You See
Fra : videnskab

Dato : 25-02-08 05:11

Vi fik en husstandsomdelt brucure fra You see hvor man tilbød digitalt
TV, bredbånd og telefoni over antennestikket. Vi har bredbånd via
telefonstikket, telefon, telefax og TDC´s fuldpakke via
antennestikket, alt hos TDC. En så enkel ting som at lave vores
abonomenter om fra TDC til You See skulle vise sig at være en odyse af
format. Vi skulle først sige vores abonomenter op på TDC, der er
iøvrigt 4 ugers opsigelse??. Derefter skulle jeg bestille Tv stik/
bredbånd via internettet. Når dette var gjort skulle vi bestille
Digitalt TV, eller også var det omvendt, Sådan ca.om en månedes tid,
når modemmet eller hvad det nu var, var kommet med posten eller som vi
selv kunne hente, hvis vi da lige kom forbi en TDC butik, kunne vi
søge om at få telefonnumeret overflyttet til You See. HJÆÆÆLP. Når det
var gjort skulle det vist virke, bortset fra at man ikke kunne
garantere at telefaxen virkede korrekt. Kors hvor er det ugennemtænkt.
Man anoncerer, You see som en pakkeløsning, men vi stakkels kunder
skal rende spidsrod fra Herodes til Pilatus for at stykke de dele
smmen, som man forventede var et samlet koncept. Så find dog på et
koncept hvor man kun skal kontakte en person for at få bestille hele
molevitten. At man enog selv skulle opsige det bestående TDC
abonoment. og det med med 4 ugers opsigelse, fik mig helt til at miste
overblikket og skynde mig til at trække min ordre tilbage. PuHa.

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 28-02-08 12:44

videnskab skrev:
> [...]
> abonoment. og det med med 4 ugers opsigelse, fik mig helt til at miste
> overblikket og skynde mig til at trække min ordre tilbage. PuHa.

Det er meget værre!

En annonce i søndagsavisen fik mig til at kontakte
TDC (Online Chat).

Annoncen lovede præcis det samme som jeg nu får leveret af
TDC bredbånd, nemlig 2MBit/265KBit, 299 kr. om måneden, for
189 kr om måneden - en årlig besparelse på 1320 kr, som jeg
nok er villig til at gøre en lille indsats for. Af annoncen
fremgik det også at Yousee er et TDC-selskab.

Kristof hos TDC har ikke noget med det at gøre, det
forholder sig med Yousee og TDC som med Føtex og Bilka siger
manden, og han kan ikke svare på spørgsmål om Yousee.

(BTW: koster den samme vare ikke den samme pris i Føtex og
Bilka?)

Nuvel, man kan gå ind på Yousees hjemmeside og bestille
varen. Det vil sige, først skal man lige finde ud af om man
kan (vil?) levere varen ved at finde ud af hvor jeg bor.
Det viser sig så, at Yousee ikke ser sig i stand til at
levere den samme vare som TDC er i stand til.

Er der nogen der har en fonuftig forklaring på det, og kan
jeg i givet fald henvende mig til forbrugerklagenævnet?

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 28-02-08 12:55

On Thu, 28 Feb 2008 12:44:02 +0100, Jørgen Farum Jensen
<jfjenzen@yahoo.dk> wrote:

> Det viser sig så, at Yousee ikke ser sig i stand til at
> levere den samme vare som TDC er i stand til.

Det har du fuldstændig misforstået. Det er langtfra samme vare, blot
fordi du kan få nogenlunde de samme tjenester. YouSee leverer dem via
coax (en kabel-tv forbindelse), mens TDC leverer dem via par-snoet
kobber (en gammeldags telefonforbindelse).

> Er der nogen der har en fonuftig forklaring på det

Hvis YouSee siger, de ikke kan levere til dig, er det overvejende
sandsynligt, fordi du ikke har en kabel-tv forbindelse.

-A

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 28-02-08 13:05

Asbjorn Hojmark skrev:

> [...]
>
> Hvis YouSee siger, de ikke kan levere til dig, er det overvejende
> sandsynligt, fordi du ikke har en kabel-tv forbindelse.

God forklaring. Tak. Og det står faktisk med bittesmå
bogstaver i annoncen.

Man skal passe lidt på før man hidser sig alt for meget
op

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Ole C

Dato : 28-02-08 14:42

Jørgen Farum Jensen skrev blandt andet:

> (BTW: koster den samme vare ikke den samme pris i Føtex og
> Bilka?)

Det skal du ikke regne med.

--
vh
Ole C

Fra : sicknospam@hotmail.c~

Dato : 01-03-08 14:12

On Thu, 28 Feb 2008 14:41:42 +0100, "Ole C" <ocl@FJERNtdcadsl.dk>
wrote:

>Det skal du ikke regne med.

Næ - Føtex priser er generelt 10% højere end Bilka's

--
Thomas

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-02-08 17:53

Jørgen Farum Jensen skriver:

> (BTW: koster den samme vare ikke den samme pris i Føtex og
> Bilka?)

Kan du sige Salling, Føtex, Bilka og Netto.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 28-02-08 19:46

On Thu, 28 Feb 2008 17:52:56 +0100, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

> Kan du sige Salling, Føtex, Bilka og Netto.

Hvad er der galt med A-Z og Tøj og Sko?

-A

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-02-08 23:11