Plastikindlæg til montering af mobo?
Fra : Atcox

Dato : 15-07-01 21:46

He..he..undskyld en ignorant førstegangssamler....

....men er det forsvarligt at montere mit Asus A7M266 direkte i kabinettet
med brass standoffs? (De guldfarvede skruer med sokler til andre skruer
Mit gæt er da at de er elektrisk ledende... Er det da nok at have monteret
de hvide plastik standoffs i den anden side af boardet?

Det ville jo ikke være fedt at brænde sit første hjemmebyg af...

Mvh,
Pelle Frederiksen.
--
Atcox' Diablo2 Speed up Tips & Tweaks
http://hjem.get2net.dk/atcox/d2

Fra : David List

Dato : 15-07-01 22:15

On Sun, 15 Jul 2001 22:45:33 +0200, Atcox wrote in
<6hn47.195$Qn.22473@news000.worldonline.dk>:

> [...]
> Mit gæt er da at de er elektrisk ledende... Er det da nok at have
> monteret de hvide plastik standoffs i den anden side af boardet?

Det er lige præcis meningen at de skal være ledende. De punkter på
bundkortet, de kommer i kontakt med, har forbindelse med bundkortets
stel-printbaner. Læg mærke til at de steder, du skal sætte skruerne, ligner
meget store lodde-øer på begge sider af kortet. Det er netop for at skabe
god forbindelse til kabinettet gennem de messing-stag, du skruer på
kabinettets bundplade, og fastspænder bundkortet på med skruer.

--
Med venlig hilsen / Best regards
David List