Fjerne et Tag i Thunnderbird ?
Fra : SpookiePower

Dato : 21-02-08 07:55

Jeg køre med TB version 2.0.0.9

Jeg bruge ofte den funktion hvor man kan tilføje et tag(farve)
til sine mails. Jeg har også selv oprettet et par stykker, men
kom så til at lave en stavefejl i en ny tag. Hvordan sletter jeg
denne tag, så jeg kan lave den om ?

--
My Photo Gallery
www.anothermasterpiece.com

Fra : Holst

Dato : 21-02-08 09:22

SpookiePower wrote:

> [...]
> til sine mails. Jeg har også selv oprettet et par stykker, men
> kom så til at lave en stavefejl i en ny tag. Hvordan sletter jeg

Kan du ikke bare fremhæve den i listen og så klikke på 'Delete' ude til
højre?

Eller måske bare 'Edit' og rette din stavefejl ...

Fra : SpookiePower

Dato : 21-02-08 13:32

Holst wrote:

> Kan du ikke bare fremhæve den i listen og så klikke på 'Delete' ude til
> højre?
>
> Eller måske bare 'Edit' og rette din stavefejl ...

Den mulighed har man desværre ikke. Jeg måtte en tur i config filen,
for at slette dem.

Fra : Holst

Dato : 21-02-08 13:41

SpookiePower wrote:

> Den mulighed har man desværre ikke. Jeg måtte en tur i config filen,
> for at slette dem.

Det er jo underligt, for den mulighed er i min Thunderbird 2.0.0.9.

Fra : SpookiePower

Dato : 21-02-08 14:20

Holst wrote:

> Det er jo underligt, for den mulighed er i min Thunderbird 2.0.0.9.

Jeg er ikke sikker på vi så taler om den samme ting.

Kig på mit link -
http://www.anothermasterpiece.com/help/tag.jpg

Jeg fik lavet et nyt Tag, med stavefejl i. Der er ikke lige en
mulighed i den liste for at redigere eller slette en tag. Det skal
gøre i config filen. Men hvis det er det samme vi snakker om,
så må du meget gerne forklare mig det igen.

Fra : Holst

Dato : 21-02-08 17:49

SpookiePower wrote:

> Jeg er ikke sikker på vi så taler om den samme ting.

Jo, vi taler om det samme. Vi tilgår det bare to forskellige måder:

Tools -> Options... -> Display -> Tags

Fra : SpookiePower

Dato : 21-02-08 18:57

Holst wrote:

> Jo, vi taler om det samme. Vi tilgår det bare to forskellige måder:
>
> Tools -> Options... -> Display -> Tags

Det var snedigt...og meget nemmere end den måde jeg brugte.
Mange tak :)

Fra : Holst

Dato : 21-02-08 19:13

SpookiePower wrote:

> Det var snedigt...og meget nemmere end den måde jeg brugte.
> Mange tak :)

Det er ofte altid et spørgsmål om at kigge rigtigt. Jeg havde jo også
nogle problemer med TB forleden, og nogle af løsningerne var såmænd blot
at kigge det rigtige sted, hvilket jeg ikke lige havde gjort.

Selv bruger jeg kun de fem indbyggede tag-farver, og jeg
tilføjer/fjerner dem fra mails og newsindlæg blot ved at bruge '1', '2'
osv. tasterne.

Fra : SpookiePower

Dato : 21-02-08 19:46

Holst wrote:

> [...]
>
> Selv bruger jeg kun de fem indbyggede tag-farver, og jeg
> tilføjer/fjerner dem fra mails og newsindlæg blot ved at bruge '1', '2'

Ja, funktionen med tallene er god. Den benytter jeg også.

Men er du klar over om man kan farve baggrunden i stedet for
selve teksten ?

Fra : Holst

Dato : 21-02-08 20:22

SpookiePower wrote:

> Men er du klar over om man kan farve baggrunden i stedet for
> selve teksten ?

Ikke umiddelbart! Men jeg skal ikke afvise at du kan finde en extension,
der kan gøre det.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 21-02-08 20:47

Den 21-02-08 20.22 skrev Holst følgende:

> Ikke umiddelbart! Men jeg skal ikke afvise at du kan finde en extension,
> der kan gøre det.

Man kan gøre det manuelt, men det er ret nørdet, og det kræver, at man
kender lidt til css.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få hjælp til at bruge de gratis anti-spywareprogrammer Ad-Aware, Spybot

Fra : SpookiePower

Dato : 21-02-08 21:48

Kim Ludvigsen wrote:

> Man kan gøre det manuelt, men det er ret nørdet, og det kræver, at man
> kender lidt til css.

Jeg kender til css, men er der en guide til det ?
Jeg er lidt nysgerrige.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 21-02-08 23:54

Den 21-02-08 21.48 skrev SpookiePower følgende:

> Jeg kender til css, men er der en guide til det ?

Det er et stykke tid siden, jeg legede med mulighederne. Dengang fandt
jeg ingen guide, så der var ikke andet for end at prøve sig frem [1].
Jeg tør ikke sige, om der er nogen, der siden har lavet en guide.

Du kan få en ide om mulighederne/fremgangsmåden i denne tråd:
http://groups.google.com/group/dk.edb.internet.software.mail+news/browse_frm/thread/bb29bee2be78006e/bca125ba4c92c16c?#bca125ba4c92c16c
Samme link i kort form, hvis ovenstående ikke virker:
http://tinyurl.com/35xfdn

[1] DOM Inspector kan være en god hjælp til at finde de rette
stilklasser til css-koderne.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Beskyt dine data med stærk kryptering - velegnet til bærbare computere