/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
ADSL
#NavnPoint
BjarneD 1827
severino 1802
pallebhan.. 1510
srhansen 1200
Per.Frede.. 1168
e.c 970
Nordsted1 720
strarup 690
ostemanden 657
10  CLAN 640
Tele2Adsl vs. CyberCity
Fra : Ulrik Brinck


Dato : 21-02-08 21:55

Hej,
Jeg har en gl. Tiscali-ADSL med router (ikke trådløs), nu under Tele2. Tele2
er som bekendt "blevet en del af CyberCity", og i dag har jeg modtaget et
brev fra dem, hvori jeg tilbydes at skifte fra Tele2 ADSL til CyberCity
Bredbånd.

Det, jeg har i dag, er en 2 Mbit/512 til 340 kr/md, og det er jo ikke
længere billigt for den hastighed; til gengæld er det et godt produkt med
fast IP (som vitterligt er fast; den er i praksis tilknyttet loginnavnet),
alle porte åbne i begge retninger og en upåklagelig oppetid. Prisen er alt
inklusive, altså også inklusive bærelinie (der er ikke fastnettelefon på
kobberparret).

Det, jeg bliver tilbudt, er f.eks. samme hastighed til 199 kr/md, og det
passer jo med prisen på CC's "Solo"-produkt, men ifølge velkomsttilbudssiden
er det et produkt med fuld support, så det er altså ikke Solo.

Af CC's hjemmeside fremgår det, at alle deres produkter er med router og
fast IP, så jeg får altså angiveligt det samme som før, men 141 kroner
billigere, hvis jeg lige skifter til CC fra et selskab, som er en del af CC.
Skiftet vil, ifølge det tilsendte materiale, bl.a. indebære, at jeg får nyt
udstyr og kundenummer, og der vil være en skiftedato, hvor det nye udstyr
skal tilsluttes - så der må jo være tale om et andet produkt og ikke bare en
administrativ overflytning.

Men her er det jo så, at jeg tænker: What's the catch? Hvorfor vil de give
mig et produkt, angiveligt magen til det, jeg har, men til under 2/3 af
prisen, hvis jeg skifter til det selskab, som mit nuværende selskab allerede
er en del af (der er angiveligt ingen tvang, man kan godt vælge at blive hos
Tele2 til den gamle pris). Er der noget, jeg overser? Hvis det alligevel er
mere eller mindre samme selskab (eller skal ende med at blive det) og et
produkt magen til, så kunne de da bare sætte min pris på mit nuværende
abonnement ned - man skulle da umiddelbart tro, at det også ville være
lettere og billigere for dem selv end at skulle til at sende mig nyt udstyr,
oprette mig med nyt kundenummer etc. ?

For at kunne tage stilling, ville jeg også være glad for, hvis nogen kan
komme med lidt opdateret baggrundsviden om CC's produkter. :)
- Den faste IP, man får hos CC, hvor fast er den? Jeg kan jo læse her i
gruppen, at den faste IP hos nogle selskaber ikke er særlig fast, når alt
kommer til alt, men hvordan ligger landet hos CC ?
- Hvordan med porte hos CC nu om dage? Er alle porte åbne til verden i begge
retninger?
- Er oppetiden i orden? Jeg er selvfølgelig klar over, at man ikke får 100%
oppetid på en ADSL :), men hvad der f.eks. ikke vil kunne bruges er, hvis en
fejl, der lægger en halv eller en hel central ned fredag aften, først bliver
påbegyndt fejlrettet om mandagen. Hvordan er CC på det punkt?

Mvh. Ulrik.



 
 
Bertel Lund Hansen (21-02-2008)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 21-02-08 22:17

Ulrik Brinck skrev:

> Jeg har en gl. Tiscali-ADSL med router (ikke trådløs), nu under Tele2. Tele2
> er som bekendt "blevet en del af CyberCity"

Telenor har opkøbt Tele2, Cybercity (og Sonofon).

> Men her er det jo så, at jeg tænker: What's the catch?

Jeg ved det ikke, men jeg har et gæt.

Min lillebror har haft en gammel Imagekonto som blev lukket her
den anden dag fordi han ikke længere kobler op via modem (og
dermed betaler for den). Jeg spurgte om det kunne lade sig gøre
at betale for at holde liv i den, men fik den forklaring at de
nedlagde de servere den kørte på - alt skulle overflyttes til
Cybercity. Så jeg gætter på at de samler operationerne på færre
enheder og forenkler opsætningen på den måde. Hvis det er
rigtigt, vil de foretrække at alle ikke-CC-kunder nedlægger den
gamle konto og får en ny hos CC.

