Link til 2 sider?
Fra : usman

Dato : 21-02-08 16:59

Hey er der nogle som kan hjælpe mig med hvordan man laver et link
som har 2 sider.

Dvs. at hvis man eks. trykker på en tekst hvor der står "tryk
her" åbner den 2 sider som popups...

Altså "tryk her"
Når man så trykker vil
www.google.com hoppe op i et vindue
mens www.html.dk vil hoppe op i et andet.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 21-02-08 17:50

Den Thu, 21 Feb 2008 15:59:24 +0000 skrev usman:

> [...]
> har 2 sider.
>
> Dvs. at hvis man eks. trykker på en tekst hvor der står "tryk her" åbner

click'>www.google.com','newwin');">click me</a>

MVH.
Karl Erik.

Fra : usman

Dato : 22-02-08 00:57

Karl Erik Christensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> click'>www.google.com','newwin');">click me</a>
>
> MVH.
> Karl Erik.

Hehe mange tak for hjælpen, men det ser ikke ud til at virke, meningen er at
den oprindelige side ikke skal ændres, altså den hvor der står click me. Når
man rykker på den skal der så åbnes 2 nye browservinduer med hver sin
hjemmeside.. :)

Fra : Allan Vebel

Dato : 22-02-08 02:12

usman skrev:

> Når man rykker på den skal der så åbnes 2 nye
> browservinduer med hver sin hjemmeside.. :)

Hvorfor? Hvad er formålet med det?

De fleste brugere har vel rigeligt i at forholde sig
til ét browservindue, hvad skal de så med to, og
hvilket et af dem skal ligge øverst?

Jeg ville da blive temmelig forvirret af hele to nye
vinduer, når jeg forventer at et link giver et nyt
indhold i samme vindue.

Se også http://html-faq.dk/1017.asp

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : usman

Dato : 22-02-08 09:44

Allan Vebel wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
> hvilket et af dem skal ligge øverst?
>
> Jeg ville da blive temmelig forvirret af hele to nye
> vinduer, når jeg forventer at et link giver et nyt

Er der slet ikke nogen som kan hjælpe med en kode.. jeg ved godt
at det kan være irriterende for brugerne, men nu er hensigten
ligesom en anden.. det ikke så vigtigt hvad formålet er, men
hvordan man gør :)

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 22-02-08 15:04

usman skrev:

> [...]
> at det kan være irriterende for brugerne, men nu er hensigten
> ligesom en anden.. det ikke så vigtigt hvad formålet er, men

Hvorfor skulle nogen ulejlige sig med at
konstruere noget skod kode bare fordi du
synes det er sjovt?

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Allan Vebel

Dato : 22-02-08 16:20

usman skrev:

> Er der slet ikke nogen som kan hjælpe med
> en kode.

Der skal noget javascript til - prøv at spørge i

> det ikke så vigtigt hvad formålet er, men
> hvordan man gør :)

Jo, det er jo derfor jeg spørger

Fortæl lidt mere, så tror jeg på at folk er mere
villige til at hjælpe dig.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : usman

Dato : 24-02-08 15:04

> [...]
>
> Der skal noget javascript til - prøv at spørge i

> Jo, det er jo derfor jeg spørger
>
> Fortæl lidt mere, så tror jeg på at folk er mere

Tak for hjælpen dem af jer der nu gad det :)

Jeg prøver i news:dk.edb.internet.webdesign.clientside

Og hvad formålet er har alle da ikke krav på af vide. Dem af jer
der er villige til at hjælpe, tak :)

Fra : Birger

Dato : 24-02-08 18:02

"usman" <hejil@msn.com> skrev i en meddelelse

> Tak for hjælpen dem af jer der nu gad det :)
>
> Jeg prøver i news:dk.edb.internet.webdesign.clientside
>
> Og hvad formålet er har alle da ikke krav på af vide. Dem af jer
> der er villige til at hjælpe, tak :)

Hm... hvordan man åbner et nyt vindue er formentlig inkluderet i ½ million
tutorials om javascript.
Har du prøvet google?
Hvorfor ikke?
Det er nemmere at få resultatet serveret på et sølvfad, så man ikke behøver
tænke selv?

Jeg gad ikke.
Mener i øvrigt ikke, der er nogen grund til at åbne 2 vinduer fra
almindelige links.
Og når der så ikke følger en fornuftig forklaring på, hvad denne absurditet
skal bruges til...

Det er hjælp til selvhjælp her (at lære..) - ikke en alvidende facitliste,
hvor man kan forlange at få svar på ethvert spørgsmål...

Birger
-----
http://bbsorensen.dk
http://varmeretter.dk - hverdagsmad. Sundt, nemt, hurtigt og billigt. Daglig
opdatering.

Fra : Sebastian

Dato : 23-02-08 10:17

Siden grinebiterne her i dette forumet ikke ser ut til å ville hjelpe
deg:

Du kan endre litt på Karl Eriks eksempel lenger oppe:

click'>www.google.com','newwin1');window.open('http://www.google.com','newwin2');">click
me</a>

Du kan så repetere window.open('http://www.google.com','newwin2');
delen så mange ganger du vil innenfor onclick="" og få så mange
vinduer du vil.

Håper det hjelper!

Mvh
Sebastian

Fra : Sebastian

Dato : 23-02-08 10:21

> me</a>

koden ble feil formatert fordi urlene ble omgjort til linker... prøver
på nytt.

onclick="window.open('WEBSIDEADRESSE_1','newwin1');window.open('WEBSIDEADRESSE_2','newwin2');">click
me</a>

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 21-02-08 18:00

"usman" <hejil@msn.com> skrev i meddelelsen
> Hey er der nogle som kan hjælpe mig med hvordan man laver et link
> som har 2 sider.
>
> Dvs. at hvis man eks. trykker på en tekst hvor der står "tryk
> her" åbner den 2 sider som popups...

1) Jeg ville føle mig grundigt generet over dén effekt og straks køre en
virusscanning af min computer, hvis jeg oplevede, at der blev åbnet 2
popup-vinduer på samme tid.

2) Mener du popup-vinduer eller bare browservinduer?

3) Løsningen findes i Karl Eriks svar.

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 22-02-08 17:33

Den Fri, 22 Feb 2008 15:04:27 +0100 skrev Jørgen Farum Jensen:

> Hvorfor skulle nogen ulejlige sig med at konstruere noget skod kode bare
> fordi du synes det er sjovt?

Jørgen, hvorfor farer du sådan frem? Har du aldrig, i din pureste ungdom,
gjort noget tåbeligt? Hvorfor skal alting være så ensrettet, og sådan som
"de fleste" synes?. Har "de fleste" ret, bare fordi de er "de fleste"?

Jeg skal såguda være den første til at indrømme. at jeg faneme har begået
mange dumheder i min tid, fordi jeg ikke ville lytte til "de fleste", men
gøre mine egne erfaringer.

Måske støder "usman" under sine eksperimenter, på nogle løsninger ingen
har tænkt på før.

Det er da også "dumt" at hoppe ud fra en 50 m. høj bro, med en elastik om
benene, eller køre 180 km/t fordi man lige skal se hvor stærkt
motorcyklen kan rende.

Heldigvis har vi forhåbentlig alle lyst til at eksperimentere med noget,
"de fleste" synes er dumt. Men vi gør jo vore erfaringer, og ender
alligevel med, at blive medlemmer af den store gruppe, "de fleste".

MVH.
Karl Erik.