TB: et par småproblemer med konfiguratione~
Fra : Holst

Dato : 17-02-08 14:00

Som nogen har kunnet se, havde jeg tidligere på dagen nogle problemer
med min Thunderbird, som heldigvis stort set er løst.

Men da hele konfigurationen vist forsvandt, har jeg et par småproblemer
med hensyn til konfigurationen, som jeg håber nogen lige kan hjælpe lidt
med.

1.

Jeg plejer at have to pile oppe i TBs toolbar, der hed noget i stil med
'Previous' og 'Next', som ved tryk på 'Next' hoppede til den næste
ulæste meddelelse i en nyhedsgruppe. Denne knap brugte jeg en del.

Men nu kan jeg kun finde en 'Back' og 'Forward'-knap, som ikke virker på
samme måde. Eftersom alle mine add-ons umiddelbart ikke er forsvundet i
forløbet, så tvivler jeg på, at det har været en add-on, der gav mig den
funktionalitet, for en sådan er ikke installeret.

2.

Når jeg trykker 'Reply', så dukker editoren op. Det er jo ganske fint,
men fra start står cursoren nede i bunden. I de gode gamle dage stod den
oppe i toppen fra start, og det er jo rart, når man jo begynde oppe fra
og ned med at klippe og klistre. Der må vel være en eller anden
indstilling et sted jeg ikke kan finde, som placerer cursoren i toppen
af teksten fra start.

3.

Er der vedhæftet nogle filer til en mail, så er de nævnt forneden med
STORE ikoner. Jeg kan huske, at jeg på et tidspunkt fik ændret dem til
små, men i dag kan jeg ikke finde ud af, hvordan jeg gør det.

Håber nogen kan være behjælpelig.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 17-02-08 14:49

Den 17-02-08 14.00 skrev Holst følgende:

> Jeg plejer at have to pile oppe i TBs toolbar, der hed noget i stil med
> 'Previous' og 'Next', som ved tryk på 'Next' hoppede til den næste
> ulæste meddelelse i en nyhedsgruppe. Denne knap brugte jeg en del.

Højreklik på værktøjslinjen og vælg Tilpas. Så åbnes en boks med de to
knapper (og flere andre). Træk de ønskede knapper ud på værktøjslinjen.
Du bestemmer selv, hvor på linjen, du vil have dem, og du kan også
flytte rundt på de andre knapper, som du lyster. Vil du fjerne en knap
fra værktøjslinjen, trækker du den blot ind i boksen med ekstra knapper.

> Når jeg trykker 'Reply', så dukker editoren op. Det er jo ganske fint,
> men fra start står cursoren nede i bunden.

Funktioner => Kontoindstillinger => Komposition & Adressering i
oversigten til venstre => gæt selv resten

Der må jeg melde pas.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Beskyt dine data med stærk kryptering - velegnet til bærbare computere

Fra : Holst

Dato : 17-02-08 15:08

Kim Ludvigsen wrote:

> [...]
> flytte rundt på de andre knapper, som du lyster. Vil du fjerne en knap
> fra værktøjslinjen, trækker du den blot ind i boksen med ekstra knapper.

Se, Kim, det er netop her mit problem opstår. Der er nemlig ikke nogen
'Previous' og 'Next'-knapper at vælge i oversigten.

Som default er der en 'Back'- og 'Forward'-knap, og da jeg ikke har brug
for dem, så er de for længst fjernet.

Kan det være, at TB på grund af mine config-problemer har "tabt" dem? Må
rode lidt med det.

> Funktioner => Kontoindstillinger => Komposition & Adressering i
> oversigten til venstre => gæt selv resten

Aha. Det er altid et spørgsmål om at kigge det rette sted, men
indimellem kan det være svært at finde det rette sted

Tak for hjælpen.

> Der må jeg melde pas.

Øv. Jeg tror, det er et eller andet sted i about:config, men jeg har
ikke lige kunnet finde det.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 17-02-08 19:17

Den 17-02-08 15.07 skrev Holst følgende:

> Se, Kim, det er netop her mit problem opstår. Der er nemlig ikke nogen
> 'Previous' og 'Next'-knapper at vælge i oversigten.

Du kan ikke risikere at have så mange knapper på værktøjslinjen, at de
ikke alle kan vises? prøv evt. at fjerne et par knapper og se, om ikek
der kommer flere knapper til syne (hvis du ikek har mulighed for at gøre
vinduet bredere).

> Kan det være, at TB på grund af mine config-problemer har "tabt" dem? Må
> rode lidt med det.

Det kan jeg ikke tro.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Sammenlign dagens pc med en pc i 1986, og gys over datidens priser.

Fra : Holst

Dato : 17-02-08 20:22

Kim Ludvigsen wrote:

> [...]
> ikke alle kan vises? prøv evt. at fjerne et par knapper og se, om ikek
> der kommer flere knapper til syne (hvis du ikek har mulighed for at gøre

Næh, der burde være rigelig plads.

Det er nok mig, der er ved at være blind. Nu er de pludselig dukket op,
hvilket jo er rigtig dejligt. Hvordan jeg har kunnet overse dem
tidligere, ved jeg virkelig ikke.

Fra : Carl Drud

Dato : 17-02-08 17:49

http://ilias.ca/blog/2007/04/small-attachment-icons-in-thunderbird-2/

--
Carl

Fra : Holst

Dato : 17-02-08 18:11

Carl Drud wrote:

> http://ilias.ca/blog/2007/04/small-attachment-icons-in-thunderbird-2/

Takker!

Den havde jeg også fundet tidligere, men den havde ikke virket. Men nu
lukkede jeg TB ned, og så virkede det efterfølgende. Sådan er det måske
med alt, hvad der ændres i about:config ...?

Jeg har opdaget endnu et problem.

I news står der fint "Holst <newsnov06@shelter.dk>" foruden emne, dato
og lignende.

Men i maildelen vil den af en eller anden grund kun vise "Holst", og det
finder jeg utilfredsstillende. Sikkert også en eller anden indstilling
et sted, jeg ikke lige kan finde. Øv.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 17-02-08 19:19

Den 17-02-08 18.10 skrev Holst følgende:

> [...]
>
> Men i maildelen vil den af en eller anden grund kun vise "Holst", og det
> finder jeg utilfredsstillende. Sikkert også en eller anden indstilling

Gå ind i mailmappen => menupunktet Vis => Meddelelseshoveder => leg lidt
med mulighederne. Jeg kan ikke give dig nærmere beskrivelse, fordi jeg
har en udvidelse, der har ændret på mulighederne.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Optag musik, brænd dine egne opsamlings-cd'er, og afspil musik med det