Fail-safe email
Fra : Kert Rats

Dato : 28-02-08 15:43

Jeg har behov for at sende en mail (pressemeddelelse) til en række
modtagere, og jeg overvejer at sætte modtagernes mailadresser ind i feltet
Bcc (i Outlook Express) for på denne måde at sikre, at modtagerne ikke kan
se hinandens mailadresser.
Men jeg har hørt, at flere modtagere, især redaktioner og virksomheder,
automatisk frasorterer sådanne Bcc-mail, fordi det ofte er junk/SPAM, der
ligger i Bcc-mails.

Er der en måde at omgå denne frasortering, således at min mail kommer
sikkert frem til modtagerne?

Jeg kan selvfølgelig lægge alle mailadresser i "Til", men jeg vil gerne
have, at modtagernes mail-adresser forbliver skjulte.

En anden måde at omgå problemet på, er at sende min mail til hver enkelt
modtager, men det er lidt træls: Det tager en hulens tid.

Kunne jeg oprette en mailliste, til denne knytte alle mine "kunder" og så
sende via maillisten UDEN at modtagerne har mulighed for at se hinandens
mailadresser?
Det skal vist være en specialkonstrueret liste, fornemmer jeg. Hvis man
overhovedet kan lave en sådan mailliste.

Jeg håber, at I kan hjælpe mig, og jeg glæder mig meget til at høre fra jer.

Venligst

Kert Rats

-----------------
www.trekkies.dk
Danmarks Star Trek-forening
med ca. 500 medlemmer

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 28-02-08 16:12

Kert Rats wrote:

> [...]
> ligger i Bcc-mails.
> Er der en måde at omgå denne frasortering, således at min mail kommer

Sæt afsenderadressen som modtageradresse (send det til dig selv).

> Jeg kan selvfølgelig lægge alle mailadresser i "Til", men jeg vil gerne
> have, at modtagernes mail-adresser forbliver skjulte.

Det vil modtagerne som oftest også.

> Kunne jeg oprette en mailliste, til denne knytte alle mine "kunder" og så
> sende via maillisten UDEN at modtagerne har mulighed for at se hinandens
> mailadresser?

Ja, det er den måde mailinglister virker på.

> Det skal vist være en specialkonstrueret liste, fornemmer jeg. Hvis man
> overhovedet kan lave en sådan mailliste.

Det kan man.

> Jeg håber, at I kan hjælpe mig, og jeg glæder mig meget til at høre fra jer.

Hvilke muligheder har du for mailingliste?

Jesper Poulsen

Fra : Kert Rats

Dato : 28-02-08 16:38

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Ja, det er den måde mailinglister virker på.

> Det kan man.

> Hvilke muligheder har du for mailingliste?

Tak for meget hurtigt svar!

Jeg har kun de muligheder, der findes i Outlook Express. Men de er også fine
nok til at lave en mailingliste.
Jeg er bare p.t. lidt uklar på, om mails sendt via en OE-mailliste sikrer,
at modtagerne ikke kan se hinandens mailadresser.
Jeg laver lige en test og vender tilbage her i vores gode gruppe.
Måske andre har erfaringer med mailinglister i OE?

Venligst

Kert Rats

Fra : Kert Rats

Dato : 28-02-08 16:50

"Kert Rats" <stendod@gravklar.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg laver lige en test og vender tilbage her i vores gode gruppe.
> Måske andre har erfaringer med mailinglister i OE?

Når jeg sender til den mailliste, som jeg lige har oprettet, så figurerer
medlemmerne af listen i feltet "Til".

Så at oprette en mailingliste i OE er altså ikke en brugbarløsning for mig.
Har nogen forslag til andre - og brugbare - løsninger?

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 28-02-08 18:05

Kert Rats wrote:

> Har nogen forslag til andre - og brugbare - løsninger?

Du skal bruge noget rigtigt mailing-liste-software. Hvor er du kunde,
hvad har du af OS-muligheder, etc.?

Der findes noget software der hedder Mailman til formålet. Det er
un*x-software og kræver derfor Unix/Linux. Det kan køre under Cygwin.

Jesper Poulsen

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 28-02-08 18:00

Kert Rats wrote:

> Jeg har kun de muligheder, der findes i Outlook Express. Men de er også fine
> nok til at lave en mailingliste.

Vi kender ikke noget specifikt til OE her i gruppen. Du må ind i
OE-gruppen for at få nøjagtigt svar.

Jesper Poulsen