Jeg kender intet til CC i øvrigt.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Niklas Petersen (21-02-2008)
Kommentar
Fra : Niklas Petersen


Dato : 21-02-08 22:22

Ulrik Brinck wrote:
> Men her er det jo så, at jeg tænker: What's the catch? Hvorfor vil de give
> mig et produkt, angiveligt magen til det, jeg har, men til under 2/3 af
> prisen, hvis jeg skifter til det selskab, som mit nuværende selskab allerede
> er en del af (der er angiveligt ingen tvang, man kan godt vælge at blive hos
> Tele2 til den gamle pris). Er der noget, jeg overser? Hvis det alligevel er
> mere eller mindre samme selskab (eller skal ende med at blive det) og et
> produkt magen til, så kunne de da bare sætte min pris på mit nuværende
> abonnement ned - man skulle da umiddelbart tro, at det også ville være
> lettere og billigere for dem selv end at skulle til at sende mig nyt udstyr,
> oprette mig med nyt kundenummer etc. ?

Det *kunne* skyldes at din Tele2 forbindelse reelt leveres af TDC, fordi
Tele2 ikke har egen DSLAM hvor du bor. Det vil formodentlig være
billigere for dem, hvis de flytter dig over på deres eget CC udstyr på
centralen. Det passer dog dårligt med at du skriver at det er en gammel
Tiscali forbindelse du sidder på, da jeg umiddelbart mener at de kun
leverede via eget udstyr, så måske er det bare for at samle alle kunder
på samme system.

Klaus D. Mikkelsen (22-02-2008)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 22-02-08 06:28

Ulrik Brinck skriver:
>
> Det, jeg har i dag, er en 2 Mbit/512 til 340 kr/md,

De skammer sig ikke hva ?



Klaus
(TDC ADSL - 4M/512k til 199/md)
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Ulrik Brinck (26-02-2008)
Kommentar
Fra : Ulrik Brinck


Dato : 26-02-08 23:38

Klaus D. Mikkelsen skrev

>> Det, jeg har i dag, er en 2 Mbit/512 til 340 kr/md,
>
> De skammer sig ikke hva ?

Ja, som jeg også skrev, så er det jo ikke længere udpræget billigt (men det
er dog alt inklusive, altså også inklusive bærelinien).

> Klaus
> (TDC ADSL - 4M/512k til 199/md)

Det lyder jo umiddelbart som et bedre tilbud end det, jeg har fået fra CC,
men hvor meget er der så med i din pris på 199 kr/md ? Er det, som her,
inklusive bærelinie og fast IP?

Mvh. Ulrik.



Klaus D. Mikkelsen (27-02-2008)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 27-02-08 06:38

Ulrik Brinck skriver:
>
> Ja, som jeg også skrev, så er det jo ikke længere udpræget billigt (men det
> er dog alt inklusive, altså også inklusive bærelinien).

Så dyr er en bærelinje heller ikke.

> Det lyder jo umiddelbart som et bedre tilbud end det, jeg har fået fra CC,
> men hvor meget er der så med i din pris på 199 kr/md ? Er det, som her,
> inklusive bærelinie og fast IP?

Nej, men bærelinjen har vi alligevel til analog telefoni. Fast IP kan
måske tilkøbes - ved det ikke, har ikke brug for det.

Hvad samme hastighed koster med Bredbånd City ved jeg ikke.

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Jesper Nielsen (22-02-2008)
Kommentar
Fra : Jesper Nielsen


Dato : 22-02-08 13:06

> Skiftet vil, ifølge det tilsendte materiale, bl.a. indebære, at jeg får
> nyt udstyr og kundenummer, og der vil være en skiftedato, hvor det nye
> udstyr skal tilsluttes - så der må jo være tale om et andet produkt og
> ikke bare en administrativ overflytning.

Tiscali anvendte Cisco DSLAM'er på centralerne, Cybercity anvender i dag
(primært) Alcatel. Jeg kunne forestille mig, at Telenor ønsker at flytte
kunderne til en mere tidssvarende platform.


> Hvis det alligevel er mere eller mindre samme selskab (eller skal ende med
> at blive det) og et produkt magen til, så kunne de da bare sætte min pris
> på mit nuværende abonnement ned - man skulle da umiddelbart tro, at det
> også ville være lettere og billigere for dem selv end at skulle til at
> sende mig nyt udstyr, oprette mig med nyt kundenummer etc. ?

Tele2s administrationssystemer er noget nær oldnordiske, så det er
forståeligt at Telenor ønsker at flytte kundebasen til Cybercitys mere
moderne systemer.

