Træt af WLAN hacking
Fra : Jens Hansen

Dato : 06-03-08 11:45

Nogen der har ideer til en WLAN router der kan opsættes så INGEN kan
hacke den med normalt udstyr til rådighed ?
Hverken WPA,WEP eller låsning til MAC adresser synes jo at virke...
Jeg bor tilfældigvis i et område hvor der findes ret kompetente folk, er
blevet hacket adskillige gange....

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 06-03-08 12:00

Jens Hansen <jh@gmail.com> crashed Echelon writing

> Hverken WPA,WEP eller låsning til MAC adresser synes jo at virke...
> Jeg bor tilfældigvis i et område hvor der findes ret kompetente folk, er
> blevet hacket adskillige gange....

WPA-PSK er skam sikkert nok. Den er "kun" sårbar via brute-force angreb, så
hvis din nøgle er lang og stærk (tegn og tal), vil det tage den bedste
maskine nogen tid (år) at bryde koden.

Alternativt så kan du jo lege med authentication via 802.1x.

--
Bjarke Andersen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 06-03-08 12:50

On Thu, 06 Mar 2008 11:44:32 +0100, Jens Hansen <jh@gmail.com> wrote:

> [...]
>Hverken WPA,WEP eller låsning til MAC adresser synes jo at virke...

>Jeg bor tilfældigvis i et område hvor der findes ret kompetente folk, er

Hverken MAC-filtrering eller WEP kan holde udbudne gæster væk, men WPA
burde være sikker...

Hvis en af naboerne er kommet forbi WPA-krypteringen så må det være
fordi du har brugt et svagt kodeord som f.eks konen's eller hunden's
navn

<mlr>

Fra : Freddy

Dato : 06-03-08 23:53

> [...]
> Hverken WPA,WEP eller låsning til MAC adresser synes jo at virke...
> Jeg bor tilfældigvis i et område hvor der findes ret kompetente folk, er

Du kan også vælge at melde det til politiet. Hacking er ikke lovligt...

Bare af nysgerrighed.. Hvordan opdager du at du er blevet hacket ?
Hvis du har MAC-filter på, må den du bliver hacket af jo udgive sig for
at være.. dig ??
Kan du "modhacke" og finde computernavnet... ?

Freddy

Fra : Søren Blom

Dato : 07-03-08 13:04

"Freddy" <freddy@fremad-data.dk> skrev
> [...]
> være.. dig ??
> Kan du "modhacke" og finde computernavnet... ?

En mulighed er, at Jens Hansen også lader være med at broadcaste SSID

--
Venlig Hilsen

Søren Blom
soren@blom.dk
mail med spamfilter besvares ikke

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 07-03-08 13:06

On 2008-03-07, Søren Blom <soren@blom.dk> wrote:

> En mulighed er, at Jens Hansen også lader være med at broadcaste SSID

Det har ikke noget med sikkerhed at gøre. Hvis folk kan finde ud af at
bryde WEP kan de også finde et AP med skjult SSID.

--
Andreas

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 07-03-08 13:26

On Fri, 7 Mar 2008 13:03:45 +0100, Søren Blom <soren@blom.dk> wrote:

>En mulighed er, at Jens Hansen også lader være med at broadcaste SSID

Og hvad skal det hjælpe ?!?!

Software som f.eks Kismet fortæller hackerne alt hvad der er værd at
vide om SSID, Mac adresser, etc...

Det eneste der kan dem dem ude er WPA kryptering og stærke
password....

<mlr>

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-03-08 14:20

=?ISO-8859-15?Q?S=F8ren_Blom?= skriver:

> En mulighed er, at Jens Hansen også lader være med at broadcaste SSID

Nix. Min gamle Dell fandt fint netværk der ikke broadcastede SSID.

Altså med standard drivere.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : NoOne

Dato : 09-03-08 11:48

On Thu, 06 Mar 2008 23:53:15 +0100, Freddy <freddy@fremad-data.dk>
wrote:

>Du kan også vælge at melde det til politiet. Hacking er ikke lovligt...

jeg ville også melde det.
hvis du kan finde den MAC-adresse på det netkort som "hacket" din
router kan kortet måske spores tilbage til den person som har købt det
;) "fingeraftryk"

RaZoR :)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-03-08 12:52

NoOne skriver:

> hvis du kan finde den MAC-adresse på det netkort som "hacket" din
> router kan kortet måske spores tilbage til den person som har købt det
> ;) "fingeraftryk"

Da man kan ændre MAC adresser på netkort så let som at klø sig selv et
vist sted kan det vidst være lige meget....

