Brugers IP
Fra : Emil Petersen

Dato : 15-02-08 20:00

Jeg har lige lavet en gæstebog på min hjemmeside.
Jeg vil gerne gemme brugerens IP adresse i MySQL db'en sammen med
beskeden, mail, navn, website.. osv. Men hvordan får man fat i
brugerens IP adresse ?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Harald

Dato : 15-02-08 20:38

"Emil Petersen" <ep@bonansa.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har lige lavet en gæstebog på min hjemmeside.
> Jeg vil gerne gemme brugerens IP adresse i MySQL db'en sammen med
> beskeden, mail, navn, website.. osv. Men hvordan får man fat i
> brugerens IP adresse ?

$_SERVER['REMOTE_ADDR']

/H

Fra : penta@panto.com

Dato : 15-02-08 20:44

> [...]
> Jeg vil gerne gemme brugerens IP adresse i MySQL db'en sammen med
> beskeden, mail, navn, website.. osv. Men hvordan får man fat i

($_SERVER['REMOTE_ADDR'])

/tomov

Fra : Rander

Dato : 15-02-08 20:45

Emil Petersen skrev noget i denne stil, den 15-02-2008 20:00:
> Jeg har lige lavet en gæstebog på min hjemmeside.
> Jeg vil gerne gemme brugerens IP adresse i MySQL db'en sammen med
> beskeden, mail, navn, website.. osv. Men hvordan får man fat i
> brugerens IP adresse ?

$GuestIP = $_SERVER['REMOTE_ADDR']

http://bamsepetting.dk

Den svage kan aldrig tilgive. Tilgivelse er den stærkes kendetegn.
(Mahatma Gandhi)

Fra : Birger

Dato : 15-02-08 20:46

> [...]
> Jeg vil gerne gemme brugerens IP adresse i MySQL db'en sammen med
> beskeden, mail, navn, website.. osv. Men hvordan får man fat i

$ip = getenv( "REMOTE_ADDR");

Birger
-----
http://bbsorensen.dk
http://varmeretter.dk - hverdagsmad. Sundt, nemt, hurtigt og billigt. Daglig
opdatering.

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 16-02-08 14:08

Den Fri, 15 Feb 2008 20:45:59 +0100 skrev Birger:

> $ip = getenv( "REMOTE_ADDR");
>
> Birger
> -----
> http://bbsorensen.dk
> http://varmeretter.dk - hverdagsmad. Sundt, nemt, hurtigt og billigt.
> Daglig opdatering.

Som den eneste af 4 giver du det rigtige svar.
Hvorfor læser folk ikke hvad der spørges om?

MVH.
Karl Erik.

Fra : Leonard

Dato : 16-02-08 14:35

On 16 Feb 2008 13:08:20 GMT, Karl Erik Christensen wrote:

> Som den eneste af 4 giver du det rigtige svar.

De øvrige svar giver da samme resultat.

--
Leonard

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 16-02-08 21:54

Den Sat, 16 Feb 2008 14:35:16 +0100 skrev Leonard:

> De øvrige svar giver da samme resultat.

Nope - han skal da sætte den ind i en variabel for at kunne gemme den.
Læser du heller ikke _HELE_ svaret?

MVH.
Karl Erik.

Fra : Leonard

Dato : 17-02-08 09:23

On 16 Feb 2008 20:53:58 GMT, Karl Erik Christensen wrote:

> Nope - han skal da sætte den ind i en variabel for at kunne gemme den.

Så mangler der jo også lige at han skal oprette et felt i databasens
tabel og sætte det ind der.
Jeg går som udgangspunkt udfra at de fleste godt kan tænke lidt selv.

> Læser du heller ikke _HELE_ svaret?

Jeg har skam læst hele _spørgsmålet_!
--
Leonard