Options udfra tidligere valg
Fra : JensC

Dato : 06-03-08 12:31

Hej NG

Jeg har flere gange skulle bruge en mulighed for, at man kan vise nogle
valgmuligheder afhængigt af tidligere valg man har truffet. Jeg ved ikke om
det kan laves som Javascript, eller om man skal bruge noget andet.

Jeg har udtænkt et lille eksempel, som kan illustrere det jeg vil.

En lille butik sælger balloner og flag i forskellige varianter.

1. valg er en afkrydsning i balloner og/eller flag

2. Hvis man har valgt balloner skal man vælge mellem lille eller stor.

3. Har man valgt lille skal man vælge rød, gul eller blå
Har man valgt stor skal man vælge grøn eller lilla

2. Hvis man har valgt flag, skal man vælge mellem 20x40cm eller 40x80cm

Jeg håber en af Jer kan hjælpe mig.

pft Jens

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 06-03-08 14:42

"JensC" <no.spam@internet.com> writes:

> [...]
> valgmuligheder afhængigt af tidligere valg man har truffet. Jeg ved ikke om
> det kan laves som Javascript, eller om man skal bruge noget andet.

Enten Javascript eller hente en ny side hver gang man laver et valg.
Helst begge, så det stadig virker for folk uden Javascript slået til.

Tjek fx her: http://www.infimum.dk/HTML/multiselect.html

/L

Fra : Martin

Dato : 07-03-08 16:23

Lasse Reichstein Nielsen wrote:

> Enten Javascript eller hente en ny side hver gang man laver et valg.
> Helst begge, så det stadig virker for folk uden Javascript slået til.

Hvor lille procentdel er det efterhånden der ikke har slået javascript
til i disse Web 2.0 dage? (0.5% - 1.0% ?)

Fra : Lars Madsen

Dato : 07-03-08 16:38

Martin wrote:

> Hvor lille procentdel er det efterhånden der ikke har slået javascript
> til i disse Web 2.0 dage? (0.5% - 1.0% ?)

Jeg tror faktisk at der er en hel del som f.eks. anvender javascript blocker
udvidelsen til FF, det gør jeg f.eks. hjemme.

--

/daleif (remove RTFSIGNATURE from email address)

LaTeX FAQ: http://www.tex.ac.uk/faq
LaTeX book: http://www.imf.au.dk/system/latex/bog/ (in Danish)
Remember to post minimal examples, see URL below
http://www.tex.ac.uk/cgi-bin/texfaq2html?label=minxampl
http://www.minimalbeispiel.de/mini-en.html

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 07-03-08 17:26

Martin <maaNO@SPAMscandesigns.dk> writes:

> Hvor lille procentdel er det efterhånden der ikke har slået javascript
> til i disse Web 2.0 dage? (0.5% - 1.0% ?)

Det er jo et spørgsmål om statistik, så det afhænger af hvem man spørger.
The Counter siger ca. 5%.
<URL:http://www.thecounter.com/stats/2008/February/javas.php>

/L 'Lies, damn lies, and statistics'