Unotel, flytte fra Tele2.... hmmm....
Fra : Peter

Dato : 16-02-08 15:48

Hej.

Er der nogle her der mon kan svare mig på dette, så jeg ikke behøver at
vente HELT til mandag morgen når Unotel åbner igen....

Jeg har lige nu Tele2 som ISP, og de har også overtaget det "rå kobber" for
et par år siden.....

Vi tænker at flytte til Unotel, og få samlet det hele i et familie abo. da
vi derved kan spare penge.....
- og de overtager også det "rå kobber", eller bærelinien som den vel også
hedder....

Men hvad mon det vil koste at få Unotel til at overtage det rå kobber (altså
bærelinien), når den kommer fra Tele2 ??

Grunden til spørgsmålet er at da vi på et tidspunkt spurgte om dette for et
års tid siden, med udsigt til at få medarbejderbredbånd hos TDC, skulle TDC
samlet have omkring 2700.- i alt for først at nedlægge forbindelsen til
Tele2, og senere oprette den hos dem selv.....!?!
(Altså den samme operation, men med modsat fortegn, som var gratis da
bærelinien for længe siden skulle fra TDC og over til Tele2......!)

Et andet spørgsmål som Unotel nok ikke er de rette til at svare på.... :
Hvad med Unotel og Internet, er de gode til dette ??
(Hos Tele2 har vi aldrig haft problemer med forsynings-sikkerheden)
Hvem er reelt udbyderen når man har Unotel internet ??
(jeg regner ikke med at Unotel selv har udstyr sat på på 98% af alle
centraler i DK)

--
Peter

Fra : BorreBoy

Dato : 16-02-08 21:42

"Peter" <p@1.dk> skrev i meddelelsen news:XICtj.45$Am7.36@news.get2net.dk...
> [...]
> Hvem er reelt udbyderen når man har Unotel internet ??
> (jeg regner ikke med at Unotel selv har udstyr sat på på 98% af alle

Det første ved jeg ikke noget om, men Unotel køber ADSL af TDC, så det er
reelt en TDC ADSL linje du får. Vidst også samme modem som TDC giver deres
kunder.