Efter hvad jeg har hørt, skal alle Tele2s kunder med tiden flyttes til
Cybercitys produktionsplatform - med dette tilbud forsøger de bare at speede
processen op.


> - Den faste IP, man får hos CC, hvor fast er den? Jeg kan jo læse her i
> gruppen, at den faste IP hos nogle selskaber ikke er særlig fast, når alt
> kommer til alt, men hvordan ligger landet hos CC ?

Den er fast, og bindes som hos Tiscali fast til dit brugernavn.


> - Hvordan med porte hos CC nu om dage? Er alle porte åbne til verden i
> begge retninger?

Det var de, da jeg arbejdede i Cybercity. Men det er mere end 1½ år siden,
så det kan have ændret sig siden.


> - Er oppetiden i orden? Jeg er selvfølgelig klar over, at man ikke får
> 100% oppetid på en ADSL :), men hvad der f.eks. ikke vil kunne bruges er,
> hvis en fejl, der lægger en halv eller en hel central ned fredag aften,
> først bliver påbegyndt fejlrettet om mandagen. Hvordan er CC på det punkt?

De er vel på samme niveau som resten af udbyderne.

--
Mvh. Jesper



Ulrik Brinck (26-02-2008)
Kommentar
Fra : Ulrik Brinck


Dato : 26-02-08 23:33

Jesper Nielsen skrev

> De er vel på samme niveau som resten af udbyderne.

Jo, men udbyderne er jo ikke ens på det område. Både Tiscali og Tele2 plejer
at fejlrette mere eller mindre 24/7, når en fejl lægger en hel central ned
(jeg har ikke oplevet, at de ikke gjorde det). Omvendt har mine forældre
noget af det billigste ADSL, man kan få hos TDC, og der har vi oplevet mere
end én gang, at en fejl, som ifølge driftstatus afbrød et større antal
kunder på centralen i weekenden, først blev fejlrettet mandag.

Men anyways, tak til alle for svarene. Det lyder vel sandsynligt, at CC
ønsker kunderne samlet på én platform (selv om de vel sådan set også kunne
vælge bare at gøre det). Jeg må lige høre deres kundeservice angående åbne
porte etc.

(Og ja, jeg er på Tiscalis/Tele2's eget udstyr på centralen - eller jeg har
i al fald været det, så det er jeg nok endnu).

Mvh. Ulrik.



Tine Müller (23-02-2008)
Kommentar
Fra : Tine Müller


Dato : 23-02-08 11:50

Jeg fik samme brev for ca. 1 måned siden og har samme forbindelse men hos
Tele2 og uden router og så har jeg fastnet hos TDC, selvom jeg næsten aldrig
ringer. Har ikke fået taget mig sammen til at skifte, da der altid er en
masse problemer hver gang man skifter og jeg skal jo også have fundet ud af
noget billigere end fastnet hos TDC. Orker bare ikke alt det besvær, selvom
jeg kunne spare en del penge, så jeg venter lidt og det sidste nye skulle jo
være fibernet, så måske skulle jeg vente indtil det kan tages i brug.

