Problemer med Pata disk der forsvinder i v~
Fra : Eg Egemarke

Dato : 05-03-08 11:04

Hej alle
Jeg havde tidligere bøvl med at HD ikke var at finde i Vista og fik
hjælp til at få sat et drevbogstav på. Hvorfra Hd´en så har virket fint
siden. Men nu er den "forsvundet" igen den dukker fint op i
"computeradministration/diskhåndtering" men jeg kan ikke denne gang give
den drevbogstav. Den bliver ved med at ville "opdateres", og dette gøres
osse men uden resultat ???

Hva sker der lige her ??? disken er fejlfri og fungere upåklageligt i en
Xp opsætning og har fungeret fint her osse.

MvH Eg

www.autocamperudlejningen.dk Så er ferien reddet....

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 05-03-08 11:27

Eg Egemarke wrote:

> Hva sker der lige her ??? disken er fejlfri og fungere upåklageligt i en
> Xp opsætning og har fungeret fint her osse.

Har du overvejet at holde dig til noget der er gennemtestet, nemlig XP?

> MvH Eg
>
> www.autocamperudlejningen.dk Så er ferien reddet....

Smid lige dine rekvalmer i en signatur.

Jesper Poulsen

Fra : Eg Egemarke

Dato : 05-03-08 13:02

Jesper Poulsen skrev:

> Har du overvejet at holde dig til noget der er gennemtestet, nemlig XP?

> Smid lige dine rekvalmer i en signatur.

Ja jeg har overvejet,og fundet at vista har så meget andet at byde på...
Og da jeg ved det har virket ville det være rart med en løsning på
hvordan jeg får det til at virke igen.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 06-03-08 16:02

Eg Egemarke wrote:

> MvH Eg
>
> www.autocamperudlejningen.dk Så er ferien reddet....

Du læste ikke hele mit indlæg...!

Jesper Poulsen

Fra : Eg Egemarke

Dato : 07-03-08 12:54

Jesper Poulsen skrev:

> Du læste ikke hele mit indlæg...!

Jo Jesper det gjorde jeg...
Men da du ikke kunne tilbyde nogen løsning, men istedet valgte at
fortælle om hvad du mener om vista og min signatur, har jeg valgt at
ignorere dit indlæg.
Jeg håber da at du måske har en mere seriøs løsning en blot at skulle
skifte til et ældre styresystem, fordi det er hvad man kan forvente af
vista ?? Det kunne min kone have fortalt mig, og det ville stadig ikke
have løst mit problem.

Fra : senn

Dato : 07-03-08 13:38

"Eg Egemarke" <egemarke@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> skifte til et ældre styresystem, fordi det er hvad man kan forvente af
> vista ?? Det kunne min kone have fortalt mig, og det ville stadig ikke

Du kan markere hans indlæg -hans navn/afsender.
Og så trykke på menuen Meddelelse og
Uønsket email / Føj afsenderen til listen
af uønskede mail.

Han bestiller ikke andet end at skælde ud.
Han piller sætninger ud af en sammenhæng
med det ene formål at tilsvine os alle på det
groveste.
Han hjælper aldrig nogen. Det er en psykiater
han har brug for. -Men det er nok medfødt!.
Herunder nogle af hans dumsmarte bemærkninger:

--senn

Men jeg er tilbøjlig til at give Ludvig ret, du er dummere end vådt
bølgepap.
Jesper Poulsen

Ole, du quotefucker. Hvorfor er det altid brugere at MS-programmer der
gør det?

FUT:dk.admin.netikette
Jesper Poulsen

jørgen wrote:

> som sidder med deres moderne maskiner, hvis hardware understøtter langt
> over 4 GB - med memory remapping etc, men at deres 32-bit Vista/XP kun

Du fatter det ikke, hva'?

Der findes bundkort der ikke afsætter så meget plads til hardware. Fes
den ind nu?

EOD!

Gider ikke at diskutere med folk der ikke kan læse og forstå dansk.
Jesper Poulsen

Vrøvl. Man nøjes blot med at slette Windows.
Jesper Poulsen

Og ugens mest intelligente indlæg kom så fra dig...
Jesper Poulsen

Systemdisken er _kun_ til systemet.
Jesper Poulsen

For at kunne gribe det korrekt an hver gang kræver noget indsigt i
systemet og partitioner - det kan man ikke læse sig til i en
nyhedsgruppe, det kræver villighed til at lære.

