, 23 Feb 2008 18:46:12 +0100
"Morten P. Andersen" <info@lille-web.dk> wrote:

> Jeg er ikke den store haj til dette : En RedirectMatch hvis det er i
> min .htaccess fil så kan det ikke være det. For problemet er det
> samme hvis jeg sletter filen.

Det er konfigurationsfilen til apache, jeg havde i tankerne. Hvis du
ikke har adgang til den, kan jeg ikke hjælpe yderligere, da det så er
det sted, hvor du får hostet din side, du skal henvende dig.
--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-02-08 20:42

Morten P. Andersen skrev:

> På min side med shtml-filer (SSI) har jeg lige nu nogle underlige
> "skygge-sider"

Jeg forstår ikke hvad dit reelle problem er. Hvis du ikke havde
forklaret metoden, ville jeg aldrig have fundet på at sætte en
skråstreg bag et filnavn, og det har jeg fortsat ingen planer om
at gøre.

Men jeg kan oplyse i tråden at jeg har set samme fænomen herfra
på en hjemmeside der intet har med dig at gøre. Men altså først
efter at du havde bedt om hjælp.

--
Bertel

Fra : Arne Feldborg

Dato : 23-02-08 21:21

Bertel Lund Hansen <unospamo@lundhansen.dk> skrev Sat, 23 Feb 2008
20:42:02 +0100

>Men jeg kan oplyse i tråden at jeg har set samme fænomen herfra
>på en hjemmeside der intet har med dig at gøre. Men altså først
>efter at du havde bedt om hjælp.

Jeg tror det er normal opførsel for en Apache server i
standardopsætning. Den viser godt nok siden, men alle relative
henvisninger er i forhold til URL'en
(og hvad skulle det egentlig ellers være i forhold til?).

http://hammerum-herred.dk/news.php
http://hammerum-herred.dk/news.php/fhjfghjsfjhsf

--
mvh, A:\Feldborg

http://hammerum-herred.dk/

Fra : Morten P. Andersen

Dato : 23-02-08 21:31

Arne Feldborg skrev:

> [...]
> henvisninger er i forhold til URL'en
> (og hvad skulle det egentlig ellers være i forhold til?).

Det håber jeg sgu ikke. Hvis nu din nabo en dag bliver sur på dig linker
han til 10 -20 "skygge-sider" så Google finder dem ..... og så
forsvinder du ud i glemslen

Fra : Peter Brodersen

Dato : 24-02-08 00:41

On Sat, 23 Feb 2008 21:20:59 +0100, Arne Feldborg <feldborg@haunstrup.dk>
wrote:

>Jeg tror det er normal opførsel for en Apache server i
>standardopsætning.

I hvert fald for serverside-scripts.

Ved URLs til statiske filer, hvor man tilføjer en path efterfølgende, fx
typisk html-filer og gif-filer, får man i stedet en 404.

--
- Peter Brodersen
Kendt fra Internet

Fra : Morten P. Andersen

Dato : 23-02-08 21:33

Bertel Lund Hansen skrev:

> [...]
>
> Men jeg kan oplyse i tråden at jeg har set samme fænomen herfra
> på en hjemmeside der intet har med dig at gøre. Men altså først

Det reelle problem er at jeg er bange for at blive "straffet" af Google
hvis den finder siderne

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 23-02-08 21:50

Morten P. Andersen wrote:

> Det reelle problem er at jeg er bange for at blive "straffet" af Google
> hvis den finder siderne

Det gør du ikke - så længe der ikke linkes til dem. Metoden med
index.php/etellerandet bruges bl.a. af flere wiki'er på markedet... så
det er "standard" at man kan gøre det :)

--
Johan Holst Nielsen
Freelance PHP Developer - http://phpgeek.dk

Fra : Peter Brodersen

Dato : 24-02-08 00:45

<info@lille-web.dk> wrote:

>På min side med shtml-filer (SSI) har jeg lige nu nogle underlige
>"skygge-sider"

Du har fået flere forklaringer på de tekniske detaljer, men årsagen til
"skyggesiden" med den defekte CSS og billeder er, at browseren ved fx
http://www.mit-domænet.dk/shtml/dkjgndngdksnjddkdnjnld tror, at den
befinder sig i mappen "shtml".

Så hvis man bare henviser til style.css eller gfx/logo.jpg , så requestes
henholdsvist:
http://www.mit-domænet.dk/shtml/style.css
http://www.mit-domænet.dk/shtml/gfx/logo.jpg

Det returnerer så blot samme HTML igen, som altså ikke giver noget
brugbart css tilbage eller for den sags skyld et billede.

I de tilfælde, hvor man rent faktisk kan have behov for at udnytte denne
notation, bør man så tilsvarende holde styr på ens stier til billeder. Det
letteste er ved at angive en absolut sti, fx /style.css og /gfx/logo.jpg.
Der kan dog være årsager til at dette ikke er hensigtsmæssigt.

--
- Peter Brodersen
Kendt fra Internet

Fra : Morten P. Andersen

Dato : 24-02-08 01:03

Peter Brodersen skrev:

> [...]
> letteste er ved at angive en absolut sti, fx /style.css og /gfx/logo.jpg.
> Der kan dog være årsager til at dette ikke er hensigtsmæssigt.

Men mit problem er ikke de "defekte" CSS og billeder stier - det er
selve siderne. Om de er med CSS eller billeder er lige meget jeg ønsker
bare at komme af med disse "skygge" sider

Fra : Peter Brodersen

Dato : 24-02-08 03:12

On Sun, 24 Feb 2008 01:03:24 +0100, "Morten P. Andersen"
<info@lille-web.dk> wrote:

>Men mit problem er ikke de "defekte" CSS og billeder stier - det er
>selve siderne. Om de er med CSS eller billeder er lige meget jeg ønsker
>bare at komme af med disse "skygge" sider

Yep, men det har også været nærmere forklaret i andre indlæg. Jeg ville
blot uddybe symptomet.

--
- Peter Brodersen
Kendt fra Internet