break out of frame
Fra : Leonard

Dato : 21-02-08 18:52

Jeg har denne side: http://airfield.leonard.dk/
som er blevet kapret af denne: http://air-port.dk/

Så søgte jeg og fandt et javascript, der bryder ud af framen, men det
virker ikke på index-siden.
Det virker fint hvis man klikker på "About this page", hvorfor det?

--
Leonard

Fra : Tomasz Otap

Dato : 21-02-08 13:21

On 21 Feb., 18:52, Leonard <piper...@gmail.invalid> wrote:
> [...]
> virker ikke på index-siden.
> Det virker fint hvis man klikker på "About this page", hvorfor det?

Hej Leonard,

Det skyldes sandsynligvis, at funktionen kaldes ved en onload event i
BODY. Denne event overskrives længere nede i Google Map kode:

window.onload = makeMap;

Den oprindelige onload sætning bliver aldrig kørt - kun den sidste
udføres.

Du kan evt. lave en hybrid funktion til brug på forsiden: noget i stil
med:

function conditionalMap() {
if (top.location.href != document.location.href) {
top.location.href = document.location.href ;
} else {
makeMap;
}
}

Så kan du erstatte Googles kald med:

window.onload = conditionalMap();

(intet af det er testet, men du fanger nok idéen)

Fra : Leonard

Dato : 21-02-08 22:26

On Thu, 21 Feb 2008 12:20:35 -0800 (PST), Tomasz Otap wrote:

> Det skyldes sandsynligvis, at funktionen kaldes ved en onload event i
> BODY. Denne event overskrives længere nede i Google Map kode:

Jep, det var det. Dit forslag virkdede dog ikke, men jeg ændrede så
if-sætningen bare står først i scriptet, så tjekkes den jo inden vi
overhovedet når ud af head.

--
Leonard

Fra : Allan Vebel

Dato : 22-02-08 00:56

Leonard skrev:

> Jeg har denne side: http://airfield.leonard.dk/
> som er blevet kapret af denne: http://air-port.dk/

Du skal henvende dig direkte til synderen:

http://www.dk-hostmaster.dk/index.php?id=120&query=air-port.dk

og true med bål og brand.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Leonard

Dato : 22-02-08 09:40

On Fri, 22 Feb 2008 00:56:13 +0100, Allan Vebel wrote:

> Du skal henvende dig direkte til synderen:

Det har jeg skam gjort, men derfor kan jeg jo godt ofre 4 liniers kode
på at slippe fri for hans påfund.

--
Leonard