SSI / database
Fra : Morten Kristensen

Dato : 26-02-08 07:03

Hej.

Jeg har lavet en forbindelse og et udtræk fra database i ASP.
Databasen er lavet i Acces - og gemt i mdb-format.

På min computer med Windows XP kan jeg få udtrækket til at køre
lokalt - men på min Vista computer fungerer det ikke.

Jeg har aktiveret SSI på Vista maskinen - og simple ASP filer
(uden database-udtræk) kører fint lokalt. Jeg får denne fejl:

Denne fejl (HTTP 500 intern serverfejl) betyder, at et
serverproblem på det websted, som du besøger, forhindrede visning
af websiden.

Jeg har ligeledes forsøgt med andre database-udtræk - der
fungerer på XP maskinen - men igen uden at de fungerer på Vista
maskinen. Tænker på om det kan være opsætningen af SSI i Vista
der er forkert - men jeg har givet den alle relevante tilladelser
og rettigheder.

Håber at der er nogen der kan hjælpe.

MVH Morten

Her er min kode for de to ASP filer (som er placeret under
wwwroot - i samme bibliotek som databasen):
fil 1: connec.asp
<%
database = "provider=microsoft.jet.oledb.4.0;data source=" &
request.servervariables("appl_physical_path") & "xxx.mdb"
%>

fil 2: udtraek3.asp
<!--#include file="connec.asp" -->

<%
set sider = server.createobject ("adodb.recordset")
sider.open "select * from tblbiler", database
%>
<%
while not sider.eof
if farve = "#cccccc" then
farve ="#eeeeee"
else
farve="#cccccc"
end if
%>
<%
sider.movenext
wend
%>

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 26-02-08 07:14

"Morten Kristensen" <noreply@noreply.dk> skrev i meddelelsen
> Hej.

> Denne fejl (HTTP 500 intern serverfejl) betyder, at et
> serverproblem på det websted, som du besøger, forhindrede visning
> af websiden.

HTTP 500 tyder på, at du lige skal ind i din browser og ændre nogle
indstillinger.
Det er MS, der har fået den latterlige idé, at vi ikke må se
fejlmeddelelserne.

http://www.asp-faq.dk/article/?id=45

Ovenstående link viser, hvordan du ændrer denne indstilling i din browser.

Derefter skulle du gerne få en fejl 4xx i stedet, som så fortæller dig, hvad
fejlen egentlig er.
Det er højst sansynligt noget med læse- og skriverettigheder.

> [...]
> maskinen. Tænker på om det kan være opsætningen af SSI i Vista
> der er forkert - men jeg har givet den alle relevante tilladelser

Jeg går ud fra, at du mener IIS og ikke SSI.

Hvis mine antagelser i begyndelsen af indlægget holder stik, finder du måske
løsningen ved at gå 7 tråde længere ned i oversigten til:
"Fejl ved flytning fra XP IIS til Vista IIS".
http://groups.google.dk/group/dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp/browse_frm/thread/6327b67293cd24e3/5471aac544763c70?hl=da#5471aac544763c70

Fra : Morten Kristensen

Dato : 26-02-08 09:09

Philip Nunnegaard wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> HTTP 500 tyder på, at du lige skal ind i din browser og ændre nogle
> indstillinger.
> Det er MS, der har fået den latterlige idé, at vi ikke må se
> fejlmeddelelserne.

Perfekt. Har undret mig MEGET over at jeg ikke fik mere detaljerede fejlmeddelelser på min Vista PC.

> [...]
> fejlen egentlig er.
> Det er højst sansynligt noget med læse- og skriverettigheder.
> Jeg går ud fra, at du mener IIS og ikke SSI.

YES - mener IIS og ikke SSI

> [...]
> løsningen ved at gå 7 tråde længere ned i oversigten til:
> "Fejl ved flytning fra XP IIS til Vista IIS".

Tusind tak for hjælpen. Har brugt oceaner af tid på at finde en løsning - men efter din hjælp fungerer det HELE perfekt.

VH en superglad og meget taknemmelig

Morten

Fra : Stig Johansen

Dato : 02-03-08 08:14

Philip Nunnegaard wrote:

> Det er MS, der har fået den latterlige idé, at vi ikke må se
> fejlmeddelelserne.

Det er for at skjule deres latterlige .NOT system.
Hvis du får den rigtige fejl på sådan en, får man et stacktrace fra
serveren, incl klassenavne osv.

> http://www.asp-faq.dk/article/?id=45
>
> Ovenstående link viser, hvordan du ændrer denne indstilling i din browser.

Browser, ja, men jeg vil anbefale an 'nogen' opdaterer den side med
yderligere info om Vista.

Så vidt jeg forstod på Jon's løsning i den tidligere tråd, har han lavet
samme nummer på IIS'en.
Det er tilsyneladende ikke nok at ændre browser indstillinger.
Det er kun et forslag, men jeg kan forestille mig, at det her problem vil
dukke op *mange* gange i forbindelse med 'opdatering' til Vista i
fremtiden.

Stig Johansen