2-delt link
Fra : Usman

Dato : 24-02-08 15:08

Hey er der nogle som kan hjælpe mig med hvordan man laver et link
som har 2 sider.

Dvs. at hvis man eks. trykker på en tekst hvor der står "tryk
her" åbner den 2 sider som popups...

Altså "tryk her"
Når man så trykker vil
www.google.com hoppe op i et vindue
mens www.html.dk vil hoppe op i et andet.

Det behøver ikke ske som popups, hvis den bare åbner 2 vinduer
med 2 forskellige sider er det hvad jeg skal bruge :)

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Martin

Dato : 24-02-08 15:30

Usman wrote:
> Hey er der nogle som kan hjælpe mig med hvordan man laver et link
> som har 2 sider.
>
> Dvs. at hvis man eks. trykker på en tekst hvor der står "tryk
> her" åbner den 2 sider som popups...

<a onclick="openwindows('Tryk'>http://google.com','http://www.html.dk')">Tryk
her</a>

<script type="text/javascript">
function openwindows() {
for(i=0;i<arguments.length;i++) {
window.open(arguments[i], 'popup');
}
return false;
}
</script>

Fra : Usman

Dato : 24-02-08 16:24

Martin wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:

> <a onclick="openwindows('Tryk'>http://google.com','http://www.html.dk')">Tryk
> [...]
Hej mange tak for dit svar, men når jeg prøver, åbner den siderne i samme
vindue, dvs først den ene også den anden oveni.

Hvis man kan lave det således at den åbner 2 nye vinduer, dvs 1 vindue med
google og 1 med html.dk ville det være bedre.. de skulle altså være
særskilt

Fra : Martin

Dato : 24-02-08 16:29

Usman wrote:
> [...]
>
> Hvis man kan lave det således at den åbner 2 nye vinduer, dvs 1 vindue med
> google og 1 med html.dk ville det være bedre.. de skulle altså være

window.open(arguments[i], 'popup_'+i);
}
return false;
}
</script>

Det var fordi navnet på popuppen havde det samme

Fra : Usman

Dato : 24-02-08 16:42

> [...]
> }
> </script>
>
> Det var fordi navnet på popuppen havde det samme

Arhh rigtig mange tak for hjælpen :)