Fra : Jesper Lund

Dato : 09-03-08 16:18

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Da man kan ændre MAC adresser på netkort så let som at klø sig selv et
> vist sted kan det vidst være lige meget....

Derudover tvivler jeg på at der eksisterer et centralt globalt MAC
register...

--
Jesper Lund

Fra : NoOne

Dato : 09-03-08 16:59

On 09 Mar 2008 15:18:25 GMT, Jesper Lund <usenet@jesperlund.com>
wrote:

> [...]

ja det kan man ;) men det kunne jo være "hackeren" ikke har
gennemtænkt hele processen ;)

>Derudover tvivler jeg på at der eksisterer et centralt globalt MAC
>register...

tja det må der vel gøre da alle netkort skal ha en unik MAC så det
burde være muligt at sporer producenten af "en given MAC" ;)

RaZoR :)

Fra : Hans

Dato : 09-03-08 17:03

NoOne wrote:

> [...]
>
> tja det må der vel gøre da alle netkort skal ha en unik MAC så det
> burde være muligt at sporer producenten af "en given MAC" ;)

Det findes skam:
http://www.coffer.com/mac_find/

Det er så spørgsmålet hvor meget man får ud af at det f.eks. er et Gigabyte
produkt, eller en Silicon Image chip.

Hans

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 09-03-08 17:08

"Hans" <nospam@kvik.org.invalid> writes:

>Det findes skam:
>http://www.coffer.com/mac_find/

Æv, den kender ikke producenten af mit netkort. Den har ellers
en nem adresse: DE:AD:BE:EF:00:01

Mvh.
   Klaus.

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 09-03-08 17:49

Klaus Ellegaard <klausellegaard@msn.com> writes:

> Æv, den kender ikke producenten af mit netkort. Den har ellers
> en nem adresse: DE:AD:BE:EF:00:01

Er det Cult of the dead Cow der har produceret det interface?

--
// Wegge
<http://geowiki.wegge.dk/wiki/Forside> - Alt om geocaching

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 09-03-08 17:03

NoOne <mail.test.dk@> writes:

>ja det kan man ;) men det kunne jo være "hackeren" ikke har
>gennemtænkt hele processen ;)

Alternativt har han været inde i en computerbutik og har nedskrevet
MAC-adressen på en router dér (en del bokse har den stående undenpå).
Den adresse har han så givet sit eget access-point. På den måde er
det fru Jensen, der bliver anklaget, og ikke ham selv.

>tja det må der vel gøre da alle netkort skal ha en unik MAC så det
>burde være muligt at sporer producenten af "en given MAC" ;)

At kunne ændre MAC-adresse er en stor fordel i mange HA-setups.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-03-08 17:22

NoOne skriver:

> ja det kan man ;) men det kunne jo være "hackeren" ikke har
> gennemtænkt hele processen ;)

Citat oprindeligt indlæg:"Hverken WPA,WEP eller låsning til MAC adresser
synes jo at virke..."

Sååååh....

Fra : Jan Erik Hansen

Dato : 23-03-08 14:55

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> NoOne skriver:
>
> Citat oprindeligt indlæg:"Hverken WPA,WEP eller låsning til MAC adresser
> synes jo at virke..."
>
> Sååååh....
>
> Klaus
Løsningen synes at være l a n g password der består af både tal,små og
store bogstaver og som er ren volapyk. Og så skal det skiftes jævnligt.
Helst hver dag. Så opgiver de til sidst...

Fra : Jesper Lund

Dato : 09-03-08 16:57

NoOne wrote:

> tja det må der vel gøre da alle netkort skal ha en unik MAC så det burde
> være muligt at sporer producenten af "en given MAC"

Jo, men af hensyn til privatlivets fred skulle der gerne være et stykke
vej fra producent til kunde..

--
Jesper Lund

Fra : Jesper Lund

Dato : 23-03-08 17:27

Jan Erik Hansen wrote:

> Løsningen synes at være l a n g password der består af både tal,små og
> store bogstaver og som er ren volapyk. Og så skal det skiftes jævnligt.
> Helst hver dag. SÃ¥ opgiver de til sidst...

Hvis det er WPA, er et langt password tilstrækkeligt sålænge du ikke
fortæller det til andre. Med WEP kan du skifte password ligeså tosset du
vil; det vil ikke gøre nogen nævneværdig forskel.

--
Jesper Lund