Fejl ved flytning fra XP IIS til Vista IIS
Fra : Jon Larsen

Dato : 19-02-08 13:29

Hej

Jeg har lige fået ny maskine hvor der ligger Vista på.

Jeg har tidligere udviklet en hjemmeside som skal køre på den lokale maskine
(ikke på www), og det har virket på min XP maskine.

Efter at jeg har installeret IIS på Vista flyttede jeg alle filerne over,
men nu virker det ikke. Alt jeg får er en Http 500 fejl.

Mine sider er asp/vbs-sider med flittig brug af en access database.

Nogle der kan hjælpe mig videre med hvor jeg skal søge efter fejlen.

Jon

Fra : Stig Johansen

Dato : 20-02-08 07:17

Jon Larsen wrote:

> [...]
>
> Mine sider er asp/vbs-sider med flittig brug af en access database.
>
> Nogle der kan hjælpe mig videre med hvor jeg skal søge efter fejlen.

Normalt står der en meget beskrivende fejl på 500 error sider.
Det kan være alt muligt, fejl i script, ændrede include lokationer,
relative/absolutte path's, manglende jet-driver i Vista(?) osv.

Stig Johansen

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 20-02-08 07:31

"Stig Johansen" <stig_johansen_it_at_=(@)hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Normalt står der en meget beskrivende fejl på 500 error sider.
> Det kan være alt muligt, fejl i script, ændrede include lokationer,
> relative/absolutte path's, manglende jet-driver i Vista(?) osv.

Problemet er, at Internet Explorer som standard ikke viser den detaljerede
fejlmeddelelse.

Løsningen på lige dét (men altså ikke på Jons problem) findes nok her:
http://www.asp-faq.dk/article/?id=45

Et rent gæt: Det er i virkeligheden fejl 4xx og måske beslægtet med
problemet i tråden lige oven over af Morten Kristensen.

Havde spørgsmålet gået på XP, havde svaret ligget i denne tråd:
http://groups.google.dk/group/dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp/browse_frm/thread/69ae7b770fbeaa65/1e6a6501ddc6bc3b?hl=da&lr=&rnum=1&prev=/groups%3Fq%3Dlocalhost%2Basp%26hl%3Dda%26lr%3D%26group%3Ddk.*%26selm%3Dbt2hhn%2524oeg%25241%2540sunsite.dk%26rnum%3D1

Desværre er brugerfladen anderledes i Vista (eller måske rettere i IIS 7),
og jeg kan ikke huske, hvordan jeg gjorde, da jeg fik Vista for et års tid
siden (og ej heller genskabe det i min hukommelse).

Fra : Jon Larsen

Dato : 20-02-08 13:13

"Philip Nunnegaard" <philip@fjerndettehitsurf.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og jeg kan ikke huske, hvordan jeg gjorde, da jeg fik Vista for et års tid
> siden (og ej heller genskabe det i min hukommelse).

Så har jeg løst problemet.

For at løse problemet med at få vist detaljerede fejl-meddelelser gjorde jeg
følgende....

1)
Åben command-promt med administrator-rettigheder (start-menuen, tilbehør,
højreklik på command-promt, vælg som administrator)
*** sørg for at være i roden af C-drevet (c:>) ***

2)
Indtast følgende:
%windir%\system32\inetsrv\appcmd.exe set config -section:asp
/scriptErrorSentToBrowser:true

3)
Husk at slå "vis uskadelige hhtp-fejl" fra i IE / funktioner /
internet-indstillinger / avanceret

Dette gjorde at jeg kunne se at det var adgangen til min access-database som
gav problemer.
Disse blev løst med følgende kommandoer i command-promt
(administrator-rettigheder)

1)
%windir%\system32\inetsrv\appcmd set
config -section:system.applicationHost/applicationPools -applicationPoolDefaults.processModel.loadUserprofile:false
(husk mellemrum foran "-" men ikke bagefter)

2)
icacls %windir%\serviceprofiles\networkservice\AppData\Local\Temp /grant
Users:(CI)(S,WD,AD,X)
icacls %windir%\ServiceProfiles\NetworkService\AppData\Local\temp /grant
IUSR:(CI)(RX,WD,AD)
icacls %windir%\serviceprofiles\networkservice\AppData\Local\Temp /grant
"CREATOR OWNER":(OI)(CI)(IO)(F)

Disse kommandoer sætter nogle rettigheder på den temp-mappe som bliver
brugt.

Sidsts men ikke mindst, så skal man selvfølgelig have stillet de rigtige
rettigheder på databasen eller den mappe som databasen ligger i (men det var
nu ikke en del af min fejl).

Jeg håber at disse info kan hjælpe andre.

Jon