/Tine

"Ulrik Brinck" <ulrik@a34bbs.kd> skrev i en meddelelse
news:6zlvj.50$Wx3.15@news.get2net.dk...
> Hej,
> Jeg har en gl. Tiscali-ADSL med router (ikke trådløs), nu under Tele2.
> Tele2 er som bekendt "blevet en del af CyberCity", og i dag har jeg
> modtaget et brev fra dem, hvori jeg tilbydes at skifte fra Tele2 ADSL til
> CyberCity Bredbånd.
>
> Det, jeg har i dag, er en 2 Mbit/512 til 340 kr/md, og det er jo ikke
> længere billigt for den hastighed; til gengæld er det et godt produkt med
> fast IP (som vitterligt er fast; den er i praksis tilknyttet loginnavnet),
> alle porte åbne i begge retninger og en upåklagelig oppetid. Prisen er alt
> inklusive, altså også inklusive bærelinie (der er ikke fastnettelefon på
> kobberparret).
>
> Det, jeg bliver tilbudt, er f.eks. samme hastighed til 199 kr/md, og det
> passer jo med prisen på CC's "Solo"-produkt, men ifølge
> velkomsttilbudssiden er det et produkt med fuld support, så det er altså
> ikke Solo.
>
> Af CC's hjemmeside fremgår det, at alle deres produkter er med router og
> fast IP, så jeg får altså angiveligt det samme som før, men 141 kroner
> billigere, hvis jeg lige skifter til CC fra et selskab, som er en del af
> CC. Skiftet vil, ifølge det tilsendte materiale, bl.a. indebære, at jeg
> får nyt udstyr og kundenummer, og der vil være en skiftedato, hvor det nye
> udstyr skal tilsluttes - så der må jo være tale om et andet produkt og
> ikke bare en administrativ overflytning.
>
> Men her er det jo så, at jeg tænker: What's the catch? Hvorfor vil de give
> mig et produkt, angiveligt magen til det, jeg har, men til under 2/3 af
> prisen, hvis jeg skifter til det selskab, som mit nuværende selskab
> allerede er en del af (der er angiveligt ingen tvang, man kan godt vælge
> at blive hos Tele2 til den gamle pris). Er der noget, jeg overser? Hvis
> det alligevel er mere eller mindre samme selskab (eller skal ende med at
> blive det) og et produkt magen til, så kunne de da bare sætte min pris på
> mit nuværende abonnement ned - man skulle da umiddelbart tro, at det også
> ville være lettere og billigere for dem selv end at skulle til at sende
> mig nyt udstyr, oprette mig med nyt kundenummer etc. ?
>
> For at kunne tage stilling, ville jeg også være glad for, hvis nogen kan
> komme med lidt opdateret baggrundsviden om CC's produkter. :)
> - Den faste IP, man får hos CC, hvor fast er den? Jeg kan jo læse her i
> gruppen, at den faste IP hos nogle selskaber ikke er særlig fast, når alt
> kommer til alt, men hvordan ligger landet hos CC ?
> - Hvordan med porte hos CC nu om dage? Er alle porte åbne til verden i
> begge retninger?
> - Er oppetiden i orden? Jeg er selvfølgelig klar over, at man ikke får
> 100% oppetid på en ADSL :), men hvad der f.eks. ikke vil kunne bruges er,
> hvis en fejl, der lægger en halv eller en hel central ned fredag aften,
> først bliver påbegyndt fejlrettet om mandagen. Hvordan er CC på det punkt?
>
> Mvh. Ulrik.
>



Niklas Petersen (23-02-2008)
Kommentar
Fra : Niklas Petersen


Dato : 23-02-08 12:09

Tine Müller wrote:
> Jeg fik samme brev for ca. 1 måned siden og har samme forbindelse men hos
> Tele2 og uden router og så har jeg fastnet hos TDC, selvom jeg næsten aldrig
> ringer. Har ikke fået taget mig sammen til at skifte, da der altid er en
> masse problemer hver gang man skifter og jeg skal jo også have fundet ud af
> noget billigere end fastnet hos TDC. Orker bare ikke alt det besvær, selvom
> jeg kunne spare en del penge, så jeg venter lidt og det sidste nye skulle jo
> være fibernet, så måske skulle jeg vente indtil det kan tages i brug.

Enig, der kan opstå problemer med at skifte udbyder. På den anden side,
vil jeg anbefale dig at kigge på Fullrates priser. Der får du 2mbit/512
inklusiv telefon til 199,- om måneden. Hvis du betaler fuld pris for
TDC(129,-) er det alligevel 270,-/md du sparer.

Jeg tror ikke du skal regne med at fibernet er billigere. I Dongs område
koster det 179,-/md bare for at være på fibernet. Dertil kommer priserne
på internet/telefoni/tv.

Niels Kristian Jense~ (23-02-2008)
Kommentar
Fra : Niels Kristian Jense~


Dato : 23-02-08 12:47

"Ulrik Brinck" <ulrik@a34bbs.kd> wrote in
news:6zlvj.50$Wx3.15@news.get2net.dk:

> Af CC's hjemmeside fremgår det, at alle deres produkter er med router

Lige netop det punkt som volder mig problemer igen

Jeg har IP telefoni via Unotel, og de routere som CC leverer har det med at
myrde forbindelsen i indadgående retning.

Det har virker i over 3 måneder uden problemer, men efter en reboot
initieret af CC (jeg har en UPS på, så det er ikke strømsvigt) kan jeg igen
ikke modtage opkald.

Når jeg skal flytte, så vælger jeg 100% sikkert ikke en løsning med ZyXEL
router - med mindre telefoni er med i "pakken".

Mvh. NKJensen

Ole Rasmussen (23-02-2008)
Kommentar
Fra : Ole Rasmussen


Dato : 23-02-08 22:16



Hej

Niels Kristian Jensen <nkj@internetDYTgruppen.dk> wrote:

>Det har virker i over 3 måneder uden problemer, men efter en reboot
>initieret af CC (jeg har en UPS på, så det er ikke strømsvigt) kan jeg igen
>ikke modtage opkald.

