PC låser når netstikket sættes i routeren
Fra : Jesper

Dato : 06-03-08 13:17

Hej,

Jeg er ved at blive vanvittig.

Jeg har 4 pc'er koblet til den samme router, men én af pc'erne giver
problemer. Når jeg sætter pc'ens netkabel i routeren så låser pc'en
promte og jeg må reset'e den. Hvis jeg der imod forbinder PC'en til en
anden router så er der ingen problemer.

Det er en D-link DGS-4300 router jeg anvender

Er der nogen der har et bud på, hvad der kan være galt ?

Med venlig hilsen
Jesper

Fra : Peter

Dato : 06-03-08 22:03

"Jesper" <jesper@brejnings.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Prøv at gå ind i Netværk og fjern den TCP/IP enhed der har med dit
netværkskort at gøre.
Genstart derefter computeren og gå derind igen og installer en ny TCP/IP
protokol.
Hjælper det ikke så prøv med et andet netværkskort.

PeterB

Fra : Jesper

Dato : 06-03-08 15:02

Hej,

Tak for svaret. Det er afprøvet, men uden held.

Jeg har prøvet at sætte et wireless netkort i PC'en - Det vil ikke
connect'e til routeren. Min bærbare pc kan imidlertid godt få
forbindelse til routeren via wireless.

Fra : Peter

Dato : 07-03-08 00:22

[...]

Har du prøvet med et andet kabel, mellem den dårlige pc og routeren?
PeterB

Fra : Peter

Dato : 07-03-08 00:28

"Peter" <doc_069X@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Har du prøvet med et andet kabel, mellem den dårlige pc og routeren?
> PeterB

Hvis du også har prøvet det, og det heller ikke hjælper, så prøv at smide en
Knoppix/ubunto/BartPE bootable CD/DVD i drevet og loade den ind.
Hvis din router virker i et af de miljøer, er det din Windows der skaber
sig, og det kan er reparation måske rette op på.

PeterB

Fra : Rado

Dato : 07-03-08 14:31

On Thu, 6 Mar 2008 12:16:58 -0800 (PST), Jesper <jesper@brejnings.dk>
wrote:

>Jeg har 4 pc'er koblet til den samme router, men én af pc'erne giver
>problemer. Når jeg sætter pc'ens netkabel i routeren så låser pc'en
>promte og jeg må reset'e den.

Hvad sker der hvis du lader kablet blive siddende og genstarter? Kører
den og starter den så normalt?

--
Rado

Protester imod EUs intelligent design resolution:
http://www.petitiononline.com/id108/petition.html