Jeg har 15 års erfaring i vedligeholdelse af OS/2-, Windows- og
Linux-systemer.
Jesper Poulsen

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 07-03-08 23:35

Eg Egemarke wrote:

> [...]
> skifte til et ældre styresystem, fordi det er hvad man kan forvente af
> vista ?? Det kunne min kone have fortalt mig, og det ville stadig ikke

Hvis jeg nu spørger pænt, kan jeg så liste dig til at sætte 2 streger og et
mellemrum til sidst over det du mener er din signatur. Så er vi nemlig
så dejlig fri for at høre på andres brok over 2manglende streger og et
mellemrum.

Henning

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 08-03-08 00:03

Henning Præstegaard wrote:

> Hvis jeg nu spørger pænt, kan jeg så liste dig til at sætte 2 streger og et
> mellemrum til sidst over det du mener er din signatur. Så er vi nemlig

Det tvivler jeg stærkt på. Eg Egemarke er lige så tykpandet som senn.

Jesper Poulsen

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 08-03-08 00:05

Eg Egemarke wrote:

> Men da du ikke kunne tilbyde nogen løsning, men istedet valgte at

Jo, jeg foreslog dig at anvende noget software som du _ved_ virker.

If it works don't fix it.

> Jeg håber da at du måske har en mere seriøs løsning en blot at skulle
> skifte til et ældre styresystem, fordi det er hvad man kan forvente af

Er det useriøst at sætte sine sparepenge på noget der _virker_?

Jesper Poulsen

Fra : senn

Dato : 05-03-08 18:37

> [...]
>
> Hva sker der lige her ??? disken er fejlfri og fungere upåklageligt i en
> Xp opsætning og har fungeret fint her osse.

Prøv lige at gå ind i Enhedshåndtering og klik på Diskdrev.
Så sér du 2 drev, systemdisken og forhåbentlig også den,
du ikke kan sé i Stifinder. Prøv at højreklikke på dén,
-Er den så Aktiveret eller de-Ativeret ?.
Hvis den er Aktiveret, så prøv at trykke på Opdatering
Så kommer en form frem og spørger, hvordan du vil
opdatere. Så sæt din Vista disk i DVD'en og tryk på OK.

Opdatering

Fra : Eg Egemarke

Dato : 05-03-08 21:52

senn skrev:

> [...]
> Så kommer en form frem og spørger, hvordan du vil
> opdatere. Så sæt din Vista disk i DVD'en og tryk på OK.

Den siger at disken allerede ER opdateret og har den seneste driver,
samt disken er aktiv ???
Men går jeg ind i administration og diskhåndtering kan jeg ikke give
disken et drevbogstav, programmet siger at jeg skal opdatere eller
genstarte. Dette er prøvet utallige gange men med samme reaktion disken
er der og alt virker den får bare intet drevbogstav, og kan derfor ikke
findes i stifinder. Hvad gør man SÅ ??? den virker fint og har virket på
denne pc ?? det eneste der er er gjort for at den skulle forsvinde er
en almindelig genstart af Pc. Hvilket er gjort mange gange før ?? uden
at noget "gik ned" eller lign.

Hvad gør de kloge så nu ??

Fra : senn

Dato : 05-03-08 22:51

> [...]
> denne pc ?? det eneste der er er gjort for at den skulle forsvinde er en
> almindelig genstart af Pc. Hvilket er gjort mange gange før ?? uden at

Vis du højreklikker i diskområdet og derefter klikker
på Egenskaber, så fremkommer en Form med et
billede af disken i form af en cirkel i rødt og blåt.
Foroven på den Form kan du navngi disken
for eksempel "Disk E" eller bare "E"
Anførselstegnene skal selvfølgelig ikke med.
Prøv det!.
Disken er vel ikke deAktiveret i bios.

Fra : Eg Egemarke

Dato : 06-03-08 10:58

senn skrev:

> [...]
> Foroven på den Form kan du navngi disken
> for eksempel "Disk E" eller bare "E"
> Anførselstegnene skal selvfølgelig ikke med.

