Nordisk Mobiltelefon - erfaring ?
Fra : myicq

Dato : 27-02-08 10:37

er der nogen som har erfaring med

Nordisk Mobiltelefon Danmark A/S

http://www.nordiskmobiltelefon.dk/

De lover dækning og omkring 2Mbit/sec nærmest overalt. Men man skal (?)
investere i ret dyrt udstyr for at komme på, og min.abb. er 6 mdr.

Nogen som har prøvet det ?

Det kunne jo være et alternativ til dem (os) som bor der hvor
der er langt til centralen og kun ét bredbåndsfirma at vælge imellem
(TDC).

- t

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 27-02-08 11:35

"myicq" <myicq2@3gmx.net4> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> De lover dækning og omkring 2Mbit/sec nærmest overalt. Men man skal (?)
> investere i ret dyrt udstyr for at komme på, og min.abb. er 6 mdr.

Prøv at søg lidt i gruppen og på ing.dk
Der har det været oppe at vende for ikke ret lang tid siden

> Det kunne jo være et alternativ til dem (os) som bor der hvor
> der er langt til centralen og kun ét bredbåndsfirma at vælge imellem
> (TDC).

Alternativt er der 3
Det kører ret godt.

/Dennis

Fra : Frans Meyer

Dato : 27-02-08 17:50

"myicq" <myicq2@3gmx.net4> skrev i en meddelelse
> er der nogen som har erfaring med
>
> Nordisk Mobiltelefon Danmark A/S
>
> http://www.nordiskmobiltelefon.dk/

Yes.

- med Modem - USB D10, har jeg haft en bruger i Trysil (Norge) på skiferie,
den fungerede fint, lige ind i hytten.

- Modem - Gateway D20, har jeg en bruger som har den i sit sommerhus i
Sverige, fungere fint.
Selv har jeg den i min bil, også med stor fornøjelse. Dog er der svag
dækning midt inde i kbh. city.

Styrken er flatrate i Norden. Og teknisk er dækning jo bedre end 3.
Praksis kan altid være noget andet.

mht HW pris, så husk at D20 / D35 er routere med WiFi....

vh
Frans

Fra : Frans Meyer

Dato : 27-02-08 17:56

"Frans Meyer" <fm@_meyer.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Skal lige huske at sige at den bruger Telia som backbone - og DR ser ikke
dens IP som dansk - og derfor kan man ikke se live DR TV....

Det må være "rette bart" - men jeg har ikke spurgt dem om det....

vh
Frans

Fra : myicq

Dato : 29-02-08 06:54

"Frans Meyer" <fm@_meyer.dk> wrote in

> mht HW pris, så husk at D20 / D35 er routere med WiFi....

det der HW.. skal man absolut købe fra dem, eller er det noget som man også
kan finde brugt ?

Altså med andre ord.. er det noget som er lavet specielt til NMT ?

Fra : Frans Meyer

Dato : 29-02-08 10:41

> [...]

> også
> kan finde brugt ?
>
> Altså med andre ord.. er det noget som er lavet specielt til NMT ?

Det er mit indtryk.

Såvidt jeg kan gennemskue - så køre man slet ikke med SIM kort modellen i
det miljø.

Det har klart nogle bagdele - omvendt har det een stor fordel, jeg
personligt hellere vil have:

NMT har total styr på hvilken HW der kobles på deres net.

mvh
Frans

Fra : Hauge

Dato : 29-02-08 10:42

Hej
myicq wrote:
> Det kunne jo være et alternativ til dem (os) som bor der hvor
> der er langt til centralen og kun ét bredbåndsfirma at vælge imellem
> (TDC).

Man skal bare lige huske:
__
Abonnementet giver adgang til frit forbrug i hele Norden op til 2GB. For
yderligere forbrug betales kr. 1,- per MB.
__

Det er da det ringeste på det punkt indtil nu, hvor andre giver 10GB.

Mvh Hauge

Fra : Frans Meyer

Dato : 01-03-08 20:08

> Abonnementet giver adgang til frit forbrug i hele Norden op til 2GB. For
> yderligere forbrug betales kr. 1,- per MB.

Har du et link til dét`?

Det eneste jeg kan se er:

http://www.mamut.net/nordiskmobiltelefon/shop/
"abonnementet giver adgang til frit forbrug i Danmark, Norge og Sverige."

http://www.mamut.net/nordiskmobiltelefon/subdet2.htm
"4.1 Tjenesten inkluderer fri datatrafik ved normalt forbrug. Store
fildownloads og streaming af video i større omfang anses at ligge udenfor
normalt brug. "

vh
Frans

Fra : Hauge

Dato : 01-03-08 20:17

Hejsa
Frans Meyer wrote:
> Har du et link til dét`?

http://www.nordiskmobiltelefon.dk/produkter/hp-fritid-under-som.html

Mvh Hauge

Fra : Frans Meyer

Dato : 03-03-08 12:03

> Hejsa
>
> http://www.nordiskmobiltelefon.dk/produkter/hp-fritid-under-som.html

Det må være en gl. tekst de ikke har bragt up-to-date, - det er jo noget
rod - men jeg vil læne mig op af "Vilkår for abonnement"
http://www.mamut.net/nordiskmobiltelefon/subdet2.htm

som linkes til - ifm. bestilling: