Padding/margin i firefox og safari
Fra : Philip Jensen

Dato : 17-02-08 19:40

www.goaldirect.juicylight.com

Hvis i åbner den side i firefox eller safari kan i se at den ikke
har en lige margin hele vejen ned, men det har den i IE.

Hvorfor? :) Jeg bruger Joomla! på siden.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : tage jørgensen

Dato : 17-02-08 21:13

Philip Jensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> har en lige margin hele vejen ned, men det har den i IE.
>
> Hvorfor? :) Jeg bruger Joomla! på siden.

har du sat bredden i dine <div> tilsamme værdier?
der er ikke nogen overflødige <div> eller <Hx> der forstyrer?
Har du dobbeltgængere i din CSS?

Fra : Allan Vebel

Dato : 17-02-08 22:14

Philip Jensen skrev:

> www.goaldirect.juicylight.com
>
> Hvis i åbner den side i firefox eller safari kan I
> se at den ikke har en lige margin hele vejen ned,

Start med at slette den ene css-fil, mange ting går
igen, og det er dumt at rette i 2 filer.

Derefter skal du validere både html og css. Når
det hele er i orden, kan du først begynde at finde
fejlen.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 17-02-08 22:15

"Philip Jensen" <pjviborg@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Hvis i åbner den side i firefox eller safari kan i se at den ikke
> har en lige margin hele vejen ned, men det har den i IE.
>
> Hvorfor? :) Jeg bruger Joomla! på siden.

Det må være noget med hvordan browserne udregner højde og bredde i forhold
til margin og padding.

Det forvirrer mig, at der er 2 stylesheets, men hvis du går ind i den
css-fil, der kaldes via:
<link href="../../ny/css.css" rel="stylesheet" type="text/css" />

Så ændr enten #white til 900 px i bredden eller fjern paddingen.
Så skulle den være der.

Fra : Philip Jensen

Dato : 18-02-08 19:52

Det virker nu, det var blot pga. de to links til css'en, lidt
pinligt :i. Tusinde tak for hjælpen!