TDC bredbånd city, er der nogen fortrydels~
Fra : Moefman

Dato : 22-02-08 03:45

Jeg tænker, at droppe mit Stofanet abonnement, nu hvor Stofa ikke kan levere
hurtigere kabel
hastigheder end 6 Mbit/384kbit i mit område, til en pris på omkring 340 kr.
pr. md.. Jeg har kikket
på TDC's bredbånd city 15 mbit / 1 mbit abonnementet.

Jeg har kontaktet TDC's kundeservice for at få at vide, om jeg kunne
annullere bindingen
på 6 måneder, hvis jeg f.eks. kun fik 5-6mbit. Den telefondame jeg snakkede
med, rodede dog
noget rundt i alt muligt forskellige tvivler omkring mit spørgsmål, uden at
give mig et præsist svar
på om jeg kunne annuller og få pengene tilbage. Jeg kunne sætte hak i "benyt
fortrydelsesret... "
ved online bestilling, men det virkede absolut ikke som om, at jeg så var
sikker på at kunne fortryde.

Ligeledes spurgte jeg til ADSL2+ vs. ADSL hastigheder, og forskellen på
hastighed kontra
afstande fra telefoncentral. Dertil fik jeg ligeledes et fuldstændig defust
svar fra telefondamen, som
- inden jeg selv afbrød samtalen - påstod, at alm. ADSL har de højeste
hastigheder, og at ADSL2+
kun egner sig til lave hastigheder under 8mbit. Og det holdt hun fast i...
hjælp tænkte jeg, give her a break....!!!

Men hvis vi nu ser bort fra host host... TDC's kundeservice, er der så nogen
af jer, som har fået
annulleret bredbånd city? (Oprettelses gebyr og forsendelse af modem mv.
bliver dog sikkert ikke krediteret.)

Mvh. Moef

Fra : John

Dato : 22-02-08 10:50

> Men hvis vi nu ser bort fra host host... TDC's kundeservice, er der så
> nogen af jer, som har fået
> annulleret bredbånd city? (Oprettelses gebyr og forsendelse af modem mv.
> bliver dog sikkert ikke krediteret.)

Jeg tvivler meget på, at du kan træde ud af aftalen med mindre du
konserkvent får leveret mindre end minimums grænsen, da du binder din til
"højest tilgængelig hastighed". Minimums grænsen er ikke 15MBit men snarere
1024/128Kbit eller noget i den stil.
TDC erhvervslinier kan vælges med "garanteret hastighed".

Fra : Moefman

Dato : 23-02-08 04:48

Tja... du har måske nok ret. Men det gør det godt nok ikke nemt, at vælge
udbyder og forbindelse, når man i forvejen har en 6 mbit Stofanet
forbindelse.
Jeg er jo på ingen måder interesseret i, at få tilsvarende eller dårligere
hastighed
ved TDC abonnementet. Tidligere har jeg prøvet en alm. ADSL Cybercity 8 mbit
solo forbindelse, hvor jeg ikke fik mere end ca. 6 mbit maks. Så jeg valgte,
at blive
ved min Stofanet dengang. Cybercity var så flinke, at slippe mig ud af deres
abonnemt,
og jeg fik pengene tilbage.

Egentlig troede jeg, at der på næsten alt ved lov var en fortrydelsesret,
inkl. internetabonnementer?
Jeg mener, at tvivlen omkring hvilke hastighed man får, og det med at komme
ud af et abonnement,
skal komme kunden til gode. At binde i 6 måneder, er lige lovligt voldsomt,
hvis TDC siger også
for en måling på 15 mbit, og så kun levere det halve.

Men måske det bare er noget man må finde sig i, hvad siger i andre?

Moef

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 23-02-08 16:00

"Moefman" <moef_man@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Tidligere har jeg prøvet en alm. ADSL Cybercity 8 mbit
> solo forbindelse, hvor jeg ikke fik mere end ca. 6 mbit maks. Så jeg
> valgte, at blive
> ved min Stofanet dengang.

ADSL2+ giver ikke højere hastigheder ved høj dæmpning, men højere
hastigheder ved lav dæmpning.
Så hvis du på alm ADSL ikke kunne trække 8 mbit, så kan du heller ikke
trække det på ADSL2+

Der er dog en teoretisk chance for at TDCs udstyrs chipsæt klarer lige netop
din linjes karakteristik bedre end Cybercitys, men du kan ikke regne med
det.

> Egentlig troede jeg, at der på næsten alt ved lov var en fortrydelsesret,
> inkl. internetabonnementer?

Nej, ikke ved produkter hvor produktionen er kundetilpasset og straks træder
i kraft.

> Jeg mener, at tvivlen omkring hvilke hastighed man får, og det med at
> komme ud af et abonnement,
> skal komme kunden til gode.

Du kan jo bare vælge et produkt med garanteret båndbredde hvis det er
vigtigere for dig end den lave pris.

