Opgradere Aldis Medion MD 8833 til XP
Fra : Martin Larsen

Dato : 05-03-08 22:15

Hej gruppe

Jeg har i dag købt Aldis nye PC og efter nogle få timer med Vista, hader
jeg det allerede. Jeg vil derfor opgradere til XP.

Men er det overhovedet muligt? Eller ender jeg med at halvdelen af
hardwaren ikke fungerer?

Jeg kan selvfølgelig prøve og genoprette systemet hvis det går galt, men
jeg vil være glad for lidt feedback inden!

Hilsen
Martin

Fra : Hauge

Dato : 05-03-08 22:19

Martin Larsen wrote:
> Jeg har i dag købt Aldis nye PC og efter nogle få timer med Vista,
> hader jeg det allerede. Jeg vil derfor opgradere til XP.

Forståeligt.

> Men er det overhovedet muligt? Eller ender jeg med at halvdelen af
> hardwaren ikke fungerer?

Har du kikket på driver-cd'en der var med? Der er flere der har skrevet at
der følger XP-drivere med til de fleste Medion-maskiner.

Mvh Hauge

Fra : Martin Larsen

Dato : 06-03-08 11:13

Hauge wrote:

> Har du kikket på driver-cd'en der var med? Der er flere der har skrevet at
> der følger XP-drivere med til de fleste Medion-maskiner.

Du har ret, der er drivere til XP.

Har også lige kontaktet Medion Support, de siger der ikke skulle være
nogen problemer med at køre XP på den.

Hilsen
Martin

Fra : Martin

Dato : 06-03-08 10:20

Martin Larsen wrote:
> [...]
>
> Jeg kan selvfølgelig prøve og genoprette systemet hvis det går galt, men
> jeg vil være glad for lidt feedback inden!

SATA harddisk og installation af XP er altid et sjovt problem, især hvis
der ikke er diskette drev i computeren.

Så skal man først lave en "streamlined" XP cd, og en masse andet bøvl.

Fra : Arne Rasmussen

Dato : 08-03-08 19:42

"Martin Larsen" <martin+spamfree+larsen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> Hej gruppe
>
> Jeg har i dag købt Aldis nye PC og efter nogle få timer med Vista, hader
> jeg det allerede. Jeg vil derfor opgradere til XP.

Det vil jeg også ...men hver gang den når til at skulle starte XP første
gang (altså der hvor man vælger partition) dør den med Blue Screen Of Death
....nogen der har forslag?

Mvh
Arne Rasmussen

Fra : Martin Larsen

Dato : 09-03-08 15:46

Arne Rasmussen wrote:

> Det vil jeg også ...men hver gang den når til at skulle starte XP første
> gang (altså der hvor man vælger partition) dør den med Blue Screen Of Death

Ja, præcis!

Jeg kan ikke komme forbi det punkt. Det ender nok med at jeg leverer den
tilbage, med mindre deres hotline har et bud.

Martin

Fra : Arne Rasmussen

Dato : 09-03-08 23:53

> Ja, præcis!
>
> Jeg kan ikke komme forbi det punkt. Det ender nok med at jeg leverer den
> tilbage, med mindre deres hotline har et bud.
>
> Martin

Har fundet ud af det - harddisk skal sættes til IDE mode i bios - endvidere
SKAL xp sp2 være på da driverne ellers ikke duer - endvidere den driver der
ligger under XP på cd-rommen til intel-lan virker ikke - man kan hente den
rigtige på intels hjemmeside. Hvis man skulle få lyst til at bruge
medieportal på den istedet for VIIV fra intel - som ikke virker på XP uden
MCE - så glem det ...den kender ikke til TV-kortet ...endnu....
Men har da efter adskillige timers moslen rundt med dyret fået den til ikke
at have gule skilterier i enhedshåndtering ...men det holdt hårdt

Mvh
Arne Rasmussen

Fra : Arne Rasmussen

Dato : 09-03-08 23:58

PS Nåe ja ...glemte lige WLAN driveren er håbløs ...understøtter ikke
wpa2-psk ...hvilket ihvertfald i mit tilfælde er yderst uheldigt .-(

MVH
Arne Rasmussen

Fra : Henning

Dato : 09-03-08 17:24

>Det vil jeg også ...men hver gang den når til at skulle starte XP første
>gang (altså der hvor man vælger partition) dør den med Blue Screen Of Death

Hvad indeholder fejlbeskrivelsen?