flytte variabler?
Fra : Dude

Dato : 16-02-08 22:36

Hej!

Hvis jeg nu har en række varibler som jeg ikke ved hvad hedder,
- kan jeg så flytte dem, så det svarer til:

$var1 = $_GET['var1'];
$var2 = $_GET['var2'];

?

Og det samme med $_POST variabler.

?

Jeg har gang i et site som indeholder interne links, som f.eks
?var1=2&var2=5

- Og programmeingen på siden har hidtil bare hentet variblerne med:

$var3 = $var1+$var2;

Men nu skal sitet flyttes til et nyt webhotel, - og her skal samme
udregning hedde:

$var3 = $_GET['var1']+$_GET['var2'];

Så, for at undgå at skulle lede efter alle varibaler rundt omkring, -
tænkte jeg at det ville være smart lave en lille løkke, som henter alle
$_GET variabler - og så flytter dem til den korte version.

Er det muligt? - Og giver mit spørgsmål mon mening?

Mvh
John

Fra : Mikkel Z. Herold

Dato : 17-02-08 01:10

Dude skrev:
> Så, for at undgå at skulle lede efter alle varibaler rundt omkring, -
> tænkte jeg at det ville være smart lave en lille løkke, som henter alle
> $_GET variabler - og så flytter dem til den korte version.

Til det formål kan du bruge extract($_GET)

Herefter er alle dine GET-variabler tilgængelige som du havde dem før.

Vær opmærksom på, at der kan være potentielle sikkerhedsproblemer i
ukritisk at hive samtlige værdier ud, når du ikke kender dem i forvejen
- husk at validere deres indhold, før du arbejder videre med dem.

Mikkel

--
"At first just a rustle of canvas
And the gentlest breath on my face"

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 18-02-08 00:40

"Mikkel Z. Herold" <mikkel@[remove_this]mzh.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ukritisk at hive samtlige værdier ud, når du ikke kender dem i forvejen -
> husk at validere deres indhold, før du arbejder videre med dem.

Der er et værre problem:
En ondsindet bruger kan bruge dette til at overskrive "interne" variabler,
og få systemet til at gøre noget det ikke må.

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.martinshjemmeside.dk/ - Lidt af hvert