hp color LaserJet 2550n
Fra : skand

Dato : 05-03-08 14:12

Jeg er så heldig at have "arvet" en hp 2550n fra mit arbejde. Den
fungere som sådan fint via USB, men da det er en 2550n har den
netforbindelse har har kørt som sådan.
Hvordan får jeg forbindelse med den via nettet - jeg kan ikke pinge
den - ved udskrift at test side siger den at den hedder salcrd og den
har ip adresse 10.2.12.21 - hvordan kommer jeg ind i printeren for at
rettet disse oplysninger. Jeg er helt blank og har ingen erfaring med
printere på netværk.

Den er blevet leveret helt uden software. "Ingen" ved hvor skiven er.
Det sædvanlige, men jeg synes nu heller ikke HPs hjemmeside er særlig
hjælpsom/overskuelig.

På forhånd tak.

Søren

Fra : Michael

Dato : 05-03-08 22:20

"skand" <sorenkandersen@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

----
Hej Søren

Prøv at kigge igen på HP's side. Link til HP LJ2550N
http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/DriverDownload.jsp?lang=da&cc=dk&prodNameId=388402&taskId=135&prodTypeId=18972&prodSeriesId=388394&submit.y=6&submit.x=4&lang=da&cc=dk

Mvh
Michael

Fra : Max

Dato : 05-03-08 22:22

Hej Søren

> Det sædvanlige, men jeg synes nu heller ikke HPs hjemmeside er særlig
> hjælpsom/overskuelig.

Det passer nu ikke, et par minutter og man har både
installationsvejledninger,
drivere og software. Kik under Support og fejlfinding og under Download
drivere og software. Søg på 2550n

--
Mvh Max

Fra : skand

Dato : 05-03-08 14:26

On 5 Mar., 22:20, "Michael" <j...@da.invalid> wrote:
> [...]
>
> Den er blevet leveret helt uden software. "Ingen" ved hvor skiven er.
> Det sædvanlige, men jeg synes nu heller ikke HPs hjemmeside er særlig

Tak Michael
Men der har jeg været inde og har hentet div. drivere, men det hjælper
mig ikke med at komme i kontakt med printeren via netværket - eller
har jeg bare ikke forstået noget?

Ellers tak for det Michael

Fra : Max

Dato : 05-03-08 22:30

Hej skand

> Men der har jeg været inde og har hentet div. drivere, men det hjælper
> mig ikke med at komme i kontakt med printeren via netværket - eller
> har jeg bare ikke forstået noget?

Har du prøvet at skrive 10.2.12.21 i adressefeltet i din internetbrowser ?

--
Mvh Max

Fra : N/A

Dato : 05-03-08 23:51

Fra : skand

Dato : 05-03-08 14:47

On 5 Mar., 22:29, "Max" <Max_J...@post9.tele.dk.invalid> wrote:
> Hej skand

> Har du prøvet at skrive 10.2.12.21  i adressefeltet i din internetbrowser ?
>
> --
> Mvh Max

Hej Max
Det har jeg osse prøvet uden held.
Når jeg henter/downloader driver fra HPs side - henter jeg en exe-fil
- når jeg så klikker på den bliver en unzippet i ca. 45 filer.Der er
ingen exe-filer i mellem de udpakkede - gør jeg noget helt forkert ?

Tak Max

/Søren

Fra : dw

Dato : 05-03-08 23:51

skand skrev:

> [...]
> - når jeg så klikker på den bliver en unzippet i ca. 45 filer.Der er
> ingen exe-filer i mellem de udpakkede - gør jeg noget helt forkert ?

Få printet en status over printerens netværkstilstand. ip og subnet er
de vigtigste.
Så sætter du netinstillinger på din computer så de matcher dem på printeren.
og så prøver du at skrive printerens ip i adressefeltet igen.

Hvis du har en router med dhcp, kan jeg anbfale at foretage ændringerne
i ip og subnet på denne.
Vær sikker på at din pc ikke får samme ip som din printer.

Når du har hul igennem til printeren kan du ændre netindstillinger til
hvad du er vant til at køre med (eller bare lade dem være hvis det ikke
har betydning).

HP har også et MONSTER admin tool til det her. Kan ikke huske hvad det
hedder eller hvor man får fat i det, men det findes.
måske det er det her:
http://h20338.www2.hp.com/Hpsub/cache/332257-0-0-225-121.html

Fra : N/A

Dato : 08-03-08 11:54

Fra : N/A

Dato : 05-03-08 23:51

Fra : skand

Dato : 08-03-08 01:19

On 5 Mar., 23:51, dw <d...@invalidespammerdyr.dk> wrote:

> [...]
>
> HP har også et MONSTER admin tool til det her. Kan ikke huske hvad det
> hedder eller hvor man får fat i det, men det findes.

Tak DW
Så fik jeg hul igennem - så er der bare lige et password som spærrer.
I vores IT-afd, hvor jeg har fået printeren er der ingen som kan huske
at de har indtastet et password.
Ved du eller andre om der er et smuthul - eller skal jeg stoppe og
opgive her ?

/Søren

Fra : dw

Dato : 08-03-08 11:54

skand skrev:

> [...]
> at de har indtastet et password.
> Ved du eller andre om der er et smuthul - eller skal jeg stoppe og

heh.. her kan jeg nok ikke hjælpe. Prøv at tage fat i manualen. Og gå
efter nulstilling af printeren.

Fra : Esben

Dato : 09-03-08 00:11

> [...]
> at de har indtastet et password.
> Ved du eller andre om der er et smuthul - eller skal jeg stoppe og

Prøv at google efter "cold reset" og 2550n, det er metoden til at nulstille
den.

--
Esben