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.martinshjemmeside.dk/ - Lidt af hvert

Fra : ----OR----

Dato : 23-02-08 17:00

> [...]
> valgte, at blive
> ved min Stofanet dengang. Cybercity var så flinke, at slippe mig ud af

Jeg har før haft CC Solo 8 Mb, der ofte faldt til 1000-1500 Mb/s. Dette
skyldtes at CC ikke havde egen central i mit område. Det kunne jo også være
tilfældet hos dig.
Du kan jo prøve at køre en bestilling på 15 Mb her:
http://privat.tdc.dk/internet/netway/ Så kan man se om ens central
understøtter 15 Mb. Lad være at trykke godkend til sidst, hvis du ikke
ønsker bestillingen

Fra : Moefman

Dato : 24-02-08 16:17

Det var faktisk guld information du kom med, tak

Jamen, så er jeg da garanteret en 10mbit/512kbit forbindelse, hvilke er helt
ok for mig. Via Stofanet kan jeg jo
ikke få mere end 6mbit/512, til 349 kr. pr. md. Så TDC's tilbud slår jo
stofanet både på hastighed, pris og sikkert
også stabillitet

Men vil det ikke også betyde, at hvis TDC ikke kan levere den garanteret
hastighed, at jeg så kan komme hurtigt
ud af det igen. Altså få eventuelle abonnemenet penge tilbage (selvfølgelig
minus oprettelse), og komme ud af det?!

Men bare jeg kan få mere en 6mbit på en ADSL2+ linje, så er jeg tilfreds.

Mvh. Moef

Fra : Flemming

Dato : 24-02-08 19:18

Moefman skrev:
> [...]
> ikke få mere end 6mbit/512, til 349 kr. pr. md. Så TDC's tilbud slår jo
> stofanet både på hastighed, pris og sikkert

Husk lige at du hos TDC skal have tel. abonnement, eller bærelinie

--
Mvh. Flemming

Fra : Moefman

Dato : 24-02-08 23:03

Jeg har fastnet, så det er ikke noget problem pt. Og det med 30-40 kr. til
en bærelinje er ikke noget problem,
hvis jeg kommer til at droppe fastnet :)

Moef

Fra : ----OR----

Dato : 23-02-08 05:22

> [...]
> annullere bindingen
> på 6 måneder, hvis jeg f.eks. kun fik 5-6mbit.

TDC garanterer jo en mindste hast. på 10240/512 Mb/s Det er angivet under
bestilling. TDC undersøger efter en bestilling er afgivet, hvorvidt de kan
levere den lovede hast. og kan de ikke det kontakter de en og foreslår evt.
en lavere hast.
Mht. min 15/1 Mb City forbindelse ligger den meget stabilt på 13265/865,
uanset tidspunkt på uge /dag.

Fra : Nicolai

Dato : 23-02-08 17:38

> Mht. min 15/1 Mb City forbindelse ligger den meget stabilt på 13265/865,
> uanset tidspunkt på uge /dag.

Hvor ser du det?

Fra : ----OR----

Dato : 23-02-08 22:29

"Nicolai" <spam2005@nifo.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor ser du det?

Jeg har målt med TPSpeedStat: http://bredbaandsmaaleren.it-borger.dk/
Man kan sætte den til at måle over en længere periode.
Måleren fra TDC (OKLA) giver samme resultat.

Fra : Rado

Dato : 24-02-08 12:54

On Fri, 22 Feb 2008 03:44:37 +0100, "Moefman" <moef_man@hotmail.com>
wrote:

>Jeg har kontaktet TDC's kundeservice for at få at vide, om jeg kunne
>annullere bindingen
>på 6 måneder, hvis jeg f.eks. kun fik 5-6mbit.

Prøv evt. at ringe til deres support og bed dem om at måle linjen, det
har de udstyr til. De kan som regel give et bud på hvor meget den kan
klare, selvom det ikke er så præcist som de målinger teknikerne laver.
Min linje kunne klare en del mere end support opgav (de sagde 14-15
mbit, i praksis kører den nu 18 uden problemer), om det er generelt at
supports målinger underdriver ved jeg dog ikke.

--
Rado

Protester imod EUs intelligent design resolution:
http://www.petitiononline.com/id108/petition.html

Fra : Moefman

Dato : 24-02-08 16:24

Jeg har prøvet som "OR" forslog, at bestille en 15mbit bredbånd city, dog
uden at bekræfte. Inden da, kan man
nemlig finde ud af noget mere omkring hastigehederne i ens område, og tjekke
om man kan få 15mbit abonnementet.
Det kunne jeg godt, og TDC garanterede en 10mbit forbindelse på min bopæl.
Det er bedre end forventet

Jeg har også haft online chattet med med TDC, som der også fortalte at de
leverede 15mbit i mit område. Dog var jeg
ikke sikker på noget som helst, da jeg syntes at de hastigheder de oplyser
man kan få, ofte er meget lavere.

Så jeg ringere til deres kundeservice, som blot gjorde situationer endnu
mere tvivlsom. Jeg skulle nok have bedt om, at
få lov til at snakke med en anden kunderservice medarbejder. Hende jeg
snakke med kunne ikke kende forskal på
gamle ADSL og ADSL2+ hastigheder, hvad der var hvad. Så TDC's kundeservice
har ikke været en positiv oplevelse.

Men nu hvor de kan garantere en 10mbit, så er jeg mere rolig

Moef