Farvelaser printer-hvilken én.
Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 05-03-08 19:10

Hej i gruppen.

Jeg står og skal have en ny printer, helst en farvelaser. det må gerne være
sådan en, hvor der er kopi/scanner/fax i en og samme printer. Det med fax er
ikke noget must. Netværks tilslutning heller ikke. Der må gerne være
automatisk arkføder. Må også gerne kunne uskrive på kuverter. Er der nogen
der kender en god og forholdsvis billig en?
Er det billigere at printe med sådan en, i stedet for en blækprinter?

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Fjern nomorespam ved svar på E-mail.

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 05-03-08 19:19

"Jørgen Nielsen" <longhorn_1969nomorespam@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:47cee1e3$0$15898$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> [...]
> kuverter. Er der nogen der kender en god og forholdsvis billig en?
> Er det billigere at printe med sådan en, i stedet for en blækprinter?

Jeg har lige købt en HP Color Laserjet 1600 og det har jeg ikke
fortrudt, jeg laver et lille medlemsblad og har før printet det på en
blækprinter sidst en Photosmart D6160, og selvom patronerne til sådan en
svend ikke er dyre 79 kr. så er det noget billigere på laseren og ikke
mindst hurtigere. Kvaliteten af udskrifterne en gode selv fotos står
godt.
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 06-03-08 16:10

Paul Østerby Sørensen wrote:

> Jeg har lige købt en HP Color Laserjet 1600 og det har jeg ikke
> fortrudt, jeg laver et lille medlemsblad og har før printet det på en

Der er _alt_ for lidt RAM i. Et farveprint i højeste opløsning tager 10
minutter.

Desuden er det en GDI-printer, så det er PC'en der skal lave alt arbejdet.

Her er efterfølgeren til min Xerox Phaser 6120:
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=426540

Jeg udskriver et farvebillede på 2272x1704 på 35 sekunder alt inklusive
(med 640MiB RAM).

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 06-03-08 17:06

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse
[klip]
> Her er efterfølgeren til min Xerox Phaser 6120:
> http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=426540
>
> Jeg udskriver et farvebillede på 2272x1704 på 35 sekunder alt inklusive
> (med 640MiB RAM).

Den ser lovende ud. Kan det passe at en tonerpatron til den koster ca. 1600
Kr.?

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 07-03-08 23:56

Jørgen Nielsen wrote:

> Den ser lovende ud. Kan det passe at en tonerpatron til den koster ca. 1600
> Kr.?

Efter hvad jeg kan se er der tale om 32000-siders toner.

Jesper Poulsen

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 09-03-08 17:19

> Efter hvad jeg kan se er der tale om 32000-siders toner.

Hvor "små" kan man få dem? Synes kun jeg kan den.

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 09-03-08 18:59

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse

> Efter hvad jeg kan se er der tale om 32000-siders toner.

Ja, ok. Jeg har fundet nogle mindre
https://www.komplett.dk/k/search.aspx?q=Xerox+Phaser+6130+

Hvis man skal have en ny toner til hver farve, så bliver det 2070 Kr.
Hvordan kan det være at de er så dyre (ved godt det ikke er dig som sælger
dem ). Det er jo mere end hvad printeren koster fra ny. Måske fordi jeg
er vant til blækprinter der skal man jo skifte rimlig tit, hvis man f.eks.
udskriver billeder.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 09-03-08 21:26

Jørgen Nielsen wrote:

> Hvordan kan det være at de er så dyre (ved godt det ikke er dig som sælger

Fordi der er rigtigt meget farve i dem.

> dem ). Det er jo mere end hvad printeren koster fra ny. Måske fordi jeg
> er vant til blækprinter der skal man jo skifte rimlig tit, hvis man f.eks.
> udskriver billeder.

Jeg har udskrevet en del sider på mit første år med farvelaser. Cyan,
magenta og yellow er på 1500 sider fra levering og cyan er nu nede på
1380 sider; magenta og yellow ligger på 1410 sider hver.
Jeg regner med at skulle købe nye tonerpatroner om 5-6 år.

