IE vs FF image indent problem
Fra : ing.jsjohnsen@gmail.~

Dato : 24-02-08 08:08

Hej

jeg skal have et billede indrykket 120pt, så den kommer til at stå ens
med teksten.
Min kode virker fint i FF men ikke i IE
Har søgt lidt på google, men kan ikke rigtig finde noget der virker i
begge browsers.

Her er min side:
http://www.wirenfeldt.net/Personale.htm

nogle der har et forslag til en løsning?

Hilsen Jesper

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 24-02-08 17:00

ing.jsjohnsen@gmail.com skrev :

>nogle der har et forslag til en løsning?

Start med at sætte en doc type øverst på siden.

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
"http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">

Herefter går du ind på http://validator.w3.org/ og tjekker din
kode og du vil finde ud af, at der er mange fejl i koden, bl.a.
ikke afsluttede tags og ikke-eksiterende kode.

Når du så har rettet det, og der stadig er problemer, så kan vi
se på det.
--
Kerim

Fra : ing.jsjohnsen@gmail.~

Dato : 25-02-08 14:21

> Start med at sætte en doc type øverst på siden.
>
> <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
> "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">

Done

> Herefter går du ind påhttp://validator.w3.org/og tjekker din
> kode

Nu er der så 2 fejl tilbage, som jeg ikke lige kan gennemskue hvordan
jeg kommer udenom.
Jeg vil godt have table height 100% så min side fylder hele højden.
Jeg bruger billederne som baggrund, så jeg kan lave en "menu" med et
punkt oven på.

Nogle forslag?

> Når du så har rettet det, og der stadig er problemer, så kan vi
> se på det.
> Kerim
Mange tak for hjælpen validatoren er genial, sidder og skriver kode i
en editor, som (indlysende nok) ikke fanger sådanne fejl

Hilsen Jesper

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 25-02-08 22:40

ing.jsjohnsen@gmail.com skrev :

>Nu er der så 2 fejl tilbage, som jeg ikke lige kan gennemskue hvordan
>jeg kommer udenom.

Bruger CSS til det, men alt efter, hvor langt du er nået, så er
tabeldesign gammeldags.

I dag bruger man <div> i kombination med CSS til design og kun
tabel til tabulære data.
--
Kerim