ASP Smart Upload
Fra : Ukendt

Dato : 18-02-08 18:11

Hej,

Jeg får en fejl når jeg uploader filer med nedenstående script til et
'Cliche' webhotel, med 'Wannafind' som webhotel fungerer ASP upload scriptet
fint:
<%
Set mySmartUpload = Server.CreateObject("aspSmartUpload.SmartUpload")
mySmartUpload.TotalMaxFileSize = 12288000 ' 12mb
mySmartUpload.AllowedFilesList = "pdf,doc,xls,jpg,gif"
' Upload
mySmartUpload.Upload
' Save the file with the name entered in the database Form in a virtual path
of the web server
mySmartUpload.files.Item(1).saveAs("../../files/" & request("FileId"))
%>

Jeg får fejlen:
'Request object error 'ASP 0208 : 80004005'
Cannot use generic Request collection
/DB-TScables/cableEditUpload.asp, line 38
Cannot use the generic Request collection after calling BinaryRead'

Linie 38 er:
mySmartUpload.files.Item(1).saveAs("../../files/" & request("FileId"))

Hvis jeg gemmer filen uden save as fungerer uploaden:
<%
' Save the files with their original names in a virtual path of the web
server
intCount = mySmartUpload.Save("../../files")
%>

Når jeg Googler efter fejlen får jeg masser af hits bland andet:
http://support.persits.com/show.asp?code=PS01041843
Men jeg kender ikke ASP fil scripting nok til af finde løsningen.

Mvh.
Henning

Fra : Tomasz Otap

Dato : 18-02-08 14:33

On 18 Feb., 18:11, "Henning Smed" <henning at smeds dot dk> wrote:
> [...]
> /DB-TScables/cableEditUpload.asp, line 38
> Cannot use the generic Request collection after calling BinaryRead'

Hej Henning,

Som fejlen siger, kan du ikke benytte den generiske kald
Request("FileId") efter du har sendt binært data (en fil) som
multipart/form-data. Men du burde være i stand til at benytte
Request.Querystring eller Request.Form, alt efter hvilken method du
benytter.

Prøv at kigge i hjælpen til din upload objekt:
http://www.sitiasp.it/dllDoc/aspSmartUpload/help/Requirements.htm

Den angiver eksempel:

' Impossible
' ********
' Request("MYPARAM")
' Request("MYTEXT")
' Request("MYFILE")

' Possible
' ******
Request.QueryString("MYPARAM")
Set myUpload = Server.CreateObject("aspSmartUpload.SmartUpload")
myUpload.Upload
myUpload.Form("MYTEXT")
myUpload.Files("MYFILE")

Fra : Ukendt

Dato : 19-02-08 08:36

"Tomasz Otap" <tomasz.otap@gmail.com> wrote in message

> [...]
>multipart/form-data. Men du burde være i stand til at benytte
>Request.Querystring eller Request.Form, alt efter hvilken method du

Mange tak for hjælpen Tomasz,
Jeg havde stirret mig blind på at scriptet fungerede på en anden server -
men på den anden server bliver variablerne hentet som et record set rs("xx")
og ikke som request("xx").
Min opfattelse var at variablen request("xx") = request.querystring ("xx"),
men jeg vænner mig til at bruge 'request.querystring' i fremtiden.
M.v.h.
Henning

Fra : Tomasz Otap

Dato : 19-02-08 05:06

On 19 Feb., 08:36, "Henning Smed" <henning at smeds dot dk> wrote:
> Min opfattelse var at variablen request("xx") = request.querystring ("xx"),
> men jeg vænner mig til at bruge 'request.querystring' i fremtiden.

Hej Henning - Request-objektet indeholder en mængde forskellige
collections, hvor QueryString er blot en af dem. De andre er f.eks.
Form (ved formularer sendt via POST), ServerVariables og Cookies. Du
kan evt. finde mere info og eksempler her: http://www.w3schools.com/asp/asp_ref_request.asp

Det er generelt hurtigere og mindre ressourcekrævende at tilgå de
enkelte collections direkte (request.querystring("x") frem for
request("x")) for det sparer serveren for at gennemsøge alle
collections for at finde variablen.

Keep coding!