Langsom afsendelse af e-mail
Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 18-02-08 14:31

Jeg bruger Thunderbird og har smtp.mail.dk som
udgående mailserver.

Igenenm de seneste 10-14 dage er det gået ualmindelig
langsom med at få ekspederet den udgående post - 10-15
sekunder for ganske almindelige korte meddelelser.

Er der nogen forklaring på det?

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 18-02-08 14:39

"Jørgen Farum Jensen" <jfjenzen@yahoo.dk> wrote in message

> Er der nogen forklaring på det?

Det er fordi du bruger Thunderbird. Opgrader til Outlook Express, så spiller
det.

Er det ikke omtrent sådan alle Thunderbird brugere plejer at sige til os OE
brugere?

Fra : Holst

Dato : 18-02-08 14:42

Uffe Kousgaard wrote:

> [...]
> det.
>
> Er det ikke omtrent sådan alle Thunderbird brugere plejer at sige til os OE

Jo, når et skift til Thunderbird vil afhjælpe problemet.

Vil et skift fra Thunderbird til OE afhjælpe Jørgens problem?

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 18-02-08 14:48

"Holst" <newsfeb08@shelter.dk> wrote in message

> Jo, når et skift til Thunderbird vil afhjælpe problemet.

Forslaget om at skifte plejer nu at dukke op uanset problemets karakter.

> Vil et skift fra Thunderbird til OE afhjælpe Jørgens problem?

Måske / måske ikke. Det er ikke til at sige, men han kan jo prøve.

Det skal generelt bare ses som en kommentar til, at alle de bedrevidende
hellige personer, som "har set lyset" fordi de anvender en anden e-mail
klient end OE. Det er ikke kun i denne gruppe I huserer og jeg finder jer en
smule latterlige. Lidt ligesom linux-nørderne, der mener at windows er
satans opfindelse og det styggeste på Jorden. Lidt fundamentalisme er der
over det

Fra : Holst

Dato : 18-02-08 14:58

Uffe Kousgaard wrote:

> Forslaget om at skifte plejer nu at dukke op uanset problemets karakter.

Det synes jeg nu ikke. Selvfølgelig er det et lidt dumt svar, fordi
spørgeren jo sandsynligvis vil løse problemet og fortsætte med at bruge
OE og ikke ønsker problemet løst ved at skifte mailklient.

> [...]
> smule latterlige. Lidt ligesom linux-nørderne, der mener at windows er
> satans opfindelse og det styggeste på Jorden. Lidt fundamentalisme er der

De fleste mennesker bakker jo af naturen op om det, som de finder det
bedste. Det så hvad enten det drejer sig om Thunderbird, VW, Tanqueray
eller økologiske gulerødder.

Og så bliver folk måske ind imellem lidt "fundamentalistiske", fordi det
også for dem har været en proces at finde frem til "lyset", og når de så
vitterlig har fundet "lyset", så vil de gerne fortælle om det.

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 18-02-08 15:45

On Mon, 18 Feb 2008 14:39:26 +0100, "Uffe Kousgaard" <oh@no.no> wrote:

>"Jørgen Farum Jensen" <jfjenzen@yahoo.dk> wrote in message

>Det er fordi du bruger Thunderbird. Opgrader til Outlook Express, så spiller
>det.

Man kan ikke OPgradere til Outlook Express. Det kan simpelt hen ikke
lade sig gøre, uanset hvilket postprogram man bruger.

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : Qwinten

Dato : 18-02-08 16:16

Jørgen Farum Jensen skrev:
> [...]
> langsom med at få ekspederet den udgående post - 10-15
> sekunder for ganske almindelige korte meddelelser.

Prøv under kontoindstillinger at skifte til asmtp.mail.dk , sæt den til
standard. Virker det ikke, så skift tilbage til smtp.mail.dk. Husk at
sætte den til standard så skulle det gerne funge igen. Jeg havde samme
problem, men gjorde sådan som jeg lige skrev og nu funger det. Tror TDC
har været inde og pille ved et eller andet.

Qwinten

Fra : Lars Raaby

Dato : 18-02-08 21:06

Jørgen Farum Jensen skrev:
> [...]
> langsom med at få ekspederet den udgående post - 10-15
> sekunder for ganske almindelige korte meddelelser.

Jeg har samme problem med You See

--
Venlig Hilsen
Lars Raaby

Fra : Steen Hjelmstrand

Dato : 20-02-08 12:16

Samme problem her (bruger dels Eudora + en anden maillisteklient).

Har prøvet asmtp.mail.dk-tippet uden held.

Kontaktede YouSee i sidste uge. De sagde, at der ikke var noget galt hos
dem. Men det tyder altså på, at det er der alligevel!

Fra : Lars Raaby

Dato : 20-02-08 15:47

Steen Hjelmstrand skrev:
> Samme problem her (bruger dels Eudora + en anden maillisteklient).
>
> Har prøvet asmtp.mail.dk-tippet uden held.

Du kan ikke bruge asmtp med you see

> Kontaktede YouSee i sidste uge. De sagde, at der ikke var noget galt hos
> dem. Men det tyder altså på, at det er der alligevel!

I dag virker det som det skal.

--
Venlig Hilsen
Lars Raaby

Fra : Jack.

Dato : 20-02-08 16:35

Den Wed, 20 Feb 2008 15:46:51 +0100, Lars Raaby
<Lars.Raaby@kabelmail.dk> skrev:

>Du kan ikke bruge asmtp med you see

Nå ikke, dvs. at de hundredevis af mails jeg har sendt gennem de sidste
par år er noget jeg har drømt?
Det virker skam fint her med asmtp.)

mvh Jack

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 21-02-08 15:44

Jack. skrev:

> Nå ikke, dvs. at de hundredevis af mails jeg har sendt gennem de sidste
> par år er noget jeg har drømt?
> Det virker skam fint her med asmtp.)

Tør man spørge hvad forskellen er på smtp.mail.dk
og asmtp.mail.dk?

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 21-02-08 15:46

Jørgen Farum Jensen skrev:

>hvad forskellen er på smtp.mail.dk
>og asmtp.mail.dk?

Til forskel fra SMTP skal man ved afsendelse via ASMTP medsende brugernavn
(12-cifret kundenummer) og password til TDC´s server.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Jack.

Dato : 21-02-08 19:42

Den 21 Feb 2008 14:46:26 GMT, "Ivan V. Klattrup"
<ivan.klattrup@gmail.com> skrev:

>Til forskel fra SMTP skal man ved afsendelse via ASMTP medsende brugernavn
>(12-cifret kundenummer) og password til TDC´s server.

Og dermed behøver man ikke være direkte på deres net for at afsende
mails gennem dem.

mvh Jack

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 21-02-08 15:48

Lars Raaby skrev:

>Du kan ikke bruge asmtp med you see

Så er den der ikke kan bruge det uheldig, for jeg kan som jusse kunde godt
bruge asmtp

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Steen Hjelmstrand

Dato : 21-02-08 14:08

Har nu haft fat i YouSee igen her til eftermiddag efter at det tog over 2
timer at sende 200 mails afsted!

Supporteren bekræftede, at man havde et problem hos YouSee, som var opstået
i forbindelse med skift af mailserver, men derudover kunne hun intet sige
ift., om der blev arbejdet på sagen, om man kunne forvente, at det ville
blive løst og i givet fald hvornår.
Det lød mao. som om, det ikke er noget YouSee umiddelbart har tænkt sig at
gøre noget ved?!