Kan ikke installere PCI kort
Fra : Anton

Dato : 05-02-08 12:46

Hej
Jeg har købt mig ingredienser til en ny pc i et lidt ældre kabinet.
Jeg har købt
- Asrock 4CoreDual-SATA2
- Quad core CPU (Intel)
- 2 Gb Kingston ram.

Jeg har nogen PCI kort der skal installeres og det er gået fint med et
Soundblaster Audigy 2 kort.
Men jeg kan ikke få installeret et Sigma Designs Xcard, Hauppauge tvkort,
Asus tvkort.

Hvis jeg bruger Astra32 kan jeg se at kortene sidder i, men uden driver.
Når jeg prøver at installere driver siger installationsprogrammet at der
ikke findes kombatibel hardware!

Nogen gode ideer?

mvh
Anton

Fra : Mads

Dato : 05-02-08 18:14

On Tue, 5 Feb 2008 12:45:43 +0100, "Anton" <antonGiraf@jaste.dk>
wrote:

> [...]
>
>Hvis jeg bruger Astra32 kan jeg se at kortene sidder i, men uden driver.
>Når jeg prøver at installere driver siger installationsprogrammet at der

Prøv at gå ind i Enhedshåndteringen og fjern et af de kort
der driller. Bed så Windows om at tjekke for ny hardware og
se om du så ikke kan få den til at æde driver CD'en.

Hvis det lykkes gentager du dette for de andre kort.

mvh Mads

Fra : Jane

Dato : 07-02-08 20:24

> [...]
> se om du så ikke kan få den til at æde driver CD'en.
>
> Hvis det lykkes gentager du dette for de andre kort.

Desværre, prvede det men det hjalp ikke...

mvh
Anton