Synology Disk Station DS107+ eller DS207+,~
Fra : Michael Hansen

Dato : 05-03-08 21:46

Håber dette er rette sted, ellers kan en venlig sjæl måske guide mig?

Nogen der har erfaringer med ovenstående modeller påtænker at købe en og
stille op i hjemme til brug?

I specifikationer står der at de kan garantere nogle fabrikater/modeller
virker til deres "server"
Men den HDD jeg havde tænke mig at smide i står ikke på deres liste, det er
en Samsung
Spinpoint:http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=407108

Har god erfaring med en 500 GB model, støvsvag og ville derfor gerne bruge
samme model til "serveren"
Nogen der skulle kunne sige hvorfor de 2 ting ikke ville virke sammen?

Fra : Martin Larsen

Dato : 05-03-08 22:00

Michael Hansen wrote:

> Har god erfaring med en 500 GB model, støvsvag og ville derfor gerne bruge
> samme model til "serveren"

Du mener nok støjsvag

Jeg har en DS-106 og en 500 GB samsung SpinPoint. Det virker perfekt.

Hilsen
Martin

Fra : Michael Hansen

Dato : 06-03-08 14:38

Jo, det gør jeg. Men kunne den også være ville støvsvag, så er det jo kun et
+

Det lader til jeg rolig kan investere i sådan et dyr

Michael

Fra : Thomas Hansen

Dato : 05-03-08 22:43

> [...]
> samme model til "serveren"
> Nogen der skulle kunne sige hvorfor de 2 ting ikke ville virke sammen?

Prøv evt. at spørge på deres forum http://www.synology.com/enu/forum

Jeg har selv en 107-.128 sammen med en WDC WD4000YS som jeg bruger i et
lille hjemme netværk, jeg har desuden installeret Slimserver på den samt
bruger den indbyggede webserver til forskellige formål og det kører fint.
Jeg er utrolig glad for den og kan kun anbefale Synology, jeg havde på et
tidspunkt et problem med lokal backup og kontaktede deres support og de
svarede indenfor et døgn med en løsning på problemet.

Mvh. Thomas