Fejl ved ny opdatering ad TB
Fra : Ukendt

Dato : 27-02-08 17:49

Er der nogen der har prøvet at downloade den nye TB fra dags dato???

Den heddedr Thunderbird 2. 0. 0. 12 men den sætter min maskine i stå.
Der fremkommer en fejlmelding om at der er filer jeg ikke kan åbne etc.

Har nogen observeret dette??

Mvh Mr. Mox

Fra : Holst

Dato : 27-02-08 18:05

Mr. Mox wrote:

> Er der nogen der har prøvet at downloade den nye TB fra dags dato???

Ja, den kører uden problemer her.

> Den heddedr Thunderbird 2. 0. 0. 12 men den sætter min maskine i stå.
> Der fremkommer en fejlmelding om at der er filer jeg ikke kan åbne etc.

Hvad for nogle filer?

Er det blot extensions, som ikke er kompatible med den nye version?
Eller hvad?

> Har nogen observeret dette??

Næh.

Bortset fra at jeg kører en gammel extension, som jeg hver gang er nødt
til at godkende igen.

Fra : Ukendt

Dato : 27-02-08 18:27

Holst skrev:

> Ja, den kører uden problemer her.

> Hvad for nogle filer?

Det står der ikke noget om, blot at jeg skal undersøge om jeg har
rettighed til at rette i filer!! Dette siger mig intet, jeg har ikke
pillet ved noget som helst??? Det med rettigheder forstår jeg ikke
rigtigt, jeg hr haft Thunderbird i flere år uden at vide noget om
"rettigheder"??

> [...]
> Eller hvad?

> Næh.
>
> Bortset fra at jeg kører en gammel extension, som jeg hver gang er nødt

Jeg har haft slukket ned i en time og denne gang lykkedes det mig at
starte TB. Der var dog i kun et sekund et glimt af den fejlmelding der
var tidligere. Men når jeg i Hjælp klikker på "Om TB" ser jeg at jeg nu
har 2.0.0.12.

Mystisk???

Mvh Mr. Mox der takker for svaret.

Fra : Holst

Dato : 27-02-08 18:46

Mr. Mox wrote:

> [...]
> starte TB. Der var dog i kun et sekund et glimt af den fejlmelding der
> var tidligere. Men når jeg i Hjælp klikker på "Om TB" ser jeg at jeg nu

Har du prøver at starte i Safe-Mode?

Jeg bruger XP, hvad bruger du?

Fra : Per H

Dato : 27-02-08 19:30

On Wed, 27 Feb 2008 18:27:20 +0100, "Mr. Mox" <moxyliusatnrdcdotdk>
skrev:

>pillet ved noget som helst??? Det med rettigheder forstår jeg ikke
>rigtigt, jeg hr haft Thunderbird i flere år uden at vide noget om
>"rettigheder"??

jeg har samme problem, og alle mails forsvant. havede en gammel
mozillabakup som jeg kørte en restore fra.

Så nu virker alt igen, lige bortset fra at de nyere mails ikke er der
mere. Er der en fil et sted der indeholder _alle_ mails??
og hvor ligger den?

M.V.H.

Per

skype bruger

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 27-02-08 21:40

Den 27-02-08 19.29 skrev Per H følgende:
> [...]

> Så nu virker alt igen, lige bortset fra at de nyere mails ikke er der
> mere. Er der en fil et sted der indeholder _alle_ mails??

Hvis du endnu ikke har nået at hente mails i den nye profil, så tjek
løsning 4 på denne side:
http://mozilladanmark.dk/wiki/Thunderbird/Red_mails

Hvis du har nået at hente nye mails:
Kopier de nye mails fra Inbakke til en anden mappe. Og i stedet for at
kopiere hele mappen Mail som beskrevet i ovennævnte løsning, så åbn
mappen Mail, og kopiér i stedet filen Inbox (den har ingen filtype) over
i den nye profil.

Sørg for at Thunderbird er lukket, inden du begynder. Og sørg for at få
lavet en backup som beskrevet øverst på ovenstående side. Så kan det
ikke gå helt galt, selvom du skulle komme til at lave fejl.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Læs om verdens første webcam og en ekstrem dyr kaffemaskine.

Fra : Per H

Dato : 27-02-08 23:10

On Wed, 27 Feb 2008 21:40:02 +0100, Kim Ludvigsen
<usenet@kimludvigsen.dk> skrev:

>Hvis du endnu ikke har nået at hente mails i den nye profil, så tjek
>løsning 4 på denne side:
>http://mozilladanmark.dk/wiki/Thunderbird/Red_mails

Uhh det ser meget svært ud, den sidste backup jeg tog var 31/12
2007. og det er mails fra den dato, til nu jeg mangler.

Der skulle være en "fortryd" knap i mozilla backup, eller også skulle
man bare lære at tage de backups.

Godt man har Gmails hvor det bliver FW til.

M.V.H.

Per

skype bruger

Fra : Per H

Dato : 27-02-08 23:07

skrev:

> [...]

jeg startede i fejlsikret tilstand F8

og så kunne jeg instalere den nyeste TB.
Tag lige en backup

M.V.H.

Per

skype bruger