Er mine Ram PC4200 eller ??
Fra : Micky

Dato : 04-03-08 08:25

Jeg skal have købt 1GB Ram til konens bærbar pc. Men kan ikke finde ud
af hvilken type ram der er i den.

Har hentet Everest Home. Og den fortæller i menuen til venstre under
SPD at det er DDR2 667 MHz (333 MHz) Så det må være Hukommelse Timing
5.0-5-5-15.
Og hvis man kigger under Chipsæt i menuen, så står Hukommelse Timing
til 4T-4T-4T-12T

Der står ikke noget om det er PC4200 eller PC5300 eller noget helt
andet.

Har også prøvet programmet CPU-Z. Og under Memory står der 266 MHz og
Hukommelse Timing til 4.0-4-4-4-12-16
Men under SPD står der DDR2 Max Bandwidth PC2-5300 (333 MHz)

Håber der er nogle som kan fortælle mig, hvad er det for en type Ram
jeg skal have fat i?

/Micky

Fra : senn

Dato : 04-03-08 08:45

"Micky" <mickydk@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> Men under SPD står der DDR2 Max Bandwidth PC2-5300 (333 MHz)
>
> Håber der er nogle som kan fortælle mig, hvad er det for en type Ram jeg

Brug "Scan min Computer" hos
http://www.crucial.com/
Men ram-typen står også i bundkorts manual.

--senn

Fra : Micky

Dato : 04-03-08 08:52

senn har bragt dette til verden:
> "Micky" <mickydk@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Brug "Scan min Computer" hos
> http://www.crucial.com/
> Men ram-typen står også i bundkorts manual.
>
> --senn

Tak jeg prøver www.crucial.com
Ja Det er bare lige og tage sig sammen, og gå i kælderen og finde den.

/Micky

Fra : Micky

Dato : 04-03-08 09:08

senn forklarede:
> "Micky" <mickydk@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Brug "Scan min Computer" hos
> http://www.crucial.com/
> Men ram-typen står også i bundkorts manual.
>
> --senn

Jeg har lige prøvet www.crucial.com på min egen maskine.
En Acer Aspire 9410.
Og på deres side står der følgende info om min:
# Maximum Memory Capacity: 4096MB
# Currently Installed Memory: 1GB
# Available Memory Slots: 1
# Number of Banks: 2
# Dual Channel Support: No
# CPU Manufacturer: GenuineIntel
# CPU Family: Genuine Intel(R) CPU T1350 @ 1.86GHz Model 14, Stepping
8
# CPU Speed: 1867 MHz

Der står ( Dual Channel Support: No )
Men på min Acer er der et klistermærke med maskinens info.
Og der står ( 1GB DDR2 support dual-channel )

Hvad er så rigtig mht support dual-channel ?

--
/Micky

Fra : senn

Dato : 04-03-08 11:55

> Jeg har lige prøvet www.crucial.com på min egen maskine.
> En Acer Aspire 9410.
> Og på deres side står der følgende info om min:
> [...]

Intel CPU T1350 er en lidt ældre Model.
Den er ikke med længere på Intels hjemmeside
Men det er en Dual posessor
Du kan sé i Controlpanelet/System, hvad den hedder.
Og hvor meget ram PC'en kører med.
Det er ikke sikkert Crusial Memory ramte hel rigtig.
Men det er ikke sikkert dit bundkort og/eller bios
supporterer dual core. Du er nød til at studere
bundkortets manual som det første.

Men det var jo ikke den du skulle undersøge
ram-type på. Det er nok snarere PC-4200

Fra : Micky

Dato : 04-03-08 12:55

senn forklarede den 04-03-2008:
> [...]
> Men det er ikke sikkert dit bundkort og/eller bios
> supporterer dual core. Du er nød til at studere

Når det står på maskinen at der står ( 1GB DDR2 support dual-channel )
så må den da understøtte det. Det er Acer selv der har skrevet det.

> Men det var jo ikke den du skulle undersøge
> ram-type på. Det er nok snarere PC-4200

Rigtig nok. Men når jeg nu opdager det, så vil jeg jo også gerne finde
ud af hvad der er rigtig mht support dual-channel.

--
/Micky

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 04-03-08 09:06

On Tue, 04 Mar 2008 08:24:56 +0100, Micky <mickydk@gmail.com> wrote:

> [...]

>Har hentet Everest Home. Og den fortæller i menuen til venstre under
>SPD at det er DDR2 667 MHz (333 MHz) Så det må være Hukommelse Timing

...cut

>Har også prøvet programmet CPU-Z. Og under Memory står der 266 MHz og
>Hukommelse Timing til 4.0-4-4-4-12-16
>Men under SPD står der DDR2 Max Bandwidth PC2-5300 (333 MHz)

Den nuværende RAM er DDR2 PC-5300 667 MHz (333 MHz)

Det er muligt du kan 'nøjes' med PC DDR2 PC-4300 moduler, men hos min
hardware pusher er den slags faktisk dyrere end de hurtigere PC-5300
moduler - Så det kan nok ikke betale sig

<mlr>