str_replace()
Fra : MooreHojer

Dato : 18-02-08 15:35

Hej NG

Hvorfor giver følgende kode:

<-----KODE START----->

$text_element = $contentArray['content'];

echo "Før: " . $text_element;

$text_element = str_replace("sub_s", "<span style=\"" .
$sub_headline_element_style . "\">", $text_element);

$text_element = str_replace("sub_s", "</span>", $text_element);

echo "Efter: " . $text_element;

<-----KODE SLUT----->

Det her output:
Før: sub_eFaldt lige over dette her i dag sub_s
Efter: sub_eFaldt lige over dette her i dag sub_s

Og ikke som jeg forventede
Før: Faldt lige over dette her i dag
Efter: Faldt lige over dette her i dag

På Forhånd Tak!

--
MooreHojer

Fra : Dan Storm

Dato : 18-02-08 15:45

MooreHojer skrev:
> [...]
> Det her output:
> Før: sub_eFaldt lige over dette her i dag sub_s
> Efter: sub_eFaldt lige over dette her i dag sub_s

Fordi du beder den om det.

mixed str_replace ( mixed $search , mixed $replace , mixed $subject
[, int &$count ] )

Prøv istedet:

$text_element = $contentArray['content'];

echo "Før: " . $text_element;

$text_element = str_replace("", "<span style=\"" .
$sub_headline_element_style . "\">", $text_element);

$text_element = str_replace("", "</span>", $text_element);

echo "Efter: " . $text_element;

Selvom jeg nu mener du skal bruge eregi_replace() i stedet.
<url: http://dk2.php.net/eregi_replace>

- Så vigtig er du heller ikke!

Fra : Dan Storm

Dato : 18-02-08 15:49

Dan Storm skrev:

> [...]
>
> echo "Efter: " . $text_element;
>

> Selvom jeg nu mener du skal bruge eregi_replace() i stedet.

suk, glem mit svar, jeg læste funktionen omvendt...

- Så vigtig er du heller ikke!

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-02-08 15:47

MooreHojer skrev:

> Hvorfor giver følgende kode:

Det er sandsynligvis en klippeklistrefejl.

> $text_element = str_replace("sub_s", "<span style=\"" .
> $sub_headline_element_style . "\">", $text_element);

Prøv med "sub_e" i stedet for.

--
Bertel

Fra : MooreHojer

Dato : 18-02-08 16:03

> Prøv med "sub_e" i stedet for.

ups... det er hermed rettet, men løser ikke problemet.
Der er stadig ingen af de to erstaninger der virker...

PHP kommer heller ikke med nogen fejl/advarsler (E_ALL | E_STRICT)

--
MooreHojer

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-02-08 16:12

http://test.lundhansen.dk/test.php

http://test.lundhansen.dk/show_phpcode.php

--
Bertel

Fra : MooreHojer

Dato : 18-02-08 16:23

> http://test.lundhansen.dk/test.php
>
> http://test.lundhansen.dk/show_phpcode.php

Det ser jo ud til at virke, men kopierer jeg koden over virker den ikke hos
mig...

--
MooreHojer

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-02-08 16:28

MooreHojer skrev:

> Det ser jo ud til at virke, men kopierer jeg koden over virker den ikke hos
> mig...

Det kan jeg ikke forklare medmindre det er koks i PHP-systemet.

--
Bertel

Fra : MooreHojer

Dato : 18-02-08 16:29

> Det ser jo ud til at virke, men kopierer jeg koden over virker den ikke
> hos mig...

Nu har jeg fundet fejlen, og der vanker en stor skideballe til ham der har
skrevet den oprindelige kode, som jeg er ved at modifiserer...
Han henter teksten ind og formaterer den ligesom i den stump kode jeg har
vist her.
Det der så giver fejlen er at "geniet" længere ned i koden lige før
variablen skal udskrives overskriver den værdi med det oprindelige
indhold...

Fejl er nu rettet, og en lille e-mail sendt af sted til ham

Takker for hjælpen

--
MooreHojer

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 18-02-08 16:15

"MooreHojer" <simon@moorehojer.dk> skrev i meddelelsen

> $text_element = str_replace("sub_s", "<span style=\"" .
> $sub_headline_element_style . "\">", $text_element);

Mystisk! Det virker fint hos mig.
Det eneste, jeg kan få øje på, der kan drille, er at jeg ikke kender værdien
af $sub_headline_element_style.

Fra : MooreHojer

Dato : 18-02-08 16:24

> Mystisk!