problem med placering af menu
Fra : C. Nielsen

Dato : 23-02-08 20:52

Hej.

Jeg har prøvet at lave en menu i venstre side her : www.højbodal.dk
eller www.hojbodal.dk , men den lægger sig for langt til højre.
Jeg kan bare ikke se hvor det er det går galt. Derfor kan
jeg heller ikke se hvordan jeg retter problemet.
Er der mon en der kan guide mig på rette vej ?

--
mvh.
Charlotte Nielsen

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 23-02-08 21:00

C. Nielsen skrev:
> [...]
> jeg heller ikke se hvordan jeg retter problemet.
> Er der mon en der kan guide mig på rette vej ?

Jeg tror du mangler at nulstille den ul, der
skal tegne menuen:

ul, li {
margin:0;
padding:0;
list-style:none;}

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Allan Vebel

Dato : 23-02-08 21:48

Jørgen Farum Jensen skrev:

> Jeg tror du mangler at nulstille den ul, der
> skal tegne menuen:
>
> ul, li {
> margin:0;
> padding:0;
> list-style:none;}

Ja, og derefter rettes

#vekolonne ul{
margin:0;
padding:0;
}

ellers har det ingen effekt.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : C. Nielsen

Dato : 23-02-08 22:54

"Allan Vebel" <spam@do.not> skrev i en meddelelse

> Ja, og derefter rettes
>
> #vekolonne ul{
> margin:0;
> padding:0;
> }
>
> ellers har det ingen effekt.

Det var lige det der skulle til.
Mange tak, for jeres hjælp. Det er dejligt at vide der er et sted at få
hjælp, når tingene ikke vil som jeg gerne vil.

--
Mvh. Charlotte

Fra : Allan Vebel

Dato : 23-02-08 23:17

C. Nielsen skrev:

> Det var lige det der skulle til.

Ikke helt, Firefox er ikke tilfreds. Prøv at rette til:

#vekolonne ul{
margin:0px;
padding:0px;
}

.... så ryger den også på plads her. Du skal altså
undlade width:80%;

Prøv også at flytte display:block; fra

#vekolonne li{

til

#vekolonne li a{

.... så får du hover på hele det grå felt, fremfor kun
på teksten.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : C. Nielsen

Dato : 23-02-08 23:55

"Allan Vebel" <spam@do.not> skrev
> C. Nielsen skrev:

> ... så får du hover på hele det grå felt, fremfor kun
> på teksten.

Tak for opmærksomhed.
Det er rigtig smart at få hover på hele feltet, så er det nemmere at ramme
linket.

Nu hvor jeg ser siden i firefox, kan jeg dog se flere ting som ikke gør det
de skal .
I FF flyder noget fra indhold ind over ve.kolonne i toppen, det er 2 <h2>
linier der bliver rodet sammen, og der er et mærkeligt lille felt til ve i
FF som ligesom ikke fylder noget. Jeg troede jeg havde styr på at alt i
ve.kolonne blev indenfor der og at alt i indhold blev til højre for ve.
kolonne, det virker i IE7, men hvad er det jeg mangler at fortælle FF så det
bliver rigtigt ?
--
mvh.
Charlotte