Margin rundt om google reklame
Fra : Lasse Jørgensen

Dato : 16-02-08 22:48

Jeg har problemer med at få en passende margin rundt om min
google reklame. Jeg bruger følgende kode til at placere reklamen:

google adsense kode

Problemet er at når jeg skriver noget tekst så kommer det til at
stå helt tæt på reklamen uden nogen margin overhoved. Jeg har
prøvet at skrive noget andet end de 5px som der står nu, men der
sker ikke noget? Håber der er nogen som kan fortælle mig hvorfor
og hvad jeg kan gøre ved det?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Allan Vebel

Dato : 16-02-08 23:25

Lasse Jørgensen skrev:

> Jeg har problemer med at få en passende
> margin rundt om min google reklame.

Det er godt nok ikke nemt at hjælpe uden at
kunne se hvad du har lavet.

Kom med et link!

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 16-02-08 23:44

Lasse Jørgensen wrote:

> google adsense kode

Der er ikke nogen logik i at definere display:block og float:right i samme
style.

Et element, der har display:block må antages at fylde hele den bredde, der
er til rådighed. Skal du bruge float, så sæt i stedet en bredde sammen med
float:

Men som Allan sagde: Kom med et link, så er det meget lettere at hjælpe.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Lasse Jørgensen

Dato : 17-02-08 09:19

Erik Ginnerskov wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
> float:

> Men som Allan sagde: Kom med et link, så er det meget lettere at hjælpe.

Nu har jeg fået det til at virke, så mange tak for hjælpen. Jeg kan lige for
en god ordens skyld vise jer hvad jeg mente.
http://fotoferie.dk/ejendomsinvesteringer/land/test.html

Det er de to googlereklamer i skal kigge på, teksten er bare noget som er sat
ind for at prøve det. Jeg synes det virker fint nu. Lige et sidste spørgsmål.
Når man sætter margin til f.eks. 10px er det så hele vejen rundt eller kan man
på nogen måde styre det så det kun bliver i en side?

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 17-02-08 09:49

"Lasse Jørgensen" <voksenlars@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Lige et sidste spørgsmål.
> Når man sætter margin til f.eks. 10px er det så hele vejen rundt eller kan
> man
> på nogen måde styre det så det kun bliver i en side?

margin: 10px;
giver samme margin hele vejen rundt

margin: 10px 0 5px 3px;
giver 10px margin i toppen, ingen margin til højre, 5px i bunden og 3px til
venstre.
Rækkefølgen er med uret rundt startende med kl. 12: Top-højre-bund-venstre.

Samme resultat:
margin-top: 10px;
margin-right: 0;
margin-bottom: 5px;
margin-left: 3px;

Og så _mener_ jeg, at denne her giver 10px margin i top og bund og 5px
margin til højre og venstre:
margin: 10px 5px;

Fra : Birger

Dato : 17-02-08 11:04

"Philip Nunnegaard" <philip@fjerndettehitsurf.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
8X

> Og så _mener_ jeg, at denne her giver 10px margin i top og bund og 5px

Og det gør den så.

Birger
-----
http://bbsorensen.dk
http://varmeretter.dk - hverdagsmad. Sundt, nemt, hurtigt og billigt. Daglig
opdatering.

Fra : Jørn Andersen

Dato : 17-02-08 16:06

On Sun, 17 Feb 2008 09:49:29 +0100, "Philip Nunnegaard"
<philip@fjerndettehitsurf.dk> wrote:

>Og så _mener_ jeg, at denne her giver 10px margin i top og bund og 5px
>margin til højre og venstre:
>margin: 10px 5px;

Rigtigt - og:

margin: 10px 5px 3px;
- giver 10px i top, 5px til højre og venstre, 3px i bund.

Reglen er, at hvis ikke alle 4 værdier er angivet, tages værdien fra den
modsatte side.

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Allan Vebel

Dato : 17-02-08 23:55

Lasse Jørgensen skrev:

> http://fotoferie.dk/ejendomsinvesteringer/land/test.html

Hele din side på http://investeringsoversigt.dk trænger
vist til en kærlig hånd.

De fleste links går bare til en tom hvid side, og validering
er en by i Rusland.

Er det ikke noget du skal kigge på inden det bliver en
alt for uoverskuelig struktur?

Hvorfor det er blandet sammen med http://fotoferie.dk,
har jeg heller ikke helt forstået, hvad er formålet? Der er
jo 2 forskellige domænenavne.

> Det er de to googlereklamer I skal kigge på

Hvorfor skal sådan en side overplastres med Google-
reklamer? Det har jeg heller ikke forstået, det gør
absolut ikke valideringen nemmere, og kønt er det
heller ikke

Endnu et irritationsmoment til at genere dine brugere,
er at dine links på forsiden åbner i et nyt vindue /
faneblad - det bør du undgå, se
http://html-faq.dk/1017.asp

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Lasse Jørgensen

Dato : 20-02-08 12:39

Allan Vebel wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
> heller ikke
>
> Endnu et irritationsmoment til at genere dine brugere,
> er at dine links på forsiden åbner i et nyt vindue /

Hej igen. Tak for svarende og kritikken. Siden er under opbygning
så det er derfor at de fleste links går til hvide sider. Selve
siden kommer til at ligge på investeringsoversigt.dk, men på
nuværende tidspunkt er jeg bare ved at lave den på den
fotoferie.dk. Det er kun den første kategori som er færdig. Da
jeg langt fra er særlig hård til at lave hjemmesider endnu og det
er på hobby-plan er kanon når folk gider at komme med kritik.
Hvad mener du helt præcist med validering?

Lasse
http://www.investeringsoversigt.dk

Fra : Jørn Andersen

Dato : 20-02-08 15:17

On 20 Feb 2008 11:39:17 GMT, Lasse Jørgensen <voksenlars@hotmail.com>
wrote:

>Hvad mener du helt præcist med validering?

En procedure, som tjekker HTML-koden for syntaks-fejl.

Man kan gøre det på flere måder, men den "autoriserede" er at bruge W3Cs
egen validator:
<url: http://validator.w3.org/>
- indtast blot url'en til din side, så vil den levere en rapport, som
enten siger, at den er OK eller lister en række fejl og/eller advarsler.
Ret de evt. fejl og validér igen.

I starten skal man lige "dechifrere" fejlmeddelelserne, men som regel er
de nogenlunde til at forstå (hvis man kan lidt engelsk til husbehov).

Når HTML-syntaksen er OK, kan du fortsætte med at validere din CSS (der
er link på OK-siden.
Eller du kan validere CSS direkte på:
<url: http://jigsaw.w3.org/css-validator/>

PS: Hvis din side ikke er online, så kan du enten uploade filen fra din
lokale PC eller kopiere teksten ind. Brug fanebladene - gælder både
HTML- og CSS-validering.

Validering er et must - især mens man udvikler helt nye sider.
Validering af HTML forudsætter, at du validerer op mod en bestemt DTD -
angives bedst i toppen af HTML-dokumentet med DOCTYPE.

Der findes også andre metoder end W3Cs, men vær opmærksom på, om de
faktisk bruger den rigtige DTD!

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Lasse Jørgensen

Dato : 20-02-08 19:00

Jørn Andersen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
> angives bedst i toppen af HTML-dokumentet med DOCTYPE.
>
> Der findes også andre metoder end W3Cs, men vær opmærksom på, om de

Hej igen. Mange tak for svarene indtil videre. Håber at I gider at svare
mig med dette spørgsmål også. Når jeg validere
http://fotoferie.dk/index.html så siger den at der er 23 fejl. Langt de
fleste går på at den ikke accepterer disse tegn: /, >, =, t, m og &. Et
eksempel er:

Line 28, Column 39: NET-enabling start-tag requires SHORTTAG YES.
<SCRIPT src="gfeedfetcher.js" type=text/javascript>

Den siger at fejlen er ved /-tegnet som står mellem text og javascript. Jeg
har prøvet at fjerne tegnet, men så virker siden ikke?

Sådan er langt de fleste fejl på siden og jeg kan ikke rigtig finde ud af
hvorfor. Håber meget at nogen gider at hjælpe.

Fra : Leonard

Dato : 20-02-08 19:06

On 20 Feb 2008 18:00:25 GMT, Lasse Jørgensen wrote:

> [...]
>
> Den siger at fejlen er ved /-tegnet som står mellem text og javascript. Jeg
> har prøvet at fjerne tegnet, men så virker siden ikke?

Du skal pakke værdier ind i " ":

type="text/javascript"

Når den ikke kan lide et & skal det erstattes med &amp;
--
Leonard