billede med float går ud over kanten af di~
Fra : MooreHojer

Dato : 15-02-08 14:50

Hej NG

Jeg har en div med et billede og noget tekst i.
Billedet har egenskaben 'float: left;' mens teksten bare "er der".

Mit problem (kun i FF) er at hvis billedet er højere end teksten så tager
div'en højde efter teksten og billedet kommer derfor til at stikke ud over
kanten af min div.

I kan se screendump af det her: www.moorehojer.dk/demo.gif
Den til venstre er FF og den til højre er IE, og det som jeg ønsker

--
MooreHojer

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 15-02-08 17:01

MooreHojer skrev:

> I kan se screendump af det her: www.moorehojer.dk/demo.gif

Giv *altid* et link. Vi kan ikke eksperimentere med billederne.

--
Bertel

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 15-02-08 17:37

Bertel Lund Hansen skrev:

> Giv *altid* et link. Vi kan ikke eksperimentere med billederne.

Right. Når det er sagt er der helt typisk tale
om at et float'et element ikke har nogen iboende
højde, og derfor /ikke/ kan skubbe underkanten
af boksen nedad. Det er *forkert* når IE gør det.

Der er forskellige løsninger på problemet, beskrevet
her:
http://webdesign101.dk/css/floatcontainer.php

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : MooreHojer

Dato : 15-02-08 17:47

> Right. Når det er sagt er der helt typisk tale
> om at et float'et element ikke har nogen iboende
> højde, og derfor /ikke/ kan skubbe underkanten
> af boksen nedad. Det er *forkert* når IE gør det.

Det giver jo mening

Har løst problemet ved under teksten at sætte en div ind, med samme højde
som min container, 1px høj og 'clear: both;'

--
MooreHojer

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 15-02-08 18:30

MooreHojer skrev:

> Har løst problemet ved under teksten at sætte en div ind, med samme højde
> som min container, 1px høj og 'clear: both;'

Hvad mener du med samme højde som min container
og 1 px høj - det er jo lidt selvmodsigende.

og
..cb {clear:both;}

er tilstrækkeligt.

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : MooreHojer

Dato : 15-02-08 22:57

> Hvad mener du med samme højde som min container
> og 1 px høj - det er jo lidt selvmodsigende.

skrivefejl
samme bred som og 1 px høj

> og
> .cb {clear:both;}

ok

--
MooreHojer

Fra : MooreHojer

Dato : 15-02-08 17:36

> Giv *altid* et link. Vi kan ikke eksperimentere med billederne.

Helt enig, men i dette tilfælde ligger det lokalt på en pc, og er genereret
dynamisk ud fra en DB, som også ligger lokalt...

Nu har jeg lavet en kopi og lagt op her:
http://viborgip.dk/admin/articles/articles_edit.php

Fejlen kan ses ved at trykke på 'Preview' for den første artikel under
'English'

--
MooreHojer