fwrite fejl hos udbyder.???
Fra : gc

Dato : 18-02-08 11:18

Jeg prøver at lave en wysiwyg editor på min hjemmeside og bruger tiny_mce.

jeg bruger følgende kode til at læse en fil med indholdet ind i editoren:
<?php
$YourFile = "resultat1-data.php";
$handle = fopen($YourFile, 'r');
$data = fread($handle, 8192);
fclose($handle);
//print $Data;
?>
<form method="post" action="resultat1-gem.php">
<textarea name="content" cols="50" rows="15"><?php echo $data ?>
</textarea>
<input type="submit" value="Save" />
</form>

Når data er blevet ændret i tiny_mce bruger jeg følgende kode til at skrive
tilbage til datafilen

<?php
$data = $_POST['content'];
//print $data;
$YourFile = "resultat1-data.php";
$handling = fopen($YourFile, 'w');
fwrite($handling, $data);
fclose($handling);
header('Location: resultat1-editor.php');
exit;
?>

Alt virker perfekt på min localhost test server, men på min "rigtige
webserver"
får jeg en fejl når jeg forsøger at gemme ændringerne.

Warning: fopen(links-data.php) [function.fopen]: failed to open stream:
Permission denied in /usr/home/web/web241999/rcladmin/links-gem.php on line
5

Jeg har prøvet at ændre rettighederne til 777 men uden held.

Er der nogen der ved hvad det kan skyldes?
eller er der en bedre metode til at hente en fils indhold ind i et textarea
?

på forhånd tak
/gert

Fra : Martin

Dato : 18-02-08 11:52

gc wrote:
> [...]
>
> Er der nogen der ved hvad det kan skyldes?
> eller er der en bedre metode til at hente en fils indhold ind i et textarea

chmod filen med 777 eller tilsvarende via FTP

Fra : gc

Dato : 18-02-08 12:18

Tak martin.
men som jeg skriver det har jeg prøvet uden held.

Fra : Martin

Dato : 19-02-08 14:46

gc wrote:
> Tak martin.
> men som jeg skriver det har jeg prøvet uden held.

Ja, det sker man ikke læser hele dynen igennem :)

> "Martin" <maaNO@SPAMscandesigns.dk> skrev i en meddelelse

Anyway - hvis du bruger PHP 5 (som du forhåbentlig gør!) - så drop
fwrite og fopen osv.

file_get_contents()
file_put_contents()

er meget nemmere at bruge :)

$text = file_get_contents($file);
file_put_contents($file,$text);

Fra : Dan Storm

Dato : 18-02-08 13:27

gc skrev:
> [SNIP]

Kan du gemme dit data i en fil du opretter i samme omgang?
<?php
$data = $_POST['content'];
//print $data;
$YourFile = "test.php";
$handling = fopen($YourFile, 'w+'); // bemærk +'et
fwrite($handling, $data);
fclose($handling);
header('Location: test.php');
exit;
?>

- Så vigtig er du heller ikke!

Fra : gc

Dato : 18-02-08 13:41

> Kan du gemme dit data i en fil du opretter i samme omgang?
> <?php
> $data = $_POST['content'];
> //print $data;
> $YourFile = "test.php";
> $handling = fopen($YourFile, 'w+'); // bemærk +'et
> fwrite($handling, $data);
> fclose($handling);
> header('Location: test.php');
> exit;
> ?>
Ja, den laver faktisk en test.php med det korrekte indhold.
hvordan får jeg den så til at skrive til en eksisterende fil.?

Fra : Dan Storm

Dato : 18-02-08 13:53

gc skrev:
> Ja, den laver faktisk en test.php med det korrekte indhold.
> hvordan får jeg den så til at skrive til en eksisterende fil.?

Du kan prøve:

<?php
$data = $_POST['content'];
//print $data;
$YourFile = "resultat1-data.php";

if(!is_writable($YourFile))
   chmod($YourFile, 0777);

Fra : gc

Dato : 18-02-08 13:50

Ok, det virker super nu.
Tak Dan.

Fra : Dan Storm

Dato : 18-02-08 13:53

gc skrev:
> Ok, det virker super nu.
> Tak Dan.

Hvad var problemet?

- Så vigtig er du heller ikke!

Fra : gc

Dato : 18-02-08 14:07

> Hvad var problemet?

ved det faktisk ikke helt, men de originale data filer var uploadet sammen
med resten
af sitet, men da jeg tilføjede dit + og oprettede filerne påny virker det.
filerne skal altså åbenbart oprettes derekte hos denne udbyder (10web.dk)
for at man
kan skrive til dem igen.
Men nu læser jeg indholdet ind i textarea og retter det der.
derefter gør jeg lige som før bare med w+, så virker det.

/Gert