Smid det Zyxel udstyr som CC leverer op på loftet/ned i kælderen, og køb
dig en Linksys AM200 modem, og en router af een eller anden slags,
Linksys fungerer fint med IP-telefoni. - Så er du ude over de
problemer... Og så kan CC ikke "rode" i din router/modem.

--
M.v.h. Ole ®

"Skik følge, eller land fly"

Niels Kristian Jense~ (24-02-2008)
Kommentar
Fra : Niels Kristian Jense~


Dato : 24-02-08 21:19

Ole Rasmussen <newsfeeds@FJERN.melby-online.dk> wrote in
news:p131s39skddgdfoc88rv97v10sipt5rkfq@130.225.247.90:

> Smid det Zyxel udstyr som CC leverer op på loftet/ned i kælderen, og
> køb dig en Linksys AM200 modem, og en router af een eller anden slags,
> Linksys fungerer fint med IP-telefoni. - Så er du ude over de
> problemer... Og så kan CC ikke "rode" i din router/modem.

Jeg købte faktisk et Netgear ADSL2 modem på et tidspunkt. Det kunne jeg kun
til dels få til at virke:

Jeg får kun 1 IP adresse fra CC's DHCP server. Gateway IP er lig med router
IP. Subnetmasken er 255.255.255.255 (!)

Det kunne min Linksys WRT54G router godt håndtere, men den router som
Unotel (Aztech) leverer blev helt rundtosset og klagede over invalid DHCP
data i sin log. Derfor opgav jeg det igen og gik løs på at få CC til at
ændre i routeren så IP telefoni kunne komme til at virke.

Det gjorde de så! Og alt var lykke i mindst 3 måneder. Men nu er den gal
igen. Retfærdigvis skal det siges at jeg ikke har haft kontakt med Unotel
support endnu, det kunne jo være der skoen trykker.

Mere følger når jeg ved noget.

Mvh. NKJensen

Ænkå (02-03-2008)
Kommentar
Fra : Ænkå


Dato : 02-03-08 08:20

On Feb 24, 9:19 pm, Niels Kristian Jensen <n...@internetDYTgruppen.dk>
wrote:
> Ole Rasmussen <newsfe...@FJERN.melby-online.dk> wrote innews:p131s39skddgdfoc88rv97v10sipt5rkfq@130.225.247.90:
>
> > Smid det Zyxel udstyr som CC leverer op på loftet/ned i kælderen, og
> > køb dig en Linksys AM200 modem, og en router af een eller anden slags,
> > Linksys fungerer fint med IP-telefoni. - Så er du ude over de
> > problemer... Og så kan CC ikke "rode" i din router/modem.
>
> Jeg købte faktisk et Netgear ADSL2 modem på et tidspunkt. Det kunne jeg kun
> til dels få til at virke:
>
> Jeg får kun 1 IP adresse fra CC's DHCP server. Gateway IP er lig med router
> IP. Subnetmasken er 255.255.255.255 (!)
>
> Det kunne min Linksys WRT54G router godt håndtere, men den router som
> Unotel (Aztech) leverer blev helt rundtosset og klagede over invalid DHCP
> data i sin log. Derfor opgav jeg det igen og gik løs på at få CC til at
> ændre i routeren så IP telefoni kunne komme til at virke.
>
> Det gjorde de så! Og alt var lykke i mindst 3 måneder. Men nu er den gal
> igen. Retfærdigvis skal det siges at jeg ikke har haft kontakt med Unotel
> support endnu, det kunne jo være der skoen trykker.
>
> Mere følger når jeg ved noget.

Det gør jeg så nu. CC vil ikke medvirke til at få Unotel's IP telefoni
til at virke. Jeg har haft Wireshark på som sniffer, og datastrømmen
som bærer talen kommer lige pludselig bare ikke igennem CC's router
længere.

Men da jeg kan bruge WWW, mail osv. synes CC's support ikke at
routeren har nogen fejl - og det er så det
De ved godt at de er billigst og at Fullrate ikke er kommet til min by
endnu.

Jeg må derfor finde en anden løsning, som kan erstatte et ADSL2 modem
og en router (for Unotel Aztech routeren vil som sagt ikke finde sig i
en subnetmaske som hedder 255.255.255.255).

Hvis nogen har noget aflagt adsl2 modem eller router til at ligge, så
giv en mail til mig - ellers køber jeg et modem:

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=274148

og sætter min WRT54G'er efter modem'et og til sidst Unotel boksen. Så
må jeg lave noget QoS i WRT54G'en for at give Unotel boksen hastighed
nok ind/ud af huset.

Mvh. NKJensen

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste