TDC og Out Mail i udlandet....
Fra : someone@nowhere.com

Dato : 17-02-08 18:55

Hej - jeg håber nu at være i den rigtige gruppe!

Har netop været i Spanien og koblet mig til en Wi-Fi forbindelse
(Telefonica) i et privat hjem.

Der var ingen problemer med at modtage mail (POP3), men det var ikke
muligt at sende mail via SMTP på mail.tele.dk - selv med opgivlese af
username og password. TDC's server afbrød forbindelsen.

Er der nogen her, som kan forklare mig hvad lige det er der sker her ?

På forhånd tak og vh
Flemming

Fra : Holst

Dato : 17-02-08 19:08

someone@nowhere.com wrote:

> [...]
> username og password. TDC's server afbrød forbindelsen.
>
> Er der nogen her, som kan forklare mig hvad lige det er der sker her ?

Det er ganske normalt, at port 25 er lukket for folk, som ikke er på
deres eget netværk - for at undgå spam.

Om man på en eller anden måde kan logge på, ved jeg ikke. Men der findes
andre alternativer. Har du et gmail-konto, kan du bruge den.

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 17-02-08 21:17

On Sun, 17 Feb 2008 19:08:02 +0100, Holst <newsfeb08@shelter.dk>
wrote:

> [...]
>
>Om man på en eller anden måde kan logge på, ved jeg ikke. Men der findes
>andre alternativer. Har du et gmail-konto, kan du bruge den.

Eller bruge TDC webmail klient, når du ikke er hjemme.

http://tdc.ankiro.dk/sitesearch/ClickCounter.asp?u=http%3a%2f%2fyousee%2edk%2fprivat%2fkundeservice%2finternet%2ffaq%2ephp%3fid%3d14254&l=12549175&c=51&s=108&p=2&i=0a73661a87f37a747c54da2b42ebcccdf1d2b291

Ovenstående er muligvis brudt til ukendelighed, dette er til samme
sted
http://shorterlink.com/?5MMK6Q

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : Lars E. P.

Dato : 18-02-08 08:27

Sun, 17 Feb 2008 19:08:02 +0100, skrev Holst <newsfeb08@shelter.dk> :

> [...]
>
>Om man på en eller anden måde kan logge på, ved jeg ikke. Men der findes
>andre alternativer. Har du et gmail-konto, kan du bruge den.

Du kunne prøve

asmtp.mail.dk

og bruge port 587.

Kræver kontonavn og adgangskode.

Hilsen Lars

Fra : QBIC [6400]

Dato : 18-02-08 05:53

Port 25 må være låst
Du skal få udleveret Telefonica's udgående mailserver så spiller det for dig

ellers alternativ er der http://www.tdconline.dk
Hvis du har oprettet login eller kan du gøre det her

http://www.mail.dk > Ny bruger og indtast dine oplysninger

/ Niels

Fra : someone@nowhere.com

Dato : 18-02-08 15:52

On Mon, 18 Feb 2008 05:53:09 +0100, "QBIC [6400]" <nhwp@mail.dk>
wrote:

> [...]
>
>ellers alternativ er der http://www.tdconline.dk
>Hvis du har oprettet login eller kan du gøre det her

Hej og tak for svarene - jeg tror jeg næste gang (i udlandet) vil
prøve mig frem. Det må da kunne virke!

mvh Flemming

Fra : Calle.

Dato : 19-02-08 10:40

> [...]
> muligt at sende mail via SMTP på mail.tele.dk - selv med opgivlese af
> username og password. TDC's server afbrød forbindelsen.

smtp serveren skal være den du er koblet på hos.
Du kan undgå problemet ved at have gmail, den kan du også køre pop3 på.
da den bruger gmails egen smtp, så er den ligeglad med hvor du er koblet op.
--
Venlig hilsen
Calle.

Fra : ebbe

Dato : 20-02-08 02:30

"Calle." <snyd@mail.ha> skrev i en meddelelse
> [...]
> Du kan undgå problemet ved at have gmail, den kan du også køre pop3 på.
> da den bruger gmails egen smtp, så er den ligeglad med hvor du er koblet
vel ikke hvis porten (25, 587, 2525 eller ?) er spærret.
se http://www.telefonicainenglish.com/Help%20Desk/ADSL_Support.htm om
mailopsætning hos telefonica.
På dansk bliver det til
Outlook Express: Funktioner->konti, faneblad post, (din tdc-mail),
egenskaber, faneblad
servere: Udgående server 'smtp.telefonica.net'. Du skal markere 'Min server
kræver godkendelse' og angive dine abonnementsoplysninger (fra telefonica)
under knappen indstillinger.

I outlook er det lidt anderledes (feltet 'server til udgående post (smtp)',
knappen indstillinger og fanebladet 'server til udgående post'), men det er
de samme ting der skal udfyldes.
ebbe
***hvis du bruger vista kan jeg ikke hjælpe dig.***

Fra : QBIC [6400]

Dato : 02-03-08 09:44

TDC opsætningsvejledninger

ms outlook
http://kundeservice.tdc.dk/privat/internet/faq.php?id=6427

windows mail ( vista )
http://kundeservice.tdc.dk/privat/internet/faq.php?id=14229

ellers gennerelt opsætninger og andre goodies
http://kundeservice.tdc.dk/privat/internet/faq.php

/ Niels Pedersen

Fra : JBJ

Dato : 16-03-08 13:02

"QBIC [6400]" <nhwp@mail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> windows mail ( vista )
> http://kundeservice.tdc.dk/privat/internet/faq.php?id=14229
>
> ellers gennerelt opsætninger og andre goodies

Opret en gmail og brug den som udgående server med brugernavn og
adgangskode, det virkede for mig:) Så modtager du post via TDC's indgående
server og sender gennem gmail:)

JBJ

Fra : Henning

Dato : 16-03-08 13:35

>Opret en gmail og brug den som udgående server med brugernavn og
>adgangskode, det virkede for mig:) Så modtager du post via TDC's indgående
>server og sender gennem gmail:)

Ulempen er, at afsenderadressen automatisk ændres til dit gmail-navn.
Så kan du lige så godt bruge gmail fuldt ud.