Css validering
Fra : Peter Vesth

Dato : 23-02-08 10:03

Hej NG

Når jeg kikker på validering af min CSS, så får jeg et grønt ok,
men med 5 warnings:

"Family names containing whitespace should be quoted. If quoting
is omitted, any whitespace characters before and after the name
are ignored and any sequence of whitespace characters inside the
name is converted to a single space."

Kan nogen fortælle mig, hvad de betyder, og hvad jeg skal gøre
for at få dem væk.

Mvh.

Peter

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Peter Vesth

Dato : 23-02-08 10:05

Peter Vesth wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
the
> name is converted to a single space."
>
> Kan nogen fortælle mig, hvad de betyder, og hvad jeg skal gøre

Undskyld, jeg glemte lige sidehenvisning:

www.jesser.dk

Fra : Leonard

Dato : 23-02-08 10:46

On 23 Feb 2008 09:05:01 GMT, Peter Vesth wrote:

> Undskyld, jeg glemte lige sidehenvisning:
>
> www.jesser.dk

font-family : times new roman, sans-serif;
bør nok være:
font-family : "times new roman", sans-serif;

--
Leonard

Fra : Leonard

Dato : 23-02-08 10:06

On 23 Feb 2008 09:02:49 GMT, Peter Vesth wrote:

> Kan nogen fortælle mig, hvad de betyder, og hvad jeg skal gøre
> for at få dem væk.

Uden at se et link vil det være gætværk.

--
Leonard

Fra : Peter Vesth

Dato : 23-02-08 11:34

Leonard wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Uden at se et link vil det være gætværk.
>
> --
> Leonard

Tusind tak Leonard, det var lige hvad der manglede.

Godt vi har NG :>)

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-02-08 13:21

Peter Vesth skrev:

> [...]
> is omitted, any whitespace characters before and after the name
> are ignored and any sequence of whitespace characters inside the

Leonard har givet dig løsningen. Her er lidt mere forklaring:

"Whitespace" hedder "blanktegn" på dansk og omfatter mellemrum,
tabulering, linjeskift og retur.

Teksten siger at blanktegn, uanset hvor mange der er naboer,
konverteres til ét mellemrum, og at mellemrum før og efter
(font)familienavnet fjernes. Rent faktisk vil det ikke give
problemer, men det er bedst at blive ved at rette til alle fejl
medsamt advarsler er væk.

--
Bertel

Fra : Peter Vesth

Dato : 23-02-08 14:21

Bertel Lund Hansen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
> (font)familienavnet fjernes. Rent faktisk vil det ikke give
> problemer, men det er bedst at blive ved at rette til alle fejl

Hej Bertel

Tak for uddybningen, og som skrevet så gjort, for jeg er enig med
dig, og havde det ikke godt da den gav warnings. Det gør den så ikke
mere :>)