Lidt statistik fra printeren:
Total Normalized Counts*
Monochrome Pages:   298
Color Pages:      143

Normalized Coverage Information*
Average % C:            4.63%
Average % M:            3.37%
Average % Y:            3.09%
Average % K:            4.80%
Normalized Monochrome % Coverage:   4.26%
Normalized Color % Coverage:      17.02%

*Normalization: All sizes converted to Letter/A4 equivalent

Jesper Poulsen

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 10-03-08 17:11

> [...]
> 1380 sider; magenta og yellow ligger på 1410 sider hver.
> Jeg regner med at skulle købe nye tonerpatroner om 5-6 år.

De procent, er det hvad dækning der i gennemstit er blevet udskrevet på hver
side?
Jeg tror jeg bestiler Xerox Phaser 6130/N, den ser god ud.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 10-03-08 20:52

Jørgen Nielsen wrote:

> De procent, er det hvad dækning der i gennemstit er blevet udskrevet på hver
> side?

Ja.

> Jeg tror jeg bestiler Xerox Phaser 6130/N, den ser god ud.

Hvis den er bare halvt så god som 6120 så bliver du bestemt ikke
utilfreds med købet

Jesper Poulsen

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 11-03-08 17:55

> Hvis den er bare halvt så god som 6120 så bliver du bestemt ikke
> utilfreds med købet

Ok. Den kan også kun blive bedre end min gamle HP psc 750

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 14-03-08 20:43

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse

> Her er efterfølgeren til min Xerox Phaser 6120:
> http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=426540

Hej Jesper.

Måske det er et dumt spørgsmål, men er der ikke kopimaskine og scanner i
den?

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 16-03-08 01:48

Jørgen Nielsen wrote:

> Måske det er et dumt spørgsmål, men er der ikke kopimaskine og scanner i
> den?

Nope, hverken i 6120 eller 6130.

Jesper Poulsen

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 16-03-08 16:20

> Nope, hverken i 6120 eller 6130.

Øv... Nå, men tak for svar.

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 06-03-08 16:59

"Paul Østerby Sørensen" <paulsmail@ofir.dk Fjern mail> skrev i en meddelelse

> [...]
> dyre 79 kr. så er det noget billigere på laseren og ikke mindst hurtigere.
> Kvaliteten af udskrifterne en gode selv fotos står godt.

Hej.

Tager det 10 min. at printe et billede som Jesper skriver?

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 06-03-08 20:16

"Jørgen Nielsen" <longhorn_1969nomorespam@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:47d014ba$0$15898$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
>

> Hej.
>
> Tager det 10 min. at printe et billede som Jesper skriver?

Klart svar nej, et billede på A4 tager ca 1-2 min på alm papir har ikke
prøvet med glossypapir da fotos altid udprintes på min D6160, men fotos
i et medlemsblad står rigtig klart og om der er et foto iblandet teksten
går ikke ud over printhastigheden.
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 07-03-08 19:56

> [...]
> et medlemsblad står rigtig klart og om der er et foto iblandet teksten går

Ok, tak for svar.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 07-03-08 23:57

Paul Østerby Sørensen wrote:

> Klart svar nej, et billede på A4 tager ca 1-2 min på alm papir har ikke

Hvor stort et billede?

Et lille billede er også hurtigt udskrevet på min printer.

Jesper Poulsen

Fra : Martin

Dato : 05-03-08 22:09

Jørgen Nielsen wrote:
> [...]
> der kender en god og forholdsvis billig en?
> Er det billigere at printe med sådan en, i stedet for en blækprinter?

GEAR-tv har lige haft 2 afsnit om fotoprintere
<http://media.ncom.dk/index.php/video/id=654>
<http://media.ncom.dk/index.php/video/id=655>

Ved så ikke om alt det med kuverter om de kan klare alt sådan noget -
men så får du da ihvertfald lige af vide hvilke man lige skal holde sig
fra :)

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 06-03-08 17:07

"Martin" <martin@aarhof.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> så får du da ihvertfald lige af vide hvilke man lige skal holde sig fra :)

Den side kendte jeg ikke. Tak for link. Ja, der er nogle stykker der ikke er
værd at købe, men det er så også blækprintere han testede. (jeg søgte jo
laserprinter)