HMPRF.... Det driller. Den er der fint sammen med alle de andre diske i
diskhåndtering og alt virker tilsyneladende men højre klikker jeg på den
og vil vælge drev bogstav ber den mig opdatere diskhåndtering. dette
gøres naturligtvis. men det hjælper bare ikke når jeg igen ber om lov
til at ændre drevbogstav kommer samme røde vindue op og fortæller at jeg
skal opdatere.
Det virker fint med alle de andre diske her kan jeg få lov at ændre som
det passer mig (Har jeg IKKE gjort) bare ikke med denne her ??
Hvad gør en klog så ?? der er intet ændret i bios heller ??. Den
forsvandt ganske enkelt efter en almindelig genstart af maskineriet.

Fra : senn

Dato : 06-03-08 11:55

> HMPRF.... Det driller. Den er der fint sammen med alle de andre diske i
> diskhåndtering og alt virker tilsyneladende men højre klikker jeg på den
> og vil vælge drev bogstav ber den mig opdatere diskhåndtering. dette

Her går du gal. Du skal ikke klikke på navngivning,
men klikke på "Egenskaber" i den ved højreklikningen
fremkomne menú. Så fremkommer Formen,
hvor du godt kan få lov at navngive. -Skriv i
tekstboksen allerførst på Formen.
Musemarkøren står allerede i tekstboksen.

I selve Diskhåndteringen kan du ikke få lov at
navngive, fordi disken åbentbart er en gammel
systemdisk eller den har sidefiler. -Det er det den
skriver -ikke også?. Du kan navngive disken,
hvis du gør på den anden måde, jeg foreslår:

Det lyder bare mærkeligt, som du siger, at navnet
skulle være forsvundet af sig selv.
-Men det er jo Vista!. Men det bliver vel bedre
med tiden.
--mvh

Fra : Eg Egemarke

Dato : 07-03-08 07:27

senn skrev:

> [...]
>
> Det lyder bare mærkeligt, som du siger, at navnet
> skulle være forsvundet af sig selv.
> -Men det er jo Vista!. Men det bliver vel bedre

NIXEN den samme røde boks kommer op med at jeg skal opdatere osv.
Disken var formateret og HELT ren inden den blev stoppet i, det der
lægger på den nu er lagt der mens den har kørt Vista. Så der burde ikke
ligge noget system eller sidefils halløj og spøge på den.
Vista er vist en underlig størrelse ?!?
Så hva gør vi nu lille du...... Xp var sq osse mærkelig i starten og ME
var lige så usikkert som en Yugo bil...
Det blir nok bare ikke bedre, men indtil da ville det være rart at få
lov at læse sine diske

Fra : senn

Dato : 07-03-08 08:47

Jamen, du har da opdateret Vista???
Der kommer nye updateringer hver dag fra
Microsoft. Lige efter Vista operativsystemet
er ilagt er det meget vigtigt at upgradere.
Herunder bliver næsten halvdelen af Vista updateret.
-Hvis man ikke gør det, dur operativsystemet ikke.
Det er bedst at din Microsoft update står på auto.
For som sagt kommer nye opdateringer næsten
hver dag.
--vh

Fra : Eg Egemarke

Dato : 07-03-08 09:48

senn skrev:
> [...]
> -Hvis man ikke gør det, dur operativsystemet ikke.
> Det er bedst at din Microsoft update står på auto.
> For som sagt kommer nye opdateringer næsten
Hej alle.
Vista er fuldt opdateret og den henter automatisk opdateringer dagligt.

Fra : jama

Dato : 07-03-08 17:36

"Eg Egemarke" <egemarke@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> var lige så usikkert som en Yugo bil...
> Det blir nok bare ikke bedre, men indtil da ville det være rart at få lov

Hvad med, at køre SuperAntiSpyware, bare for at se der ikke er kommet snavs
på den. Eller har du forresten prøvet i Kommandoprompt at køre chkdsk /F ?
Det er to mugligheder, du har jo prøvet alt, så hvorfor så ikke dette. Det
tager jo ikke skade af det?
Mvh.Jama