Sidst opdateret script
Fra : Nederbasse

Dato : 25-02-08 10:23

Hej

Hvorfor viser dette script pludselig den aktuelle dato og ikke den dato
siden er opdaTERET ?

monthStrings = new Array("januar","februar","marts","april","maj",
"juni","juli",
"august","september","oktober","november","december" );
//Erstat evt. dagenes navne med deres tilsvarende forkortelser.
weekStrings = new Array("søndag", "mandag","tirsdag","onsdag",
"torsdag","fredag","lørdag");

function appendZero(number) {
if (number < 10)
return "0"+number;
else
return number;
}

today = new Date(document.lastModified);

document.write("Opdateret");

if (today != null & today.getTime() > 0) {
day = today.getDate();
year = today.getYear();
hours = today.getHours();
minutes = today.getMinutes();

if (year < 2000)
year += 1900;

//Slet næste linie hvis ugedagen som tekst (fx mandag) ikke skal vises
document.write(" "+weekStrings[today.getDay()]);

//Slet næste linie hvis datoen (fx d. 6.) ikke skal vises
document.write(" d. " + day + ".");

//Slet næste linie hvis måneden (fx januar) ikke skal vises
document.write(" "+monthStrings[today.getMonth()]);

//Slet næste linie hvis året (fx 2004) ikke skal vises
document.write(" " + year);

//Slet næste linie hvis tidspunktet (fx kl. 15:42) ikke skal vises
document.write(" kl. " + appendZero(hours) + ":" + appendZero(minutes));

} else {
document.write(" på et ukendt tidspunkt");
}
Lars

Fra : Stig Johansen

Dato : 25-02-08 10:47

Nederbasse wrote:

> Hej
>
> Hvorfor viser dette script pludselig den aktuelle dato og ikke den dato
> siden er opdaTERET ?

Muligvis fordi serveren sende aktuel dato i headeren 'Last-modified'.
Prøv først at undersøge hvad serveren fortæller om det pågældende dokument.

Stig Johansen

Fra : Nederbasse

Dato : 25-02-08 14:06

"Stig Johansen" <stig_johansen_it_at_=(@)hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Muligvis fordi serveren sende aktuel dato i headeren 'Last-modified'.
> Prøv først at undersøge hvad serveren fortæller om det pågældende
> [...]

Hvordan se jeg hvad serveren siger om dokumentet?

Lars

Fra : Tomasz Otap

Dato : 25-02-08 09:00

On 25 Feb., 14:06, "Nederbasse" <l...@noham.dk> wrote:

> Hvordan se jeg hvad serveren siger om dokumentet?

En god artikel om lige netop det emne:
http://www.quirksmode.org/js/lastmod.html

Du kan bruge en http header viewer til at læse headeren for en
dokument på nettet, f.eks. http://www.rexswain.com/httpview.html

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 25-02-08 17:56

"Nederbasse" <ln@noham.dk> skrev i meddelelsen

> Hvorfor viser dette script pludselig den aktuelle dato og ikke den dato
> siden er opdaTERET ?

Hvis din side hedder noget med *.asp eller *.php, vil den oftest vise aktuel
dato og ikke opdateringsdato.

Fra : Nederbasse

Dato : 25-02-08 21:42

"Philip Nunnegaard" <philip@fjerndettehitsurf.dk> skrev i en meddelelse
> "Nederbasse" <ln@noham.dk> skrev i meddelelsen

> Hvis din side hedder noget med *.asp eller *.php, vil den oftest vise
> aktuel dato og ikke opdateringsdato.

Ok alle sider er php sider
og det er sikkert derfor mit test script på en html side virker :-/

Hvad gør man så ?

Lars

Fra : Birger

Dato : 25-02-08 23:06

"Nederbasse" <gukliguk@derover.com> skrev i en meddelelse

> "Philip Nunnegaard" <philip@fjerndettehitsurf.dk> skrev i en meddelelse

> Ok alle sider er php sider
> og det er sikkert derfor mit test script på en html side virker :-/
>
> Hvad gør man så ?

Når det nu er PHP, så brug PHP...?

$fti = filectime ( string $filename )

Birger