Netværksprinter
Fra : Erik Olsen DK

Dato : 06-03-08 21:21

Jeg skal have købt en ny printer, det skal være en laserprinter som
tilsluttes vores lille lokalnetværk.

Jeg har kig på en HP LaserJet 1022n. Er der nogen som kender den?

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen DK

Fra : Jesper Hartoft

Dato : 06-03-08 22:11

Erik Olsen DK wrote:
> Jeg skal have købt en ny printer, det skal være en laserprinter som
> tilsluttes vores lille lokalnetværk.
>
> Jeg har kig på en HP LaserJet 1022n. Er der nogen som kender den?

Nix, men jeg ville tage et kig på Brother HL 2070N eller 2150N.
Jeg har kun gode erfaringer med de mindre udgaver af 2070 (uden netværk).

Jesper \
København

Fjern UD fra min mail ved direkte svar

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 08-03-08 00:16

Erik Olsen DK wrote:

> Jeg har kig på en HP LaserJet 1022n. Er der nogen som kender den?

8MiB er for lidt til en laserprinter, med mindre du har hele dagen til
at skrive ud i.

Jo mere RAM der er i, desto hurtigere udskriver den. Og RAM er det
dårligste sted at spare, for det er langsomme printere der skaber den
største grad af irritation.

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=408987
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=230480

Og lige med et bliver denne interessant:
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=426540

Jesper Poulsen

Fra : Erik Olsen DK

Dato : 08-03-08 11:46

Jesper Poulsen wrote:

> [...]
>
> Jo mere RAM der er i, desto hurtigere udskriver den. Og RAM er det
> dårligste sted at spare, for det er langsomme printere der skaber den

Hm, det er vist en overdrivelse. Vores nuværende printer er en HP
Laserjet 6L med 1 MB ram indbygget og ekstra 4 MB ram. Printeren har
klaret behovet i ganske mange år, og kører stadig upåklageligt. Det må
da alt andet lige være bedre med 8 MB, og 16 MB ville ikke skade, men
vores udskrivningsbehov bliver altså ikke større fordi vi køber en ny
printer.

Årsagen til udskiftningen er alene at vi gerne vil have printeren
tilsluttet netværket.

> http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=408987
> http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=230480

De ser interessante ud, men hvordan holder Samsung-printere?

> Og lige med et bliver denne interessant:
> http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=426540

Den mængde ram er vist vildt overkill, og den er kun på 600x600 dpi.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 08-03-08 16:42

Erik Olsen DK wrote:

> Årsagen til udskiftningen er alene at vi gerne vil have printeren
> tilsluttet netværket.

Køb en printserver.

> De ser interessante ud, men hvordan holder Samsung-printere?

Ved det ikke.

> Den mængde ram er vist vildt overkill, og den er kun på 600x600 dpi.

RAM-mængden bliver man glad for når man først har oplevet det

Hvis du skal se forskellen mellem 600 og 1200 dpi skal udprinte fotofilm
i forbindelse med PCB-layout. Til almindeligt brug bemærker du ikke
forskellen.

Desuden kan Xerox-printerne, i lighed med HP-printerne, udføre
antialiasing på udskrifterne. Således kan min printer udskrive med 4x
antialiasing eller 2400 dpi.

Jesper Poulsen

Fra : Erik Olsen DK

Dato : 08-03-08 19:14

Jesper Poulsen wrote:

>>> http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=408987
>
> Ved det ikke.

Så er det jo ikke til megen hjælp

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 08-03-08 16:06

"Erik Olsen DK" wrote

> Jeg har kig på en HP LaserJet 1022n. Er der nogen som kender den?

Vi har en HP LaserJet 1010 (ej netværk) den har kørt fortrinligt igennem et
par år

Har du overvejet en lille print server i stedet for en ny printer? De fås
fra 200,- og opefter
6L er en fortrinlig maskine :)

- Peter

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 08-03-08 16:45

Peter Lykkegaard wrote:

> Har du overvejet en lille print server i stedet for en ny printer? De fås
> fra 200,- og opefter

Vil lige indskyde at man bør holde sig fra Netgear - de giver flere
ærgrelser end glæder.

> 6L er en fortrinlig maskine :)

6L er en god og stabil maskine. I det hele taget er de gamle HP-printere
i en helt anden kaliber end de nye de laver.

Jesper Poulsen

Fra : Erik Olsen DK

Dato : 08-03-08 16:56

Peter Lykkegaard wrote:

> Har du overvejet en lille print server i stedet for en ny printer? De
> fås fra 200,- og opefter

Jeg har kigget lidt på edbpriser.dk, men udvalget af printservere med
parallelport ser ret begrænset ud, og priserne er højere. Hvad har du
fundet til 200 kr?

> 6L er en fortrinlig maskine :)

Nemlig. Den skal i givet fald heller ikke skrottes, men vil få et nyt
hjem hos Gitte og Samara

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 08-03-08 17:06

Erik Olsen DK wrote:

> Jeg har kigget lidt på edbpriser.dk, men udvalget af printservere med
> parallelport ser ret begrænset ud, og priserne er højere. Hvad har du

Jeg fandt 72 produkter. Skriv 'parallel' i søgefeltet og vælg ekstern
som det eneste.

> fundet til 200 kr?

Den billigste med parallelport koster 299,-
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=393806

Jesper Poulsen